FÖRST MALMÖ OCH SEDAN STOCKHOLM

 NU HAR TAZZO VARIT PÅ HUNDUTSTÄLLNING TVÅ HELGER I RAD.
  Med högst varierat resultat.
Eller kanske ganska lika resultat trots allt.
Men det är ju så att man alltid vill att det ska gå ännu bättre än det gör.
 
Ja, så tänker förstås inte de hundar (om de nu kan tänka)
eller hundägare (som förhoppningsvis kan tänka) som vinner.
 
Men det kunde ha gå värre också förstås.
 Först var det utställning i Malmö 28 mars.
17 perros var anmälda.
Hur gick det då i Malmö kanske någon undrar.
Det är knappast jag minns.
 Att Tazzo blev bäst juniorhanen är förstås lätt att komma ihåg!
Han var nämligen ensam i sin klass.
Men ha fick ett fint omdöme och Ck och Excellent.
Och gick automatiskt vidare.
Omdömet får du vänta på lite.
 
Jag måste visa de andra hundarna och hundägarna.
I detta gytter av människor och hundar.
Trångt, trångt trångt!
Mest umgicks jag med andra perroägare såklart.
Några var där utan hund.
Andra var där för att ställa ut andras hundar.
Och vissa var där men vågade inte ställa ut sin hund.
Lotta tränade i alla fall Chanel innan Helene ställde ut henne.
Alltså Helene ställde ut Chanel.
Ingen ställde ut Lotta.
Haha!
Ing-Marie var där utan sin Igor.
Åsa ställde ut Smilla som inte fastnade på bild.
Åsa dyker däremot upp i övre hörnet på flera bilder.
Håll ögonen öppna!
Ni kanske redan har sett henne?
Tazzo var inte riktigt på humör.
Han blev skrämd av något innan skulle ut i ringen.
Han ville inte gärna gå ur sin bur.
Sedan upptäckte han dessutom mig.
Ni har väl redan förstått att jag är en av den fega sorten som låter någon annan ställa ut Tazzo.
Det gör Susanne bäst.
Tazzo brukar inte vara så intresserad av mig när det finns roligare människor omkring honom.
Men i Malmö var han tydligen mattesjuk.
Men han blev i alla fall andra bästa hanen med reservcert.
Bhk 2:a på utställningsspråk!
Det är mycket att lära sig som är självklart för andra.
Det låter i alla fall som en Bh-storlek.
Inte min.
 
Jag mötte också vänner från Karlshamn.
Jag vet att det var många fler där men i myllret försvann de.
Hur det gick för de andra perrosarna?
Det får ni fråga deras ägare.
Jag har inte alldeles perfekt koll.
Maxine blev i alla fall bästa juniortiken med Ck och Excellent.
Chanell blev väl bästa tiken i sin klass eftersom hon gick vidare.
Här är Pippi med sin ägare som jag inte känner men de gick också vidare om jag har rätt.
Maxine och Chanel i farten vid bedömningen av bästa tiken.
 
 
Maxine blev BT 3:a och Chanel 4:a.
Men här är vinnaren.
Calmigos Jazza
 Påskhelgen stack Susanne och jag iväg till Stockholm.
24 perros var anmälda. 
Susanne hade hoppas på att få med sig två hundar hem som var Svenska juniorvinnare.
Det blev EN och det var minsann inte Tazzo.
Till vänster på bilden under är den svenska juniorvinnaren. En finsk hund, FI JV-14 Aquacrest Magic Mike.
Till höger är det Minnepy`s Kall Me M-Junior som blev tredje bästa junior.
Här med ägaren och uppfödaren Pia Hedfors.
Kul är att pappan till denna gosse är Marcial som Susanne och jag hade med oss ner till Spanien och Raul Pontes Rodriguez, som också är Tazzos uppfödare.
Saffran och Tazzo och två glada ägare.
Fast jag är lite ägare också.
Så det så.
Fast en feg sådan som inte vågar ställa ut.
Här försöker Susanne få ordning på Tazzo.
Tazzo blev tvåa i juniorklassen med excellent och Ck.
Ganska bra trots allt.
Eftersom han fick Ck precis som vinnaren i klassen gick han vidare för att bedömas bland alla klassvinnare för hanar.
Inte lätt att fota på avstånd när det står tre tjejer framför och fixar sig i håret med spegel.
Om de i alla fall kunde stått stilla!
Tazzo stod i alla fall stilla på den här bilden.
Annars tyckte Sanna och Katarina som var på besök att Tazzo kunde träna rallylydnad eftersom han satt så bra, haha.
Han tränar rallylydnad så det så.
Här är det de fyra bästa juniorerna med bästa räknat från högar.
Tazzo är duktig på att ligga också.
Tazzo var lite tjurig när han skulle stå fint.
Men han blev i alla fall bästa tredje hanen.
Inte såå illa trots allt.
Men EN svensk juniorvinnare följde med Susanne hem till Helsingborg.
Maxine såklart!
Bilden är suddig men Susanne min syns i alla fall när hon vinner.
Maxine blev också Btk 2:a, alltså andra bästa tik.
Sedan var det bara att åka hem igen för fortsatt påskfirande.
#1 - - Åsasa:

Vilka äventyr ni är ute på, du o snyggingen/ hörn spelaren😃😄😀