EN TRÄNINGSGRUPP SOM TRÄNAR HÅRT

 
 
 
DET FINNS NÅGRA,
SOM TROR ATT VI I GRUPPEN FÖR TÄVLINGSLYDNAD INTE SKULLE TRÄNA HÅRT.
 
ELLER NÅ RESULTAT.
 
SÅ FEL DOM HADE!
 
HÄR ÄR GÄNGET SOM GER JÄRNET!
 

 
VISSERLIGEN KÄNNER JAG MIG SOM KATTEN BLAND HERMELINERNA.

 
MEN JAG HAR GETT MIG SJUTTON PÅ ATT DET SKA BLI BÄTTRE.
 
 ELLER HUR GINNIS?
 
Sitt inte där och skäms för att du hellre tittar på Carina än på mig.
Särskilt när hon klickar med "klickern".

De andra i gruppen är verkligen duktiga.
Till mitt försvar kan jag tala om att många gick på utbildning även i höstas medan Ginnis och jag började i vår.
 
Men, men!
Inga bortförklaringar nu.
Vi har ju tränat lydnad i appellen också tidigare.
 
I alla fall.....

GRATTIS TILL Fröken Caroline MED IZA TILL LP I OCH EN ANDRA PLACERING! 

 
 TILL EVA MED JUSSE TILL EN FJÄRDEPLATS UPPFLYTTAD MED GOD MARGINAL!

OCH TILL LISA OCH MALVA SOM VANN MÅNADSTÄVLINGEN!

Jag tror att det var ännu fler som var med och tävlade med gott resultat.

I Söndags var det hårdträning igen.

Först genomgång inomhus.
Det var tävlingsregler och finjusteringar av träningen.
 
Och!!!!
 
Inte att förglömma!
 
Kaffe med Britt-Maries jättegoda kaka.
 
TUSEN TACK! 
 
Sedan ut på appellplanen för att STARTA på vanligt vis.
 
 
 Ingen kan se att Ginnis lade sig ner efter halva tiden.
 
Men han låg jättefint på platsen, vid platsliggandet alltså.
 
Jag vet inte om han har smittats av sin matte.
Hon ligger hellre än sitter.
Särskilt när hon läser.
 
 


 Annie tränar även för appellen precis som Ginnis.
Först apport som i lydnadsklass I och därefter kastar vi appellbocken 10 meter.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
SEDAN MÅSTE MAN PAUSA OCKSÅ.
IN OCH PRATA OM HUR DET GICK. 
 
Carina tränar oss individuellt i alla moment (utom sittande och liggande förstås).
 
Vi får bra råd för att hitta bästa sättet för var och en av hundarna - och hundägarna.
 
 
Vi tränar alla under tiden runt om på appellplanen såklart.
 
Tyvärr har Ginnis fått för sig att han ska titta på Carina hela tiden.
Och kolla hennes klicker.
 
Det gör att linförigheten inte går bra.
Det gjorde förresten varken läggande under gång eller ställande.
 
Men när jag tränade själv så gick det så fint. Trots allt som var runt omkring honom.

Idag när vi var ute och gick så gick han klistrad intill mig både i linförigheten och fria följet.
 
Han lade sig direkt på läggandet och han stannad direkt på ståendet.
 
VARFÖR SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FÅ HONOM TILL DETTA PÅ KURSEN?

Sedan måste man faktiskt vila ibland också.
Framförallt för hundarna skull.
Det vore idiotiskt att hålla på att träna i tre timmar i streck.
 
Då blir det inga bra resultat.
 
Hundarna behöver också vatten.
 
Det var varmt! 
 
 
 
 
FAST JAG KÄNNER MIG FORTFARANDE SOM EN KATT BLAND HERMELINERNA!
 
 MEN GINNIS TAR DET LUGNT.
 
HAN VET ATT HAN KAN.
 
Det hänger bara på belöningen.
 
 
#1 - - Margareta och Ginnis:

Får många kommentarer via Facebook numera och det är väldigt roligt. Ibland är det ändå roligare att få spara kommentarerna här. Som positiva minnen.
Här är kommentarer från min träningsgrupp.
Anna Olsson har kommenterat ditt foto i Träningsgrupp.
Anna Olsson Anna Olsson den 3 juni 20:46
Så klokt och så bra, precis som alltid :) Och superfina bilder :)

Karl-Åke Åkesson den 3 juni 20:00
Som vanligt. Fina bilder och bra kommentarer.!!!

Carina Lundin den 3 juni 19:35
Helt otroligt Margareta, var får du allt ifrån?!?!?!?!
Fröken Caroline den 3 juni 19:32
Fint! 󾌵
Eva Malmport den 3 juni 19:26
Underbara bilder Margareta!! och du e så fantastiskt rolig och finurlig hihihi Tack för goa leenden! hoppas att vi ses på tisdag