JAG ÄR SÄMST NÄR DET VERKLIGEN GÄLLER - FÖRSTA HUNDUTSTÄLLNINGEN

 
 
NU ÄR DET INTE SÅ ATT JAG SKA KLAGA PÅ TAZZO NÄR DET GÄLLER HANS AGERANDE PÅ UTSTÄLLNINGSPLANEN.
 
NEJ!
 
NU GÄLLER DET MIG!
TITTA HÄR BARA!
VILKEN MISSLYCKAD FOTOGRAF!
 Fast man kan förstås säga att det är fin rörelse i bilden.
Om ni undrar vilka som är med så är det förstås Susanne som ställer ut Tazzo.
 
Det enda positiva man kan säga om bilden är att Susannes stövlar och Tazzos päls matchar varandra.
Men inte är det rätt färgåtergivning heller.
 
Inte blev det särskilt bättre sedan heller.
 
Jag ville ju SE Tazzo.
Inte bara baken på domaren.

Men Tazzo VAR duktig!
 
Han brås inte på sin matte.
Snarare då på sin ägare som är Susanne.
Eller min.
Eller bådas.
 
Tur var i alla fall att Tazzo och jag åkte till Helsingborg på fredagen för lite träning och samvaro.
 
Nu blev det väl mer samvaro än träning.
Susanne skulle ställa ut både Maxien och Tazzo.
Jag har absolut ingen utställningsvana mer än som publik.
Susanne tyckte att Tazzo var en naturbegåvning.
Haha!
Så det blev en kort träning.

Och jag kunde NADA!
 
Fast jag är ganska bra på samvaro.
 
Och i vanliga fall brukar jag kunna ta ganska bra bilder.
Men, men men.
Jag kan inte hjälpa att dom aldrig är stilla.

Efter en trevlig fredagseftermiddag och kväll gick färden vidare - eller tillbaka för min del - till Hässleholm.
Lördagen bjöd på spöregn och blåst.
 
Dessutom hade Tazzo blivit anmäld som en Berner sennen.
Han kanske hade gjort sig bra bland dom.
Inte vet jag.
 
Det blev trots allt till ring 2 vi skulle.
Men då blev Tazzo plötsligt yngre än 6 månader!
Han blir 7 månader på torsdag så det skulle kanske varit så?
 
I vilket fall som helst skulle Maxine ställas först.
Hon är så väldigt söt och mysig!
Skit också vilken konkurrent hon är!
 
De flesta bilderna på Maxine är lika suddiga som dom på Tazzo.
Men en del blev i alla fall ganska bra.

Sedan blev det dags för Susanne att ställa ut Tazzo.
Och jag stod redo med kameran.
Men vad hjälpte det?
 
Det blev sämre än sämst.
Och jag som så gärna ville ha lite bilder på Tazzo.
När han är tyst!
Huvudlös....
Huvudlös......
Men han hade huvudet med sig till Hässleholm.
Så det så.

Sedan blev det besvärligt!
Maxine och Tazzo skulle in i ringen samtidigt!
 
Jag kan säga att jag inte gjorde ett dyft för att visa Tazzo.
 
Jag är alltså inte bara sämst på att fotografera!
Jag är också sämst på att ställa ut hund.
 
Jag tror att jag måste träna mer tillsammans med Susanne så att jag lär mig alla knep.
Och gester!
 
Eller ska man kanske fria till domaren?
Men där har jag nog ingen framgång.

Maxine blev den bästa i rasen med ett hederspris.
Och Tazzo blev bästa hanen med ett hederspris.
Man kan förstås inte påstå att det var någon mördande konkurrens.
 
Jag är i alla fall glad över Tazzos omdöme.
 
 
Och Maxine tävlade vidare.

Jag tror att Susanne var ganska nöjd med dagen.

Och det var jag med!
 
 
Snart är det dags igen.
Måtte jag slippa gå in i ringen bara.
#1 - - Katarina:

Klart Susanne var nöjd, hon hade ju två toppenhundar och gott sällskap! Klart du ska in i ringarna Margareta, du kommer att gilla det! Kram Kram