GLÄDJESKUTT AV MINST TVÅ ANLEDNINGAR!

 JIPPIE!
Igår natt blev Tazzo pappa!
Söta, fina och trevliga Jinx från Bergen födde 7 fina brownies.
Jinx heter i kennelnamn Ferrylands My Big Dream Jinglebell och hon är norsk och svensk champion.
Det blev två hanar och fem tikar.
Underbart!
Och alla bruna som Tazzo.
Bilderna på Jinx och valparna har jag fått av ägarna till Jinx.
Alltså Irene och Jonny Donne.
Valparna var lika bruna som Tazzo var innan han blev misshandlad, haha.
Var inte oroliga!
Det är ingen som har slagit honom!
Det var bara det att söta, goa och underbara Katarian kom hit.
Och det tycker i alla fall jag och maken är härligt.
Hundarna blev också väldigt glada när hon kom.
I alla fall så längs som vi satt och fikade.
Men sedan!
Då åkte klippbordet fram!
Ginnis kände sig ganska lugn eftersom jag redan tidigare i veckan hade misshandlat honom.
Först såg han ut såhär.
Sedan blev han ganska skalad.
Jag är inte duktig på att klippa men jag lovar er att saxen har varit framme dag efter dag.
Men Ginnis får inte längre en massa tovor.
Han är ju stor nu!
5 år.
Jag har klippt rent benen och på en "massa andra ställen".
Katarina hjälpte mig att få bort Tazzos päls.
Han var tovig lite här och där så det var verkligen dags.
Hoppas att valppälsen nu är försvunnen så att det inte lika lätt bildas tovor.
Katarina och jag körde vars en sida.
Som vanligt gjorde Katarina mest!
Det tar sin lilla tid att få bort allt.
Inte vet jag om Tazzo blev glad för att han har sluppit en varm päls i sommarvärmen -
eller om han är glad för att han äntligen slapp trimmer och sax.
Fast han ser inte så glad ut precis.
Men ganska söt ändå i denna nya frisyr.
Vi har skapat en helt ny hundras.
Spansk nakenhund!
Stirra er nu inte blinda på benställningar och andra konstigheter.
Benen ser ut som "Plockepinn" men detta är inga utställningsfoton. 
Maken kallade på Katrarina så det blev dags att säga stor tack och hej då.
Riktigt stor hej då eftersom familjen Lidal flyttar till Spanien och några dagar.
LYCKA TILL MED ERT NYA LIV!
KRAM!
 Morgonen efter klippning fick vi reda på att valparna hade kommit.
Då fick Tazzo glädjefnatt och sprang omkring och snodde kuddar både här och där.
han kanske ville bädda fint till vaplarna.
Vad vet jag.
Eller fick han fnatt för att han var en spansk nakenhund.
VAD SÄGER DU MATTE?
FÅR JAG INTE HA KUDDARNA? 
Då får jag göra som Patrik Sjöberg.
Leva på hoppet att det går bra för mina bebisar!
 
 
#1 - - Katarina:

Tack för en trevlig eftermiddag i underbara Vettekulla. Vi hörs från Perroland, och såklart när vi kommer hem på besök!

Svar: Ännu en gång! TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN! Alltid lika roligt att träffa dig och nästa gång ses vi utan att du behöver jobba med mina hundar.
Margareta