DEN SOM SÖKER HAN FINNER

 
 
 DEN SOM SÖKER HAN FINNER!
Fråga Ginnis så får ni höra.

Eller fråga den andra hundarna som är med i kursen där vi får jobba med massor av olika aktiviteter.
Här är några av hundarna som tränade SÖK på kursen.
En del fastnade inte på "ensambild" och dessutom var vi indelade i två grupper.
Elisabeth instruerade i "min" grupp.

Men det gick inte att fotografera alla eftersom vi var på olika ställen i skogen..
 
Men det här är en Retriever, haha!
Jag vågar knappas nämna alla retrievrarna vid namn.
Jag bara blandar ihop dem.
Men det är väl Alice? 
 
Här har vi Barney, Malte, Macy (med massor av skinn), Agnes (med mindre skinn) och längst där borta är  - en tollare som kanske är Zimba
Sonia
Rex
Det är en tollare!
Zimba tror jag att det är. Har jag rätt?
Charlie som inte är en tollare men i alla fall en retriever så det så.
Mille
 Barney
 
Dom här hundarna och några till tränade alltså sök tillsammans med matte eller husse.
 
Men matte eller husse fyllde ännu en funktion.
 
FIGURANT!
 
Jag säger bara det.
Så många roller man har här i livet.
 
När vi åkte till Nytorpet där vi skulle träna så spöregnade det.
Precis när vi kom fram blev det kanonväder.
 
MEN!
 
DET VAR VÅTT PÅ MARKEN FÖR OSS STACKARS FIGURANTER.
 
MEN VI FICK SÄLLSKAP I ALLA FALL.
 
MYGGOR STORA SOM FOTBOLLAR.
 
Ja, dom var i alla fall många.
 
Där låg jag då och kravlade i vegetationen och blev våt och myggbiten.
 
Men det var vackert väder och vacker natur så varför klaga?

Dessutom skötte sig alla hundarna jättebra.
Det var som om de inte hade gjort annat än sökt efter människor som låg i skogen och blev myggbitna.
Här är några av dom.

Efter avslutat arbete får Alice godis på tub.

Vi tvåbenta nöjde oss inte med godis på tub.
 
KAFFE OCH TUGG!
 
VAD VORE HUNDKURSER UTAN FIKAPAUS?  
 
Inte riktigt lika roligt - tror jag.
 
 
Ni hade också fått plats Lena och Annika men ni ville kanske sitta nära hundarna.
 
Lena med Macy och Agnes ingick i den gruppen som Helene instruerade.

Det gjorde Annika och Svante
och Bengt och Rex
Ursula och Mille
och Kicki och Sonia
 
NU SKA JAG BERÄTTA HUR DET GICK FÖR GINNIS OCH MIG.

HÄR BLIR DET INGET GNÄLL KAN JAG TALA OM. 
 
De få gånger som vi tidigare har tränat SÖK så har Ginnis satt nosen i backen och spårat.
 
Men den här gången jobbade han jättefint och på rätt sätt.
 
Sanne som tycker att jag tar alldeles för många kort på henne och Alice fotade.
Hon ville ge igen, haha.
 
Detta är Sanne och Alice, en tollare. 

Nu kommer Ginnis och jag men jag glömde sätta på tjänstetecknet.
Det gick bra ändå.
Ser ni att vi ler båda två?
Kul det här!

Gör dig beredd Ginnis!
för snart är det full fart ut i skogen.
 
Bilderna blir suddigare och suddigaren men det är tecken på action!

BRA JOBBAT GOSSEN!

JAG TYCKER DU ÄR BÄST!
Hoppas Susanne H läser detta så att hon inte tror att jag alltid gnäller på dig.
 
Fast bäst och bäst........

Alla hundarna var väldigt duktiga.
Det har jag redan sagt - ju!
 
Men ändå......
 
Ginnis är min!
Har ni sett bild på honom tidigare?
Jaså, det har ni.
#1 - - Emma och Malte:

Sök verkar verkligen vara jätte roligt!!
Synd att Malte är så försiktig annars hade vi provat på det också :-)