EN HÄNDELSERIK PÅSK

SOM NI SÄKERT VET ÅKTE JAG OCH SUSANNE TILL STOCKHOLM PÅ LÅNGFREDAGEN
FÖR ATT STÄLLA UT MAXINE OCH TAZZO.
På morgonen innan Susanne och jag sammanstrålade i Markaryd av alla platser hann jag med en långpromenad med båda hundarna.
Vad ni däremot inte vet är att Susanne och jag sov över hos Susannes släktingar Karin och Hasse på Kungsholmen.
Där blev vi bjudna på en fantastiskt fin och helt underbart god påsksupé!
Och dessutom hade vi väldigt trevligt sällskap.
Filmen med Freja, Maxine och Tazzo lekandes på rastgården har ni säkert sett på Fecebook.
Men här är de härliga gästfria tvåbenta på bild.
Tusen tack för er gästfrihet!
Det var så roligt att träffa er igen!
 Hur det gick på utställningen får ni läsa i det tidigare inlägget.
Väl tillbaka i Blekinge sent på påskaftonskvällen var jag inte något särskilt trevligt sällskap.
 
Trött, trött, trött!
 
Men på påskdagen var det härligt att välkomna sonen och hans familj.
Barnbarnet Mimmi försökte med dåligt resultat få Ginnis att släppa en pinne.
Ni vet att han låser käften totalt när han får något i munnen.
Trots att barn och barnbarn var kvar på annandagen så stack Tazzo och jag tidigt iväg för att träna rallylydnad.
Jag kan ju skyltarna eftersom jag gått på kurs för Elisabeth med Ginnis.
Frågan var bara hur Tazzo skulle fixa det.
Banvandring först såklart.
Det ser ganska roligt ut är en massa vuxna människor travar runt och utför skyltmomenten.
Men nyttigt.
Sedan delades vi in två och två och Tazzo och jag fick träna ihop med världens sötaste ulltusshane.
Först var han mest intresserad av en söt ulltusstik intill.
Men sedan gick det jättefint trots att det var första gången matte och han provade rallylydnad.
Hur gick det då för Tazzo?
Jag säger bara det!
Med godis kan man få Tazzo att göra vad som helst.
Till och med att gå riktigt snyggt.
Sitt framför
och så höger ingång bakom ryggen.
Tazzo var riktigt duktig.
Jag tror att detta är modellen för honom.
 
Ginnis blir alldeles för speedad i rallylydnad.
Spåra är hans grej.
Så på kvällen var det hans tur att jobba i viltspåret.
Spåren hade legat i 24 timmar och Ginnis ringade väldigt mycket.
Jag kallade honom tillbaka för tidigt och lät honom inte jobba färdigt tror jag.
Han hittade tillbaka till spåret hela tiden.
Och slutmålet var såklart en klöv.
Det var en vildsvinsklöv och Ginnis gillar dem inte så väldigt mycket.
Men han tog den till slut.
Tazzo var med på kvällen men gillade mycket mer att busa med Sigge.
Ska lägga in filmen så får ni se på fb.
Jag lyckas inte lägga in några filmer i bloggen längre.
Måste kolla om man gjort några ändringar.
 
Påsken flög iväg med en väldig fart.
Precis som tranorna som spatserade precis utanför tomten härom morgonen.
Sedan var det dags för operation klippning!
Ni fattar säkert varför.
Jag körde trimmern för att få bort all yllefilt.
Eller den päls som såg ut som en tova lovikavante.
Värst var Tazzo.
Halvklippte hundar är inte vackra.
Men Tazzo struntade fullständigt i hur han såg ut.
ALLTID LEKSUGEN!