JAVISST JA´!

JAG HAR JU GLÖMT ATT BERÄTTA EN DEL.
Titta här vad jag fick på posten! 
 Fick och fick förresten.
Det var en dyr papperslapp.
Bara för att jag ska kunna stila lite.
För inte bryr sig Ginnis ett dugg om den.
Han bryr sig mer om pinnar.
Det märktes tydligt när vi träffade grannarna för granhuggning, korvgrillning och glöggdrickande.
Han kanske skulle fått championat i tiggeri istället?
 Alltså i detta fall, kastapinnetiggeri.
Skam den som ger sig.
Kan du inte förbarma dig över mig, Lars?
Det verkar som om matte har sagt till alla att de inte får kasta någon pinne.
Ska jag lägga av nu matte?
Så då får man väl äta upp pinnen istället.
Tazzo är mer intresserad av att tigga mat.
Eller i alla fall mer intresserad av grillen. 
Och det är maken och jag också.
Munnen full av korv, haha. 
 Men Brita verka sjunga psalmverser ur en psalmbok.
Eller kanske en liten bordsbön över grillen?
Asch det var bara en mobil.
 En fantastisk härlig dag blev det i alla fall med strålande solsken.
Sedan var det bara iväg för att hitta granar och tallris på Monas marker.
Tack Mona och Lars för en härlig dag!
Ja, sade väl att Tazzo kan bli champion på mattiggeri?
Titta bara hur han håller sig framme när PRO-arna gör en fikapaus på en av promenaderna.
Ginnis kan också.
 Jag hoppas förstås att Tazzo också ska få bli champion någon gång.
Eller får vi se i stjärnorna efter ett utställningschampionat?
I alla fall såg han inte ut som en champion efter besöket hos Susanne.
Då var det klippt.
Det blev inte så mycket hund kvar.
Inte konstigt att han ser så lidande ut.
Ginnis satt orolig nedanför klippbordet och hoppades att han skulle slippa lidandet.
Men inte slapp han inte.
Tazzo ville tydligen upp och trösta honom.
Är du inte färdig snart Susanne?
Lite päls blev i alla fall kvar på Tazzo.
Ganska fina är båda två trots lite päls.
Tazzo är i alla fall bra på att fixa fina valpar tycker jag.
Nu har jag snott några bilder från valpägarna och uppfödaren.
Söta Bruno!
Här är  valpen Bruno med mamma Jinx.
Bruno finns hos Irene och Jonny Donnes son i Bergen (tror jag).
 Och Chanell som Susanne har lämnat på foder hos Annika Remmhagen i Malmö.
 
Och så finfina Dhalia som också finns kvar i Bergen hos Monica Lösen (fast det ska stavas med norskt ö).
Dhalia bor tillsammans med Amadeus.
 
Amadeus är pappa till Maggans söta Isa vars mamma kommer från Susannes kennel.
Isa har också blivit "skalad".
Hon är jättesöt ändå.
Så det så, Maggan!
Säg inget annat!
 
Isa, Avve och såklart Maggan var här och hälsade på.
JAVISST JA´!
JAG HAR JU GLÖMT ATT BERÄTTA ATT JAG HAR SKAFFAT EN NY APP!
Min bror och jag var ute på långrunda i fina Björkenäs när jag var i Kalmar i veckan.
Jag har alltid undrat hur långt jag går på ca 1 timme.
Brorsan visade sin app som mäter hur långt man går, hur lång tid det tar och hur fort man går 1 km.
Och hur många kalorier man gjort av med hahaha!
 Så nu har jag också den appen.
Först kollade jag på kvällsrundan i fredags.
Sedan åkte jag till Nytorpet och gick.
Jag trodde jag gått längre än jag gjorde.
Idag tog jag en runda i vår närområde.
Bäst att tala om att hundarna är lösa stora delar av rundorna så de springer betydligt längre än jag går.

Hur många kalorier de gör av med vet jag inte. Hm!
Men ganska trötta blev de i alla fall.
  
NU SKA JAG UT OCH GÅ MED HUNDARNA.
UTAN APP!