NU ÄR DET KLIPPT - IGEN!

 
JAG FATTAR INGENTING!
 
NU ÄR DET KLIPPT!
 
IGEN!
Nu har matte snott min bästa leksak!
 
Den som var så bra att leka med.
 
Matte tyckte att den luktade PYTON så nu är det klippt.
 
Den åkte i soptunnan i morse.
Precis som de fyra andra tidigare.
 
Aldrig får man ha något kul!
 
Vad ska jag nu leka med?
 
 Matte nu får du allt kasta pinnar till mig i stället!
 
Klippt förresten!
 
Det är väl inte Bill och Bull du har klippt?

Och hängt på sofforna i vardagsrummet?
 
Nähä!
Dom har tydligen sin päls kvar fortfarande.
 
Skönt för dom nu när det ska bli kallt.
 
 Och tur att du matte har skaffat lite extrapäls.
Till dig alltså.

Jag har ju redan bra päls tycker jag.
 
 
Du tror att det är klippt för dina pelargoner på verandan.
Bara för att det ska bli 6 minusgrader. 
Har dom ingen päls?
 
Plocka in dom då!
 
Det är väl inget att gnälla om.
Lite kallt och halt.
 

Tycker du det är bättre när det regnar?
 

Och är  geggigt?
 
Du gillar i alla fall inte när jag springer in och torkar av mig på köksmattan eller i soffan.
 
OK!
Vi får passa på att vara ute i dag när solen skiner.

Men måste du fotografera hela tiden?
Bara för att solen skiner lite idag.
 
Är det mig eller naturen du vill fota? 
 Det blåser ju så mina öron fladdrar.
Inte alls skönt. 

Kolla bara så det blir.
Ett upp och ett i minne......
 
Nej nu sticker jag.
Kom matte!
 
Va´?
Är det för brant?
Och halt?
Tur att jag har FYRA ben.
Mycket bättre.
 
Jaså det är dags att komma nu.
 
Varför ska du ta kort nu då?
 
På solen?
 
Och blommor!
Vad är nu det att fota?
Tusenskönor.
Pyttesmå blommor överallt.  

Eller snödroppar som knappast syns.
Vad är det att ha?
 
Vänta till nästa vecka så har dom frusit allihop.
Då är det klippt för blommorna.
 
Och fritt fram för halka.
 

NEJ NU FÅR DU FOTA NÅGOT VÄSENTLIGT!
 
MIG ALLTSÅ!
 
Jaså, du har gjort det någon gång förut?
 
Det visste jag inte.
 
MEN FORTFARANDE HAR JAG INGEN KUL BOLL ATT LEKA MED! 
 
VAD HAR DU NI HITTAT PÅ?
 
ÄR DET KLIPP NU IGEN?
 
MUTOR!!!!!

Och Marina var inte ens där!
 
Ja, ja!
Emil skötte sig ganska bra han också.
 
Även om jag stretade emot som Bambi på hal is.

Jag ville ju vara kvar bland alla leksakerna!
 
Fattar du inget matte?
 
Det var ju visserligen bara klorna som skulle bli kortare men det är en pärs.
 
Tur man få mutor!
 
Nu åker vi hem från Tassa på.
 
Tack detsamma förresten.
Nu blir min dag bra.
Ny leksak!!!!
 
Har jag klippt klorna också?
Det har jag redan glömt.
 
Skönt att vara hemma igen
 
NU MATTE!
NU LEKER VI!
 
Bäst att kolla så ingen snor den för mig.
Som med dom gamla.
 
Kom an nu då!
 
Är det ingen INNELEKSAK?
 
DET ÄR DET VISS DET!
 
SUCK!
 
OK!
Vi går ut då.
 
Nu är bollen invigd.
MEN BARA LITE........
LITE SMUTS FÅR DU TÅLA MATTE! 
#1 - - Marina:

Hihi! Söte lille Gunnis! Jag mötte er allt när matte körde upp på infarten, o då skulle jag iväg o fixa tryck på min nya väst, som Bettan kan få ha sina godisar i till nästa träning! :) tur att Emil tog väl hand om dig. :) han är en rätt snäll farbror. :) puss på dig och vi ses väl snart igen hoppas jag. Och du, pussa matte från mig! ❤️

#2 - - Bozze:

Bozze tycker att det är slöseri med utomordentliga leksaker att bara slänga dom. Den där bollen ser ju jättefin ut. Konstiga människor.
Matte håller med Ginnis matte i vanlig ordning.
Hela familjen Swala är dock eniga om att fotografierna är helt underbara och Bozze tycker dessutom att det är dags att han får träffa den där snygga Ginnis.

Svar: Ginnis är alldeles överens med Bozze om en träff. Bozze med matte är välkomna hit när som helst.Ginnis matte är också duktig på att köra bil - även i Skåne!
Margareta