TIPSPROMENAD FÖR HUNDÄGARE OCH HUNDAR

IGÅR VAR HUNDARNA OCH JAG OCH PROMENERADE PÅ TROMTÖ.
VI VAR INTE ENSAMMA PRECIS.
Elin hade fixat tipspromenad och Mats fick hänga med och sätta upp alla frågorna.
Och promenera ännu en gång tillsammans med oss.
Genom underbar skog och längst med havet.
Tio hundar tror jag visst att det var som var med.
En Boxer
Två Dalmatiner
En Shapendoes
En Shetland sheepdog
En Irländsk varghund
Två Perro de Agua Español
Två Kavaljer King Charles spaniel
Så gav vi oss iväg.
Lite utspridda.
Tazzo och Ginnis skötte sig riktigt bra.
Förra gången vi gick på Tromtö försökte Tazzo dra omkull mig.
Nu gick han riktigt bra trots att det var hundar båder framför och bakom,
Fast den unga glada boxern ville fort framåt.
Sade jag att mina hundar inte drog?
Inte så mycket i alla fall.
Hmmmm
Vart tog Tazzo vägen?
Vänta på mig nu!
Det var många kluriga frågor på vägen.
Men är man gammal som jag och har läst alla Stig Trenters deckare vet man vad en "sotare" är.
Alltså maträtten.
För människor - inte mat för hundar.
Nere vid grillplatsen intill havet blev det paus för fika och rättande av tipsfrågorna.
Ginnis var inte alls glad att bli bunden vid ett träd.
Han skällde nästan konstant.
Och det är inte likt honom.
Tazzo lekte utbrytarkung och försökte tugga av kopplet.
Men var tyst!
Är det inte den ena så är det den andra tydligen.
Här kommer resultatet på tipsrundan.
Vinnare ääär!
EDVIN!
Trodde han i alla fall.
Eller kanske han kände sig som vinnare för att hela tiden försökte sno Mats bulle.
Men det var jag som vann.
Och fick kanonfint pris!
Har är tvåan och trean också med.
Ingen ordning på hundarna precis.
Tazzo visade sig inte trevlig mot Shapendoesvalpen som var lite osäker.
Så matte bytte till dotterns hund. Eller hur det nu ligger till.
Den gillade Tazzo mycket mer.
Jag kan tala om att Tazzo blev ilsken på Boxern också.
Jag har aldrig sett honom bli arg på några hundar tidigare.
Och nu blev han det alltså på två hundarn som fortfarande är valpar.
Usch på dig Tazzo!
Tur att du i alla fall är söt!
Sedan var det dags att vända näsan mot utgångspunkten igen.
Alltså till bilparkeringen.
OCH JAG GER MIG SJUTTON PÅ ATT BOKARNA HANN SLÅ UT INNAN PROMENADEN VAR AVSLUTAD.
TACK ALLA FÖR EN TREVLIG DAG!
Sedan var det bara att köra hem igen och ladda om för nästa hundaktivitet på kvällen.
Hur det gick får ni veta senare!
#1 - - Susanne:

Så härligt det ser ut!
Men Briarden ser väldigt liten ut och är misstänkt lik en Shapendoes 😉
Här har det medsta slagit ut nu. Morgonpromenaden var en fröjd, kylan till trots.
Kram

Svar: Du har rätt men Briad är lättare att stava till haha. Bara en 6 månaders valp.
Margareta

#2 - - ingela:

Ser ut som att ni hade en helt underbar dag tillsammans!!!
Fina bilder o jaaaa, jag håller med.... klantigt med kameran haha!
Men även en tabbe som jag hade kunnat göra.
Har även sett att Ginnis och Tazzo har 2 halsband, blev nyfiken varför de har det.

Svar: Det ena är ett fästinghalsband.
Margareta