EN PERROHELG SOM MEST GICK I DUR MEN AVSLUTADES I MOLL

 
 
I LÖRDAGS TRÄFFADES VI ETT HÄRLIGT GÄNG MED VÅRA PERROS.
VACKRA BOÖN I KARLSHAMN VAR PLATSEN FÖR VÅR PROMENAD
MED EFTERFÖLJANDE GRILLNING.
 
Det blev en underbart härlig dag med strålande solsken och sommarvärme.
 
Jeanette Svensson tog en gruppbild på oss som var med.

För många var det första gången som de besökte denna härliga ö.
Jag går där ofta.
 
 
Där är vackert!
Att gå runt ön tar ca 1 timme så det är en lagom promenad.
 Där finns inga vildsvin.
 
. För det mesta är det inte heller så mycket folk.
Man kan ha hundarna lösa.
 
I alla fall kan de vara lösa om de sköter sig!
 
Det är tveksamt om jag vågar ha Tazzo lös där i framtiden.
 
Men vad som vände till moll i helgen det får ni faktiskt vänta på.
I lördags var det bara dur för hela slanten!
 
Tänk att ha hela havet omkring sig och hundarna väljer att bada i en skitig vattenpöl!
 
Vi var 16 personer och 11 hundar.
 
Det var TIO hanar eller i alla fall 9,5......
Ginnis är ju kastrerad.
 
Ni har säkert redan räknat ut att det bara var EN tik.
Stackars Mysan blev flitigt uppvaktad.

ELVA PERROS LÖSA PÅ EN Ö OCH INGET GRUFFANDE ATT TALA OM!
 
Ginnis morrar ju så fort han ser Tazzo.
Och av bara farten morrar han åt alla andra hundar också för säkerhets skull.
Men Ginnis morrar även när han leker.
Så det är bara att strunta i honom.
 
Sedan är det så med Ginnis att han har fullt schå att springa runt och hälsa på alla människor.
(Här får han sällskap av Balder. Tintin syns lite bakom husse Jimmy.)

Fast Peter är förstås favoriten.
 
Tazzo är också väldigt sällskaplig av sig.
 
Han springer omkring och gör sig till för att alla ska tycka att han är söt.
Och det är han.
Utomhus i alla fall! 
 
Inomhus är han en skällande och morrande terrorist!
Men det fick inte Olle uppleva.
Han gillade Tazzo skarpt!
 
Och det var så härligt att se dom ihop.
Olle tillhör annars Tintins familj.
 
Men jag undrar vad de andra människorna tyckte om mina hundar?
Trodde dom att de tillhörde SD så att de gjorde tyst demonstration?
 
Eller var det inspening av en ny film?
"VÄND DEM INTE RYGGEN"
 
Jag var i alla fall glad när jag märkte att Tazzo kom tillbaka till mig med jämna mellanrum under promenaden.
 
Här de två andra valparna.
Nu är det hundarna jag menar för även om Katarina och Christina skulle kunna vara mina barn så är de inte särskilt valpaktiga.
Goa och gulliga dock!
Här latar de sig tillsammans med Like och Zam.
 Den ungdomen!
De orkar ingenting nu för tiden.
 
När vi gått rundan möttes vi av grillmästaren själv.
Alltså maken.
Det är inte lätt att se vem våta hunden är Milo och Lewis är ju syskon och väldigt lika varandra. Jag GISSAR på Lewis som var mer kortklippt.
 
Medan vi satt igång och grilla fick hundarna bada.
IGEN!
OCH IGEN!
OCH IGEN!
 
Det ser ut som om Ginnis tvekar.
Det vore första gången i hans liv i så fall.
Loke vill att matte kastar pinne åt honom.
 
Neo nöjer sig inte med så småpinnar som Loke gör.
Ginnis "hakar på".
 
Lokes husse däremot fick hoppa i och hjälpa Balder loss från en fiskelina som låg i vattnet.
Neos husse ger en hjälpande hand.
 
Loke tyckte det var bäst att gå dit och kolla så att han kom upp ordentligt.
Men för sjutton!
Han är ju bara ungdomen!
Långt kvar till 70!
 
BLÖTDJUR!
Zam och Tazzo.
 
Fikadags!
 
Och ni ska inte tro att vi bara åt grillad korv!
Katarina hade gjort en MUMSIG kärleksmumskaka.
 
Tack! 
 
Men Olle var fullt upptagen av Tazzo.
Jag tror han hann och äta också förstås.
 
Olle tränade sitt, ligg, sitt vackert med Tazzo.
 
Fast Loke och Tazzo hann leka en hel del.
 
Milo ville också hänga på och leka. 
Matte varför släpper du inte mig lös!
Ta bort kopplet!

Men det är i alla fall LITE tröttsamt att leka.
Bara LITE! 
  
Innan jag släpper loss alla minibilder där ni själva får hitta era favoriter så måste jag tacka Jeanette för den fina gruppbilden.
Tack Mysan för att du stod ut med alla de andra perrosarna. 
 
TACK OCKSÅ ALLA NI ANDRA SOM GJORDE GADEN TILL EN FANTASTIST UNDERBAR DAG!
KRAM PÅ ER! 
 
HOPPAS VI SES SNART IGEN! 
 
På söndagen blev det en liten perropromenad i miniatyr.
 Maggan och jag tog hundarna och vandrade runt Boön.
 
Söndagen slutade dock i en aning moll.
Mer om det senare.
 
Jag avslutar med att visa en massa bilder i miniatyr.
Klicka på dom så de blir stora och "sno" dom gärna.
   
 
 
 
 
 
#1 - - Katarina:

Tack kära Margareta!!! Vilka fina bilder du tar. Våra huliganer hade väldigt kul. Att Balder är lite sur är lite tråkigt, men vi jobbar på det, varje dag...
Hoppas det där moll du pratar om inte var alltför tråkigt.... låter inte så bra...
Kraaaaam!

#2 - - Avve oc Maggan:

Åh vad mysigt ni hade det! Avve hade varit grymt arg om han bara visste vad matte missade åka på:) kram till er alla