GINNIS OCH TAZZO - EN RESA TILL SPANIEN

 
 
OM JAG NU VORE SLÄNGD I ATT FIXA HEADERN SÅ SKULLE JAG ÄNDRAT NAMNET PÅ BLOGGEN!
(Kan någon hjälpa mig?)
 
DET ÄR JU SYND ATT KALLA BLOGGEN GINNIS OCH "ANNAT".
DEN BORDE I SÅ FALL HETA "GINNIS - TAZZO OCH ANNAT"
 
För vi kan ju inte kalla vår nya valp för "Annat".
Om jag inte vore småländska så hade vår nya familjemedlem gärna fått fortsätta att heta Tabarro.
Men tänk er när jag skulle ropa på denna lilla goa fina varelse.
 
TABAO - TABAO -TABAO!
 
Det hade inte låtit vackert.
 
Mina skorrande RRRR hörs inte.
 
Och inte tror jag att jag kommer att kunna byta dialekt heller.
 
Maken föreslog Tazzo efter mycket dividerande fram och tillbaka på olika spanska ord.
Men Tazzo behöver inte förvandlas till en prins med en puss.
Han är redan en prins!
 
Dessutom fick jag ett svar från den spanska uppfödaren, underbara Raúl Pontes Rodrigues, i ett inlägg på fb med en hälsning "Besito".
 
Och maken var olrolig att han skulle behöva komma varje gång jag ropade "besito". Det skulle bli lite tjatigt.
 
Det vore lika korkat som det egentligen är att kalla den Spanska Vattenhunden för Perro.
DET kan man i göra när man är i Spanien.
 
Susanne och jag har varit i Spanien och hämtat denna guldklimp.
 
Jag är alltså fodervärd till honom men Susanne får bara spermierna för resten tar jag hand om. Så det så!
 
Men jag misstänker att det blir ett rantande på hundutställningar nu.
 
Vi har alltså varit i Spanien!
 
Men det var ett under att vi kom dit!
 
Och ett ännu större under att vi kom hem.
Det är väl en sak att man kan "tappa bort" en Iphone, eller hur?
 
 
Men att tappa bort en hel bil!
Det kan nog bara jag.
 
Det vill säga.
 
Susanne glömde sin Iphone i bilen och JAG skulle hämta den.
Jag var inte ens säker på att jag hittade rätt parkering i Kastrup.
Gick där och "blippade" med bilnyckel och hade ingen aning om bilmärke eller registringsnummer.
Jag fick ge upp.
 
Borde skaffa mig bättre minne!
 
Susanne fick springa i sista minuten för att hämta den viktiga mobilen.
 
BILEN VAR UPPLÅST NÄR HON KOM DIT!
Så nära hade jag varit.
 
Har ni hört att jag inte har sprungit sedan jag var sju år?
Nu har jag det!
 
Vi kom till planet 10 minuter före avgång.
 
Då hade vi också hunnit checka in vårt dyrbara bagage.
 
Detta är Lokes pappa (alltså Katarina och Jan-Oves nyaste perro).
Är det Marcial han heter?
Mitt namnminne är ännu sämre än mitt bilminne. 
 
En nyklippt och mycket trevlig hund som blivit pappa till många valpar i Sverige.
Nu var det dags för honom att komma hem igen.
 
Och säkerhetskontrollen hade sakta och metodiskt letat igenom min ryggsäck
och tagit beslag på en nästan tom hårshampoflaska. 
 
 
I alla fall kom vi lyckliga och glad fram till Malaga alla tre.
 
Dags för lite mat.
Vi hittade en mysig uteservering i den "förort" till Malaga där Raúl bor och där vi skulle lämna av hans hund och hämta en valp.
Susanne hittade en trevlig amerikan som bodde i Spanien och talade spanska eftersom man på restaurangen inte talade engelska.
Mig hjälpte det inte ett smack.
Jag kan två ord på spanska - jag säger inte vilka.
Och min engelska är ytterst medioker.
Eller på ren svenska - SKITDÅLIG!
Jag ägnade mig åt Marcial, eller vad han heter, i stället.
Ni vet.
Jag är också SKITDÅLIG på namn.
Men hunden är väldigt fin och mysig.
Han fick hälften av mina pizzabitar.
 
Sedan iväg hem till Raúl.
Susanne hade hyrt en bil där dom nog hade glömt att sätta in motorn i.
Eller hade dom glömt att det är backigt - minst sagt - i Spanien.
 
Trötta var vi eftersom vi varit uppe väldigt tidigt och efter allt strul.
 
Men Susanne VAR vaken när vi körde genom ett väldigt vackert område.
 
 Framme hos Raúl Pontes Rodriques blev det ett lyckligt återseende mellan husse och Marcel.
Och vilken trevlig familj!
Sonen var lycklig över en ny tröja.
Det skulle spelas VM-fotboll mellan Spanien och Holland på kvällen. 
Och så första mötet med en valp som kom att bli "min" - Susannes. 
Tabarro de Aronagua.
När jag åkte till Spanien var jag inställd på en tik som var brun och vit.
Till lite ombyte. 
 
Men det blev kärlek vid första ögonkastet vid mötet med Tabarro (han hade inte fått sitt nya namn såklart).
Eller det blev när han spydde ner hela mig när vi åkte bil.
 
Men Susanne var också såld.
 
Bilderna får tala sitt eget språk.
Sedan är det underbart med en uppfödare som sköter sina valpar och hundar så fin som Raúl.
Brorsan var också jättefin.
Hoppas jag bara kan hålla isär dem på bilderna.
 
Alla kulor där dom ska vara.

Ordning på alla papper och pass.

Affären fixad medan Tabarro/Tazzo försökte käka upp Susannes och mina skor.

Dags att ge sig iväg till havet för att låta alla hundarna bada.
 
Toremolinos vackra hamn!
 
 
På vägen till Toremolinos hämtade vi upp Juan och hans vattenhund.
 
Sedan blev det bada av.

Och lite valpuppvisning av Tazzo.
 Pappa till Loke, Marcial
 
Även Tabarro/Tazzo fick sitt första dopp fast inte så till den milda grad som han badade hemma vid vår brygga.
Det får ni veta mer om i senare blogginlägg. 
 

Om vi fotograferade?
Hahaha!

Och så filmade jag en liten snutt.
 
Den är av urdålig kvalitet men lyssna på spanskan!
När jag spelade upp den här vid datorn, flög Tazzo upp och klättreade upp i mitt knä.
Han kände igen Raúls röst!
Så rörande. 

 
Hoppas bara att han kommer att trivas hos oss.
 
Det ser hoppfullt ut.
 
Jag tror mig veta att både Susanne och jag är lika nöjda med att få lära känna denna underbara
Perro de Agua Espaõl som idag kallas Tazzo. 
 
 
Efter badet åkte vi vidare med Tabarro/Tazzo (ännu inte klart om han skulle flytta hem till mig) körde vi vidare på hissnande och snirkliga vägar på nya äventyr.
Det får ni veta mer om senare.
 
Nu ska jag njuta av Ginnis och Tazzo och fira en härlig midsommar tillsammans med make och massa grannar.
#1 - - Katarina:

Åhhh så kul att se! Lokes pappa heter Marcial - nära nog Margareta. Lite kuligt att du refererar till honom som Lokes pappa - han har ganska många valpar nu i Sverige!!!! Hi, hi, hi - känner mig stolt. Jag ringer dig i veckan - Kramar till er alla i Vettekulla och GLAD MIDSOMMAR!

#2 - - Kerstin:

Vad roligt, en liten valp. Vad tycker Ginnis om detta?

#3 - - Ann-Christine Tofft:

Underbart! Det blir nog toppen med Tazzo. Vad häftigt att se hur de hoppar i havet från höga kajen. Inser att jag nog har varit lite mesig med min hund. Kramar och fortsatt glad midsommar till er alla från Tofftarna!

Svar: Men Neo är ju en riktig vattenhund i alla bemärkelser. Han skulle säkert hoppa i från kanten om han fick. Kram!
Margareta