AVSLUTNINGEN PÅ TÄVLINGSLYDNADSKURSEN

 
 
LUGN BARA LUGN!
NÄSTAN ALLA KOMMER ATT FORTSÄTTA I AUGUSTI IGEN.
 
Vi har haft så himla kul.
Och dessutom har vi lärt oss massor tack vare vår tränare Carina.
 
Vi har tränat - och pratat - och fikat.
Och egentligen har vi gjort allt samtidigt eftersom vi hela tiden pratar om lydnad och tävling.
 
Men sista gången blev det lite extra fika!
 
Anna och Sanne fixade fram muggar medan jag satt som en riktig pascha med Tazzo i knät.
Fast Eva lånade honom ett tag som ni såg i förra inlägget.
Vi fick priser också även om dessa kamptrasor är till Lottas valpar.
 
 
Vi fick alla köra ett regelrätt tävlingsprogram där Carina var tävlingsledare och vi kursdeltagare var domare åt varandra.
 
 En och en körde vi alltså hela programmet efter att vi tillsammans hade gjort PLATSLIGGANDET.
 
Nu blir det många bilder på alla som deltog.Jag visar alla i tur och ordning med EN stor bild.
Därefter blir det småbilder som ni måste klicka på för att få större.
Om någon vill spara bilder så måste ni göra det i det stora formatet.
 
Först ut på plan var Lisa med sin Tilda.
   
 
 Kalle och Hazta
 

Britt-Marie och Sallad
    

Anna och Annie
       

Sanne och Alice
Dessa bilder är tagna av någon annan.
 Jag gick iväg och förberedde Ginnis och mig för att "tävla", så gott det nu gick.
Resultatet får ni vet sist i inlägget.
 
Nu först alltså Sanne och Alice.
      

Så nu hoppar vi över Ginnis och mig.
Eller HOPPAR det gjorde Ginnis med besked skulle man kunna säga.
 
Här kommer Eva och Jusse.
Jag har glömt att tala om att alla inte tävlade i Lydnadsklass I utan i högre klasser.
Som Eva och Jusse.
             
 
Ursula och Mille tävlar också i högre klass än 1:an.
 

Lisa (igen) och denna gång med Malva (dotterns hund).
     
 
 Så var det då Ginnis och jag till slut.
 
Hur det gick?
 
GINNIS ÄR SUVERÄN!
 
Han kan ta flera moment samtidigt.
Som till exempel att ta hopphindret samtidigt som apporteringen.
 
Det är väl bra?
Eller????
 
Sedan fick han för sig att apportbocken skulle han behålla för framtida bruk.
Trots att han vet att vi har flera stycken hemma.
 
Att han också hade lite bråttom vid det fria följet med läggande under gång är en annan historia.
Han ville kanske få slut på eländet så fort som möjlig.
Men han lägger sig och ha ställer sig vid ställandet under gång också.
 

Tur att vi ska fortsätta och träna för Carina även under hösten.
 
Men det är väl bäst att säga att det går bättre och bättre.
Inkallning, platsliggande, hopp (både nu och då), apportering (för det mesta) är OK men linförigheten borde bli mycket bättre såklart.
 
Men Ginnis är i alla fall arbetsvillig och glad.
Så det så!
 
#1 - - Brandy den Bruna Blixten:

Det är nog supertrevligt att gå kurs tillsammans med er, Margareta och Ginnis! Hör ni, i slutet på augusti ska jag ner till Karlshamn för att leverera en harpa till någon och hälsa på en gammal god vän/arbetskamrat. Hon , som jag, har återuppfunnit sig själv...(var arbetsterapeut, nu hundinstruktör) Vi ska tävla rally i Olofström :-) Vi försöker ses, väl??

Svar: Absolut!
Margareta

#2 - - Carina:

Så bra bilder du ALLTID tar Margareta. Kommer att "sno" några som vanligt.
Jo det går bättre o bättre, HELT KLART!!!!

#3 - - Malin & Nico:

Åh ni är säkert jätte duktiga!!
Min buse Nico har verkligen gjort mig både arg, förvånad och lite skamsen på lydnadsplanen. Han hoppar gärna hindret mitt i fria följet och hämtar apportbocken istället för att sticka till rutan! åh våra busfrön.. tur vi älskar dom så mycket!
Stort lycka till i eran fortsatta träning. Kram