TVÅ PERROS SÅ OLIKA VARANDRA- RALLYTRÄNING MED GÄNGET

 DEN ENA SKÄLLER UT MIG HEMMA
som nu när jag sitter vid datorn och skriver.
Tazzo tycker inte att jag ska sitta stilla.
Nu har jag börjat att bara nonchalera skällandet så går han ganska snabbt och lägger sig vid mina fötter.
Borta - eller när vi tränar - eller när vi är ute och går så är Tazzo tyst som en mus.
OCH DEN ANDRA PERRON SKÄLLER NÄR VI SKA JOBBA.

Ja, BÅDA skäller ibland när vi är hemma också.
Det är ju vakt i perron.
Och det är OK!
Men det är skillnad på vaktskall från båda och "bjäbbskällandet".
Ibland är de tysta båda två.
Ganska skönt vill jag lova.
IDAG HAR VI VARIT OCH TRÄNAT RALLYLYDNAD MED "GÄNGET".
Vi var inne i Hundhallen på Bräkne Hobys gymnasieskola.
Dessa träningar är alltid trevliga.
Vi började såklart med att lägga banorna.
En nybörjarbana och en fortsättningsbana. 
Medan vi fixade fortsättningsbanan passade Ingemar på att träna med sin lurvepelle vid namn Bruno.
Duktig gosse!
Sedan var det bara att köra igång.
Helena och Hercules först.
Nu Hercules ska du ligga!
Såja!
Vidare till 8:ans frestelse.
Dags att vila lite tillsammans matte eller mattarna.
Tove och Bessie kommer därnäst.
Och Ursula med Mille.
Sedan var det min och Ginnis tur.
Inga bilder på honom från banan.
Han är ju söt att titta på men när han hade skällt sig igenom banan blev han utvisade.
Han blir helspeedad och jag blir irriterad.
Förlåt Jan Gyllensten!
Jag vet!
Jag hörde vad du sade på din förläsning.
Men ibland blir jag så förfärligt glömsk!
Ni kan ju gissa vad som stämmer på mig och mina hundar!
Hmmmmmm!
Jag bestämde mig i alla fall att koncentrea träningen på Tazzo.
Men först lite bilder på den andra som var med.
Vilken av sina hundar som Håkan hade med sig vet jag inte.
Hunden till vänster heter i alla fall Ester men vad den mörbruna spanieln heter har jag totalt glömt.
Tazzo sitter i alla fall lugnt och väntar på sin tur.
Ester tränar vidare.
Och Cockerspanieln.
Där var också en pumi med tillsammans med tomtemor.
 
 
 Jag kan tala om att Tazzo skötte sig riktigt bra.
Först tränade vi på fortsättningsbanan.
Två omgångar.
Sedan var det dags att vandra vidare till nybörjarbanan.
Lite väntan bara.
Både för Tazzo
och Bessie och Mille.
Vilken skillnad det är att jobba med Tazzo!
Tyst som en mus!
Följsam!
Ja, ja!
Man måste kolla lite runt omkring sig också.
Men för det mesta väldigt följsam!
SÅÅ DUKTIG!
I VANLIG ORDNING HADE DU FIXAT BLR TRÄNING ELISABETH!
TACK!
#1 - - Katarina:

Ser ut som en kul träning!