DOG SHOW FOR PUPPIES IN MALMÖMÄSSAN - OCH INTE BLEV DET BÄTTRE

 
 

 
HUNDUTSTÄLLNING FÖR VALPAR I MALMÖ.
 
 
JÖSSES VAD MYCKET VALPAR DET FINNS!
Vissa är pyttesmå och andra av kingsize.
 
Och så finns det dom som är mittemellan.
Som Perros
(här är det Tazzo och Maxines Gaucho)
och som Tazzo/Tabarro de Anonagua 
eller som Farin och Maxine

 
Man blir förvånad att det ändå kan vara så tyst på en hundutställning.
Det är mest människorna som hörs.
Nu skyller jag inte allt på Susanne eller Lisa som kom på besök.
Men det var i alla fall kul att prata med dom.
 
det var också roligt att träffa Helene och Farin.
Farin och Tazzo är nästa lika gamla.
Och ganska lika.
Farin har valppälsen kvar.
Hon passade på att charma Lisa ordentligt.

Tazzo var väldigt intresserad av Farin och försökte "sätta på" henne hela tiden.
Lite för tidigt kan man tycka.
 
Är det någon som undrar hur det gick på utställningen?
Gör inte det!
Det är inte mycket att orda om tycker jag.
 
Eller det är det kanske ändå.
 
Maxine charmar förstås alla.
Här är det dags att få in och visa sig från sin bästa sida.
Men matte!
jag måste kissa lite först!

Tur ändå att Maxine kissade INNAN hon gick in i ringen.
Ut med sågspån bara!
 
Sen full fart för att tala om för domaren att Maxine är bäst.
 
För att jag skulle kunna fotografera så tog Lisa hand om Tazzo.

Men jag blev förstås inte bättre fotograf för det.
Snyggt Maxine!
Är man valp måste man få ta några vilda hoppa och släppa kontakten med markplanet.
Skitbra!

Så var det Tazzos tur.
 
Good size
 
Exellent proportions
 
Beatifully masculine expression
 
Well angulated

Moves with very good stride
 
Ni ser väl att det är full rulle på bilderna.
Tur att det inte är jag som måste springa omkring runt, runt i ringen.
 
Det gäller att nöta ut en generation i taget.
 
 
Men Tazzo gillar det!
 
Beatifully masculine express
 
Har du nå´t godis?
 
Well formed skull 
 
Hur länge ska du glo på mina tänder?
 
Good fur with curls all over the body
 
Massage! Det gillar jag.
 
Sloping rear
 
Men slit mig inte i svansstumpen!
 
Narrow rear
 
Hur länge ska du hålla på egentligen?
Fast jag är duktig på att stå stilla så fortsätt du.
 
Beatiful attitude!
 
Skönt att få röra på sig igen!
 
Mer godis?
 
 
Lilla Tazzo så duktig du var!
Tack vare Susanne! 
 
Men jag måste snart gå en fotokurs så att jag kan ta lite bättre bilder.
 
Jag kanske borde skaffa mig en bättre kamera också......
 
Men, men men hur dåliga bilderna blev så fick Tazzo in i ringen ännu en gång tillsammans med Gaucho.
 
Men inte till någon större nytta.
Två syskon, Susannes uppfödning och Viljas valpar BIR blev Gaucho och BIM blev Maxine.
Stort grattis!
Jag är inte ett dugg avundsjuk!
 
Nej då!
 
Det var klippt för Tazzo helt och hållet.
 
Så bra att vi fick låna Helens klipprum så att jag slapp att följa med till Helsingborg.
Tack Helene Bertolani! 
 
Han var så duktig Tazzo!
Stod alldeles stilla.
Eller satt då.
Ibland.
 
Och fin blev han.
 
Lite avslutningsfoto innan vi for tillbaka till Blekinge.
 
Puss på dig Tazzo!
Du är fin kortklippt också!
#1 - - Maggan ovh Avve:

Det blev väl visst fina kort! På fina valpar! Grattis till Susanne och Maxine✌️ Tazzo verkar trivas i ringen med Susanne men ska det bli något pris måste nog du in i ringen😄
Du får släppa kameran och fatta kopplet!! Vi håller på dig och Tazzo! Kramar

#2 - - Katarina:

Jättefina kort på jättefina vovvar!!! Ni har så mycket kul för er!
Kramar

#3 - - Susanne:

TACK själv min härliga, roliga, underbara vän! Det är så kul att vi har detta ihop! Tja, jag menar aktiviteterna alltså. Hunden är din - men en liten del är min. Du vet vilken ;-)
Kram