ALLA KAN JU INTE ÄLSKA ALLA HÄR I VÄRLDEN

 
 
I SÖNDAGS VAR VI PÅ BESÖK HOS MAKENS BROR MED SAMBO I KARLSKRONA.
 
OCH SÅ SIXTEN FÖRSTÅS.
Visst ser han snäll och go´ut!
 
MEN, MEN MEN! 
Nu är det faktiskt inte så att vi tvåbenta besökare inte älskar värdparet eller hunden Sixten.
 
Men frågan är om det är ömsesidigt?
 
Nu syftar jag på Sixten förstås.
Ginnis och han är väldigt goda vänner.
Men det är Ginnis som bestämmer "var skåpet ska stå". 
Eller i alla fall vilka leksaker som Ginnis vill ha att tugga sönder.
Och den där "manicken" som ligger framför Ginnis blev snabbt demolerade.
Jag har glömt vad det var och det syntes inte efter Ginnis agerande.
Den blev också tyst och det var väl i och för sig bra.
Och Sixten fogar sig.
 Ja, Sixten fogar sig i allt vad Ginnis gör.
 
MEN TAZZO DÅ?
 
Han kom glad i hågen in genom dörren för att hälsa på Sixten för första gången.
Och vad händer?
 
Tazzo hann inte mer än innanför dörren förrän han fick stryk av Sixten.
Eller han försvarade sig!
Men jag gick såklart emellan och plockade bort Sixten.
 
Svågern tyckte att de skulle få göra upp en gång för alla.
 
Men det tyckte definitivt inte jag.
Jag vill inte ha en hund som lär sig att det är OK att slåss.
 
Stackars Tazzo såg helt förvirrad ut (min tolkning).
Tazzo fick gå ut och lägga sig i bilen medan vi åt.
Det var lugnast för honom och lugnast för mig.
Även om svågern vidhöll att det bästa vore att låta dom "slåss färdigt".
Visserligen kan han Sveriges lagar på sina fem fingrar men någon hundexpert tror jag knappast att han är.
 
Men jag gillar honom ändå.
Men jag gör på mitt vis tills någon talar om för mig att det borde göras annorlunda. 
 
Dessutom har den dansk-svenska gårdshunden varit slagsmål tidigare med andra hundar.
Och vilken god mat svågern lagar.
Båda bröderna lika duktiga på att fixa festmåltider.
Och maken körde så det var bara att tacka ja till champagne och vitt vin till fiskgrytan. 
Efter maten tänkte jag att vi kunde prova att släppa hundarna utomhus.
Då är det inte lika trångt och dessutom var det inte Sixtens revir.
 
DET GICK ÅT SKOGEN MED BULLER OCH BÅNG!
Alla kan ju inte älska alla har i världen.
 
Men jag älskar i alla fall dig Tazzo!
I alla fall för det mesta.........