NÅGOT BEGAGNAD PERRO SÄLJES TILL REAPRIS!

 
 
 
ÄR DET NÅGON SOM HAR HÖRT TALAS OM ATT GINNIS OCH JAG HAR TRÄNAT MYCKET?
 
Har vi gått massor med kurser?
Eller?
Nybörjarkurs, allmänlydnad, rallylydnad, fortsättningskurs rallylydnad, appell/spår, aktivitetskurser, specialsök, spårkurs.
 
Har vi varit på träningsläger? 
Har vi då tränat spår, tävlingslydnad och sök? 
 
 
Har vi tränat på utbildningar för personer som arbetar med hundar? 
 
 
Har vi tränat med gänget?
 
 
Har vi tränat varje dag när vi varit ute?
 
Har vi tränat inomhus på olika sätt?
Jag har inga bilder men vi tränar mycket cirkuskonster, moment från rallylöydnaden, extern belöning.
 
 
Perroträffar?
 
 
VI HAR MED ANDRA ORD TRÄNAT VÄLDIGT MYCKET PÅ MÅNGA OLIKA AKTIVITETER.
 
Både för oss själva och i grupp.
 
 
 
 

 
Ginnis och jag var laddade till tusen men det skulle snart märkas att vi var laddade på olika sätt.

 
Det är en perfekt kurs med träning på allt möjligt under et helt år.
Det är rallylydnad, allmänlydnad, sök, spår, budföring/apportering/ uppletande, balans/klättring, tävlingslydnad, agility.
 
Dessutom bestod kursen av enbart bekanta hundägare och hundar.
Det var bara en hund vi inte hade träffat tidigare även om vi mött matte, som är domare i rallylydnad.

Efter genomgång av kurstillfällenad så var det dags att plocka ut hundarna ur bilarna och köra lite passeringsövningar för att komma igång.
 
Vuldis, en isländsk fårhund, som vi träffade för första gången med matte Barbro. 
 
Vi tränade sitt kvar, ligg kvar, passeringar m.m.
 
Fast det är klart att ibland gjorde hundarna andra saker.

Nu kan jag tala om för er att det inte på något vis märktes på Ginnis att han tränat mycket.
 
TÄNK ATT DET FINNS SÅÅ MÅNGA TUSEN GRÄSSTRÅN ATT NOSA PÅ!
 
Att matte fanns i närheten struntade Ginnis fullständigt i.
 
Jag tror han hade missuppfattat det där att hålla koll på matte och trodde det gällde matta.
Gräsmatta!
 
Jag ska försöka vara lite positiv och tala om att sittandet och liggandet fungerade perfekt.
 
Men så fort vi skulle förflytta oss så var det kört.
 
Nosen i backen!
 
Jobba med kontakten, sade Elisabeth!
 
Inte var det Ginnis kontakt jag fick i alla fall.
 
 

Vi delades in i tre grupper och Ginnis och jag skulle träna på en fortsättningsbana.
 
Det skulle också Kicki och Sonia

Sanne och Alice

och Lotta och Zimba

Övriga tränade på Nybörjarbana och Mästarklassbana.
 
Bengt och Rex
Gunilla och Barney                                   Lena och Macy eller Agnes. Jag vet inte vilken när jag ser en i taget.

Alla var så duktiga!

MEN!  
JAG TROT GINNIS HADE BLIVIT ALLDELES FRÅN VETTET!
 
Om det nu VAR Ginnis!
 
Kanske en bortbyting?
 
I alla fall verkade denna hund inte ha gått några kurser alls.
 
Och tränat?
Aldrig i livet!
 
 
Kanske är det så att Ginnis har snappat upp vår längtan efter en valp?

Han kanske vill påminna mig om hur jobbigt det var när han var liten.
 
Eller regredierar han och återgår till valpstadiet för att vi ska tänka att vi inte behöver skaffa ännu en liten valp.
 
HAN finns ju!
 
Och se vilken ögonkontakt han plötsligt kan visa.
 

Ja, ja!
Det var en liten stund det.
 
När Ginnis och jag skulle gå fortsättningsbanan bestämde jag mig för att behålla kopplet på.
 
Han hade nämligen upptäckt något mycket roligare längre bort på planen.
 
Ginnis gillar Alice skarp.
 
Och ännu mer gillar han bollar!
 
Han struntade fullständigt i mig och rallybanan.
 
Ögonen var hela tiden på dom som lekte.
 
Sanne kopplade Alice och fotograferade Ginnis och mig i stället.
 
Då kan man ju tro att det skulle gå bättre med träningen.
 
Men han har blick för runda saker den lille perron.
  
EN LITEN RUND TINGEST I KORGEN MED RALLYSKYLTARNA UPPTÄCKT.
OCH SEDAN VAR HELA TRÄNINGEN KÖRD!
 
Jag fick börja om flera gånger eftersom Ginnis var på väg bort till skyltkorgen.
Så fort vi skulle börja gå så rusade han iväg så långt kopplet räckte. 
 
Om igen.
 
En gång till.

Sanne fotograferade och försökte samtidigt lugna ner mig som blev mer och mer irriterad.
 
JAG VET!
 
Jag måste vara lugn och fin.
 
Jag var varken lugn - eller fin.
 
Försökte le i alla fall.
 
 
Jag fattar inte Sanne hur du gjorde?
 
Du lyckades tydligen fota just de få sekunder som Ginnis tittade på mig och skötte sig.
 
Inga perfekt följsamhet precis.
Det vore synd att säga.
 
Men han hasade i alla fall med runt banan efter flera omtag.

Ginnis var helstressad.
Och jag dödsirriterade.
 
Ingen bra kombination.
 
Det märktes inte heller att jag hade gått kurser.
 
Men vissa moment fungerade trots allt.
 
Sitt framför! 
Ett steg bakåt........

Sitt- stanna kvar- ett steg till höger- kom. 

Idag har Ginnis och jag tränat rallymoment när vi var ute och gick.
 
HAN FÖLJDE PERFEKT!
 
 Han kan ju gossen.
Men saboterade allt för en sketen boll!
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

En bolloman är alltid en bolloman!
Du måste behålla honom en vecka till iallafall, vem ska vi annars gå på Perropromenad med?...
P.s. Kan jag hjälpa till på något sätt på söndag? Bara säg till!
Ha en bra vecka så länge!

#2 - - Katarina Lidal:

Det var jag som skrev inlägget bolloman! Ibland är jag lite för snabb med skicka knappen!
Katarina

#3 - - Pelle Israelsson:

Som vanligt härliga bilder och roliga berättelser! Tack för dina roliga inlägg och infall!!

#4 - - Margareta och Ginnis:

Jeanette Lindblom den 23 mars 20:03
Måste bara säga att trots att jag inte känner dig personligen, så är det SÅ roligt att läsa din blogg!!! Fick mej att skratta högt denna gången. Mycket!!! :-)
Tack för att du delar med dig :)