GINNIS OCH JAG VAR INTE ÖVERENS

 
 
JAG KAN INTE PÅSTÅ ATT JAG HURRADE IGÅR MORSE NÄR JAG VAKNADE OCH SÅG ATT DET SNÖADE.
 
Det är väl inte jul heller!
 

DET SNÖADE HORISONTELLT!
 
 SKOTTA - SKOTTA - SKOTTA!

 
DESSUTOM VAR DET HALT!
 
Fast Ginnis trodde han skulle göra halt......
 
Ginnis blev överförtjust när han kom ut och såg all snön.
 
Mums filibaba!
 
Vi var inte alls överens om nyttan eller glädjen med snö.
 
Det enda som bekymrade Ginnis var att pinnarna hade försvunnit ner under snön.

Där var vi inte heller särskilt överens.
Jag är ganska trött på pinnar.
 
Både sådan som Ginnis lägger framför mina fötter vart jag än går.

Eller andra pinnar som man kan stå på huvudet över när man går i skogen.

Det bekymrar inte Ginnis ett dugg.
 
Han letar nya pinnar vart vi än går.
 
Och sedan kommer han i full karriär med dessa "småpinnar" och sätter krokben på mig.
 
Den ena värre än den andra.

Ginnis tycker det är en roligt lek!
 
Vi är inte överens om detta.
 
Men skam den som ger sig.
Kanske matte faller för utmattningsmetoden?

Snälla matte!
 
Hurra!
Hon kastade pinnen!
 
Nu gäller det bara att försöka ta reda på vart den tog vägen.
 
Efter leken är det bara ETT problem.
 
SNÖBOLLARNA I PÄLSEN! 

Där var vi inte heller överens.
 
Ginnis tyckte att han kan gå in med all snön.
 
Men det vilel verkligen inte hans matte!
 
SORRY GINNIS!
#1 - - Katarina:

Fina Fina Ginnis - du är så söt att man vill äta upp dig! Vi ses snart!

Svar: Vi ses väl nästa helg? Ska bli så roligt att träffas!
Margareta

#2 - - Katarina:

Jajamensan - vi ses utanför Hässleholm - hoppas bara vi hittar dit!!! OCH att det inte är så knasigt väder som idag.... Brrrrrr!

Svar: Jag åker med Ann-Christine och Peter. Har du vägbeskrivning? jag fick det av Malin.
Margareta

#3 - - Bozze:

Tjena Ginnis. Jag håller helt med dig om att snö och pinnar är jättekul. Det tråkiga är när man kommer hem och husse säger "STANNA DÄR" innan man hinner in och upp i soffan. Sen ska jag tvätta bort snön och det är SÅÅÅÅÅÅ tråkigt. Men snö och pinnar..... DET ÄR LIVET.
Vi ses väl på lördag?
Voff från Bozze

Svar: Men är det inte på söndag promenaden är?
Margareta

#4 - - Petra Merci & Ester:

Tänk så kul man kan ha det i snön. Här har vi 2 snömonster också. Blött blir det när dom får tina upp på egen hand . Ibland ställer jag in dom i duschen och spolar med ljummet vatten.
Ha det så kul på eran träff .
Kramen Petra