ÄR MAN LITE KNÄPP ELLER.......

 
TÄNK ATT KÖRA TIO MIL OCH LIKA MYCKET HEM (SÅKLART) FÖR ATT LEKA LITE MED HUNDARNA.
 
ÄR DET EGENTLIGEN VETTIGT?
 

Men vad sjutton!
När det blir "Träning med gänget" på Hundalandet då måste man bara följa med.

I lördags körde maken och jag iväg till Brösarp
för att ansluta till resten av gänget vid den "hundlekplats" som finns där.

För lite information om Hundalandet av ägaren.
Till vänster står Elisabeth som i vanlig ordning var ansvarig för utflykten med "gänget",
Vi var många som hade kommit dit för att träna, njuta och umgås med våra hundar.
Många kända ansikten och några nya.
Klicka på småbilderna för att göra dom stora.
Vill ni spara några av bilderna måste ni göra det i det stora formatet.
 
Blev ni förvånade när jag skrev att maken och jag körde till Brösarp så är det inte så konstigt.
Ingmar är inte särskilt intresserad av hundträffar.
Men om han träffar gamla bekanta så blir det genast mycket roligaren.
För att inte tala om hur glad Ginnis blev när han upptäckte Bengt.
Tazzo med för den delen.

På Hundalandet fanns en hel del väldigt roliga "lekredskap".
 
Labyrint.
Och hittar man inte ut kan man alltid krypa under i stället.
Fråga Ginnis.
Tazzo fixade labyrinten bättre.
 
Hängbron gungade åt alla håll och kanter.
Högt upp!
Samtidigt som det fanns ringar att hoppa igenom under hängbron.
 
Fast Tazzo sin vana trogen hoppade ner från hängbron.
ALLDELES FÖR HÖGT FÖR ATT HOPPA FÖR EN LITEN HUND.
TUR ATT JAG FICK TAG I HALSBANDET SÅ ATT JAG KUNDER LINDRA NERHOPPET!
Denna galna hund bryr sig inte om att kollas hur högt han är.
Han bara hoppar.
ÖVERALLT!
Att han hoppar ner i havet vet ni vid det här laget.
Men det är inte nog.
Det finns mycket som man kan hoppa ner från fast man inte borde.
 
Till exempel en betongkant 1,5 meter hög och 50 meter från land.
Eller en bergknalle som Ginnis och Tazzo travade uppför FRÅN SIDAN och långsamt sluttande. Ginnis gick tillbaka medan Tazzo hoppade rakt ner.
Då var jag säker på att han skulle bryta frambenen. Det gick på en sekund men det gick bra.
Puh!

BLIR HAN VUXEN SNART?
 I alla fall så fanns det på Hundalandet klätterställningar av olika slag.
En del var höga.
Och en del var låga.
 
Ett redskap som var väldigt roligt var en klätterställning med en tunnel under.
Den var hög! 

Och dessutom bar Dern hela plankan i mitten ganska smal. Sedan var det bara ribbor.
Sedan var det en gungande tunnel under också.

Tazzo hade så bråttom igenom att jag inte riktigt hann med, haha.
Han är rolig den gosse.
Full fart in i framtiden.
Med solen rakt in i kameran dessutom.
Kanonfotografen det är jag det. 

Lite andra balansövningar fick hundarna prova på.
Ingen konst för en perro.
Inte för de andra hundarna heller förresten.

MEN!
Det fanns ett redskap som definitiv inte är till för en perro - alltså SPANSK VATTENHUND!
ETT REDSKAP SOM SPRUTAR VATTEN!
 
Men andra hundar gick igenom fast matte eller husse fick följa med.
Även om denna PORTUGISISKA VATTENHUND var lite tveksam så var det bara att följa med matte.
 
Nu ska ni få se vilket "redskap" som Tazzo gillade bäst!
Kan ni gissa?
Haha!

Nu orkar jag inte skriva något mer om denna härliga, soliga, varma och trevliga dag.
 
Bara i så fall att vi fikade.

Då fick hundarna vara uppbundna.

Det är nyttig det också.

Ah förresten!
Att jag gillar mina egna hundar vet ni säkert.
Ja, det är klart!
Jag gillar dom inte varje sekund.
Dom är mysiga när dom sover men inte när dom skäller.
 
MEN!
Jag gillar andra hundar också såklart.
 
Nästa alla!
 
En spanjor till exempel!
Texas
Eller denna lilla sötnosen.
Här är sötnosens matte och lillmatte.


Men nu får det vara slutskrivet i alla fall!
 
Eller jag måste visa Anders och Ester som går på samma kurs som Tazzo och jag.
Vilken fin kontakt de har!

Men nu får ni titta själva!
                                           
Tack Elisabeth för att du ordnar så fina dagar med massor med trevliga hundar och hundägare!