TVÅ KALAS OCH EN LITEN KRABAT

 
 
MIN SVÄRDOTTER HAR FYLLT 50 ÅR!
 
OFATTBART!
 
Inte för att Nettan tyckte det var jobbigt att bli 50.
Hon är så nöjd med det.
 
Jag menar bara att det är ofattbart att ha en svärdotter som är jämngammal med mig!
 
Nästa i alla fall......
 
Min ålder slutar också på noll!
 
Konstigt att Nettan ser så mycket yngre ut än jag.
 
Orättvist!
 
Men jag firade min 50-årsdag på samma ställe som Nettan.
Alltså hemma hos sonen och svärdottern för ett antal år sedan.
Inte så många.....
 
Eller jo, det var det.
 
Nettan fick ett fint halssmycke av sin familj.
Maken (alltså min son) hade visst designat det. 
 

Så trevligt det var!
 
God mat och dryck.
 
Och massor med folk.
Som tur var inte alla på en gång.
 
Arbetskamrater, vänner och släkt av olika slag.
 
Min syster yster närmast.
Fast hon ser inte så särskilt yster ut på bilden.
Men skenet bedrar!

Maken ser ännu dystrare ut.
Solen gassade in på verandan trots att man varnat får blåst och regn.
Det blev väldigt varmt på verandan och maken tyckte det var jobbigt med värmen.
 
Det gällde att plocka av sig så mycket kläder som möjligt.

Hanna, äldsta dottern i huset, var förståndigt klädd.

Alla tre barnen var såklart med och firade sin mamma.
(Magdalena har tagit kortet)
 
Och de två äldstas sambor.

Undrar ni var Ginnis var så får ni veta det nu.
 
Han var också varm.
 
Min svåger Janne är väldigt allergisk och har astma men verkar tåla Ginnis ganska bra.
Ginnis tål Janne väldigt bra!

Hampus förbarmade sig över Ginnis och var ute i trädgården och lekte med honom ett tag.
Sedan mys.
 
Joakim hann sätta sig och äta(och prata lite med sin moster)
 men han servade mest hela tiden.
 
Maken och jag stannade inte så väldigt länge men vi hann i alla fall träffa Nettans alla syskon
och hennes pappa.
 
(Magdalena tog bilden)

Sedan blev det sång och musik när kusiner och sysslingar till mina barn/barnbarn dök upp.
Tyvärr missade jag det.
 
Men då var det fullt hus.
 
(Magda tog bilderna och det hade blivit mörkt)
 
Mycket gitarrer!
 
(Ellen, Joakim, Emil och Axel)
 
JAG HOPPAS ATT NETTAN VAR NÖJD MED SIN DAG!
 
Och att hon fick lite respengar.
Eller om hon vill göra något annat.
 
 
Helgen innan var vi också på kalas hemma hos Joakim och Nettan.
 
Då fyllde Mimmi 21 år.
 
Ett härligt kalas det också även om det inte var lika trångt i huset då.

Trångt blev det i stället när Magdalena flyttade ut till "den lille krabaten"!
 
Han som stal hela föreställningen!

Ett litet baggelamm som var knappt en vecka gammal.
 
SÅ SÖT, SÅ SÖT, SÅ SÖT!
 
Hanna och sambon Ola har får och detta lilla lamm hade blivit utstött av sin mamma som fått tvillingar.
Så han fick hänga med på kalas.

När hela gänget tog en promenad så hängde lammet med.
 
Han var väldigt intresserad av Ginnis.
 
Ginnis skötte sig exemplariskt. 
Förutom då att han snodde en tennisboll som han vägrade att släppa.
 
Man Ginnis fick hållas eftersom lammat stal hela föreställningen.
 
Har jag sagt det?
 
Jag säger det igen!
Så näpen!
 
 
Ginnis tyckte nog lammet snodde alldeles för mycket av den uppmärksamhet som han brukar få.
 
Han var plötsligt varken minst eller gulligast.
 
Då gällde det att ställa sig in så gott det går.
 
X-maken förbarmade sig över honom.
 
 
Magdalena hade nog kunnat tänka sig att ta med honom hem.
 
Because she was worth it!


NU ÄR DET EN HEL VECKA TILL NÄSTA FÖDELSEDAGSFIRANDE.
DRYGT.
 
Magdalena fyller år på TRANDAGEN! 
Vet ni när det är? 
 
 
 TRANDAGEN
är en
 lokal tradition som firas 25 mars i bl.a. Småland, Blekinge och Västsverige samt på Öland.
 
 Är det några fler som varit med och firat Trandagen?
På vilket sätt? 
#1 - - nne:

Nehä'ru. Nån.sådan dag har jag aldrig firat. Men jag behöver å andra sidan ingen anledning att fira. Det brukar gå så bra ändå! :) kram