IDAG ÄR DET MIN NAMNSDAG DEN 20 JULI - SJUTTON ELLER SJUTTIO SPELAR INGEN ROLL

 
 
FRUNTIMMERSVECKAN OCH MARGARETADAGEN MED STRÅLANDE SOLSKEN!
 
DET NI!
 
Margareta betyder pärla.
Tro´t om ni vill.
Men en pärla kan vara väldigt betydelselös trots att vi är massor med kvinnor som heter så.
I alla fall i min generation.
Nu för tiden hittar jag bara katter och hundar som kallas Maggan.
 
Namnsdagar är inte mycket att fira.
 
Det är mycket trevligare att fira födelsedagar.
 
Nu är det dock 20 dagar sedan jag fyllde år och ännu en vecka längre tillbaka i tiden sedan Hampus fyllde år.
 
Men det är mycket nu!
 
FÖDELSEDAGAR ÄR ETT GYLLENE TILLFÄLLE TILL ATT UMGÅS.
Fast jag tror att Hampus är nöjd med att det är han som fyllde 17 år.
 
Emil som är kusin med Mimmi och födelsedagsbarnet Hampus.
 
 
 
 Jag är mindre nöjd med att ha fyllt 70.
 
När jag åkte till Hagby för att fira Hampus så var det första gången som jag kom med två hundar.
Att Ginnis blir hellycklig vet jag.
 
 
Men Tazzo hade inte träffat mina barn och barnbarn.
Ypperlig social träning!
 
 
 
Även om jag vill glömma hur gammal jag är så blev MIN födelsedag verkligen en lyckad födelsedag.
 
 Jag har en underbar släkt!
Till släkten kommer alltid mitt X, mina barns far, att tillhöra.
Fantastiska barn, barnbarn och syskon!
Och så deras respektive.
 
Tänk att de ville komma och fira min 70-årsdag.
 
 
Enda smolken i bägaren var tanken på min mamma.
Förra året på vår gemensamma födelsedag så firade vi hennes 100-årsdag
Vi har så gott som alltid firat tillsammans.

Men jag är säker på att hon ändå hade fixat lite för att vi skulle ha det bra i år också.
Det var nämligen stråladen väder trots varning för regn.
Skitväder dagen före och dagen efter.
 
Nu ska jag visa massor med bilder från den härliga dagen.
Om ni orkar titta.
 
Syster Lotta och svåger Janne
 
Janne och maken Ingmar
 
Broder Stefan
 
Svåger Rune och syster Birgitta 
 
X-et Alf barnens far.
Och en liten bit på hans hund Tanja
 
Dotter Magdalena med Birgitta och Rune
 
Dotterdotter Maja i mitten
 
 
Dotterson Emil
 
 
Så härligt att Maja ägnade så mycket tid åt hundarna. 
 
Sonen Joakim
 
 Sondotter Hanna
 
X-et hade också med sig sin hund Tanja.
 
 Sonsonen Hampus
 
Till vänster sitter min svärdotter Nettan
 
Släkten är som den är.
Mor med två av sina tre barn.
Hanna, svärdotter Nettan och Hampus.
 
Lite dragspelsmusik  en sommardag ute kan man väl stå ut med.
 
Svåger Janne
 
Och lite sång till
  
Smile sade jag till maken.
Så naturligt det ser ut!
 
 
Hanna ska bli mamma i oktober. 
 
Alla tre hundarna hade en härlig dag.
Tomten är stor och klappar och kel blev det både här och där.
 
Svärdotter Nettan blev ordentligt uppvaktad när hon lade sig på gräsmattan.
 
Ginnis blev säkert avundsjuk.
 
Båda mina barn samtidigt är inte så vanligt.
 
Sedan skulle vi ta bild på far och två av hans tre barn samtidigt.
 
Blir det bra så här?
 
Ginnis ville vara med här också.
 
Och då kom Tanja också.
 
Mer kelande med Stefan 
 
 
Syster Birgitta sover inte om ni tror det.
Man har väl rätt att blinka?
 
 Om någon undrar så var jag också där.

Och när jag inte tog kort så gjorde min dotter det. 
 
OCH JAG NJÖT I FULLA DRAG!
JA, INTE FÖR ATT JAG FYLLDE 70 UTAN FÖR ATT DET VAR EN HÄRLIG DAG!