GINNIS ÄR RASIST!

 
 
 
 
GINNIS ÄR RASIST SÅ DET BARA SMÄLLER OM DET!
 
Han är övertygad om att raserna låter sig klassificeras i en hierarki,
beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen.
 
Han är också övertygad om att han står högst upp i hierarkin.
 
 
TRO NU INTE ATT DET ÄR JAG SOM HAR FÅTT GINNIS ATT BLI RASIST!
 
DET ÄR MIG FULLSTÄNDIGT FJÄRRAN.
 
JAG TAR BESTÄMT AVSTÅND FRÅN HANS KONSTIGA ÅSIKTER!
 

Att han har haft visst agg mot en massa olika djurarter har jag märkt.
 
Katter till exempel.
 
Även om just våra katter nu för tiden får vara i fred.
Men han håller koll på dom hela tiden så att de uppför sig. 
 
Men fåglar och harar ska snabbt jagas bort.
Och fick Ginnis bestämma så skulle dom inte finnas i närheten av honom överhuvud taget.
Dom här är också fel ras!
 
Nu menar jag förstås inte husse utan de fyrbenta Bill och Bull och rådjuren som finns i trädgården varje kväll.
Där skulle jag väl kunna hålla med Ginnis en smula.
När rådjuren hade käkat upp alla tulpanblad och bladen på pärlhyacinterna var jag inte så glad.
 
Men vad sjutton!
 
Det finns kompostnät!
Dom finns nu runt varje rabatt nu.
 
Nu kan jag njuta av dessa orädda vackra djur.
För det mesta är det en bock med sina ludna horn som är här  Varje morgon och varje kväll.
Ibland är det två bockar och en rådjursget.

Dom var här före oss.
Så de har rätten på sin sida.
Antar jag.
 
DET GÄLLER ATT HÅLLA SIG TILL FAKTA!
 
INTE BARA HA EN MASSA ÅSIKTER UTAN NÅGOT VETT I SKALLEN.
 
 
MEN JAG TRODDE VÄL ALDRIG ATT GINNIS SKULLE HA FÖRDOMAR OM SIN EGEN ART!
 
ALLTSÅ HUNDAR!
 
 
 ÄR DET BARA PERROS SOM GÄLLER FÖR HONOM?
 
 
Jag har fattat att Ginnis inte gillar grannens varghund.
 Trots att han en världens snällaste hund.
 
Men här får vi besök av världens finaste och trevligast hundar.
 
En collie till på köpet.
Aiki
Collie som fanns i vår familj när Ginnis kom hit.
I samma färg till och med.
 
Och så Sammy som ser ut som en collie i miniatyr men är en alldeles egen ras.
Shetland sheepdog. 

Och Ginnis gick och MORRADE åt dem så fort de kom i närheten av honom.
 
Och det kan jag säga!
Inte sjutton byggde han sin åsikter på fakta!

Men Aiki och Sammy struntade fullständigt i vår knäppgök.

Som tur är har inte Ginnis rasistiska åsikter spridit sig till att gälla människor.
 
Där är han och jag fullständigt överens!
 
Det spelar inge roll vilka människor det är.
 
Bara de är vänliga.
 
Sedan är det strunt samma om dom är gula eller blå, unga eller gamla, män eller kvinnor, vilken religion de har, vilken sexuell läggning de har.

GINNIS ÄLSKAR ALLA!
 
I lördags var det Lisa och Tommy som kom på besök med sina hundar.
Ginnis blev jätterlgad.

Så länge hundarna höll sig på avstånd.

Vi blev såklart glada för besöket alla. 

Våfflorna var goda.
Vet i sjutton vad vi pratade om eftersom Tommy och Lisa ser så alvarliga ut.

MEN VILKEN DISKRIMINERING!
Ginnis i högsätet.

Och Aiki UNDER bordet.
 
Det måste varit Ginnis som bestämde den tågordningen.

Sedan har han mage att ställa sig in hos Aikis matte.

Frågan är ändå om inte jag gjorde den störta fadäsen.
 
Skogspromenad i grisrike!
 
Inte  undra på att Lisa var rädd hela vägen.
 
URSÄKTA!
 
Påklistrat leende?
Eller lättnad efter klättringen över stenmuren?
 
Skönt att vara på säker mark igen.

Även om Aiki lättar från jorden yta.

En smula leksugen trots allt.
Trygg hos matte trots ogästvänligt Ginnis.
Och glada.
 
Så skönt att det verkar som om hundarna struntar i vad Ginnis har för åsikter om dem.
 
Trygga och starka står de pall för negativa åsikter!
 
 
SÅ DÄR KAN DU STÅ OCH MORRA DIN RASIST! 

 DET ÄR INGE SOM BRYR SIG.
 
Fast jag tycker om dig ändå eftersom jag vet att det inte är så alvarligt menat.

OCH PÅ SÖNDAG KOMMER DET MASSOR MED PERROSAR HIT.
OCH EN JAKTLABRADOR SOM DU GILLAR. 
#1 - - lisa:

Hej på er ! Vi tackar än en gång för att vi fick komma och hälsa på och ha en riktigt go eftermiddag. När det gäller den lille rasisten så väljer vi att se bakom masken och hittar en go liten kille <3 Sen och andra sidan är nog mina pojkar smygrasister för de bara nonchalerar andra hundar med mottot "syns du inte finns du inte" ;-) Vilken tur att vi älskar dem precis som de är <3 Tror det kallas terapi att bli indragen i grisland haha !!! Kanske skulle jag va lika rädd här hemma ??? Ha det riktigt gott och jag önskar er en riktigt härlig promenad på söndag och mina tummar hålls för att en stor sol ska visa sig på himmelen. Kramfrån oss

#2 - - Ann-Marie & Bozze:

Det kan vara Bozze som lärde Ginnis rackartyg och rasistiska åsikter på förra perropromenaden. Nu har Bozze hoppat av rasistgruppen och jag har försökt avprogramera honom. Vi får se om han (som avhoppare) kan ta en liten diskussion med Ginnis. Jag hoppas, hoppas, hoppas att vi ses på söndag. Har en kass period nu men vill så gärna komma!!!

#3 - - Katarina:

Nej men Ginnis då!!! Du är allt en riktig buspojke du. Vi ses på Söndag - Puss på nosen så länge sötis!