JAG HAR BYTT HUNDRAS

Ginnis och Tazzo var i början av förra veckan riktiga pälsmonster. 
Men det skulle bli ändring på dessa monster.
Jag kan inte skryta med att jag är en bra klippare.
Eller rättare sagt!
Jag är bättre på att klippa med saxen än med trimmern.
Det säger i och för sig inte så värst mycket. 
Men skam den som ger sig.
Först ut var Tazzo.
Fram med trimmern.
Och Ginnis sprang och gömde sig.
Han har varit med om mina försök förr.
Sedan var det bara att sätta igång.
Trodde jag i alla fall.
Fram med det skär som ska klippa som om pälsen var smör. 
Nu var inte Tazzos päls precis som smör.
Så det fungerade inte alls.
Jag fick inte av ett smack.
Jag tog fram saxen i stället för att klippa ner pälsen så den blev lite kortare.
Tazzo är en snäll gosse så han fann sig i behandlingen.
Nytt försök.
Samma resultat som första gången.
Då åkte nästa skär fram.
Det jag brukar klippa Ginnis med.
Det skäret sparar 9,5 mm så det kanske kan duga.
Och det gjorde det.
Det tog sin lilla tid men jag fick av det allra mesta i alla fall.
Fast Tazzo var ingen vacker syn precis.
Inte konstigt att han såg så generad ut stackarn.
Dags för Ginnis.
Och det gick faktiskt lättare.
Men resultatet blev inte precis bättre.
Tur att vi bor på landet så vi slapp träffa en massa människor.
De skulle säkert tro att jag misshandlat mina hundar.
Och det hade jag på sätt och vis också.
Men jag visste att räddningen var nära!
I lördags kom Katarina Lidal hit rustad till tänderna för att hjälpa till med finliret.
Ska jag vara ärlig så var det mer än finlir kvar att göra.
Särskilt på Tazzo.
Det blev lite klipp med skär 7 eftersom han hade filtat ihop under magen.
Benen behövde också en ansning.
Jag stod mest och tittade på.
Det blev i alla fall en ny gosse.
Och en helt annan ras som det verkade.
Att justera Ginnis päls gick lite snabbare.
Det märks att han har blivit äldre och pälsen filtar inte lika mycket.
Bara runt halsen där kopplet har suttit.
TUSEN TACK KATARINA!
DU ÄR EN ÄNGEL!
Sedan hann vi med lite foton i det vackra vädret.
Inte lätt att få ordning på hundarna.
 
Men det gick.
Vi hann med en härlig promenad.
Katarina!
Vart tog du vägen?
Nu går vi
.Ingen idé att stå här och försöka vara fina.
Sedan var det dags för Katarina att åka.
Och nu är hon tillbaka i värmen igen och tillbaka hos sina älsklingar i Spanien.
Jan-Ove också såklart!
(Bilden har jag stulit från Katarinas fb-sida.) 
 
 
#1 - - Katarina:

Du är rolig du!!!
Fotot på Ginnis, Tazzo och mig var fint! Kan jag få en kopia?
Kram Kram,
Katarina

Svar: Såklart du får Katarina!
Margareta