DOM FIXAR MAT SJÄLVA

 
Visst ser han rätt beskedlig ut där han står på ängen.
 
Denna lilla hund som är värdelös på att spåra när spårselen är på.
Men när vi gick på ängen idag så fixade han middagen till sig alldeles själv!
Han nosar rätt på ALLT som han anser ätbart.
Vi är dock inte alltid överens om vad det kan vara.
Tazzo är väldigt matglad.
Och han är inte så nogräknad.
Det slinker ner både det ena och det andra.
Och är vi utomhus så är det helt omöjligt att få tag på honom.
Han vet precis när det gäller att hålla sig undan.
 
Jo då!
Han stannar när man ropar STANNA!
Men sticker igen när man närmar sig honom.
 
Idag var det dags igen ute på ängen.
Jag vet inte hur i hela friden han hittar allt.
Bra nos på gossen trots allt.
För han ser ju inte så mycket. 
Idag blev fågel med bröd och som dessert blev det kattmat.

Först hittade han fågelkadaver, eller vad det nu var.
Till slut fick jag tag på honom och DROG upp ca 20 cm kött och ben.
Bara någon centimeter stack ut utanför munnen.
 
Då kopplade jag honom!
När vi hade gått från ängen och en bra bit på grusvägen tänkte jag att han skulle kunna gå lös igen.
DÅ HITTAR HAN EN HALV BRÖDLIMPA! 
Samma visa igen.
Han stack åt ett håll och Ginnis och jag stack upp i skogen och gömde oss.
Tazzo kom inte till oss förrän limpan var uppäten.
På bilden är alltså inte den limpan.
Den gick inte ta någon bild på.
SÅKLART!.
Sedan bajsade Tazzo två gånger.
 
Sedan gick vi hem
Ack och ve och fasa! 
Det gick väl inte vara nära Tazzo.
Bara då om man satte på sig gasmask.
Och jag tyckte det var färdigätet för honom idag.
Han ska snart ställas ut och jag har haft honom på diet för att han var lite mullig.
Haha!
Och han satt verkligen.
Och väntade.
Och luktade.
Till slut tänkte jag att det var bäst att ta ut honom igen.
Tazzo stack i förväg ner till köket.
 
Och där stod efterrätten!
Kattmat!
 Den försvann innan jag kom ner.
Och så ut i trädgården.
Där bajsade han TRE gånger.
Mer och mer löst.
Men nu skiter vi i detta matvrak!
Han fick ligga kvar ner i köket medan jag skrivet det här.
Och han luktar fortfarande. 
 
Jag har ännu en hund som är duktig på att fixa mat.
Men på ett annorlunda sätt.
HAN ÄR TIGGARE!
det märktes tydligt när vi hade PERROPROMENAD i  söndags.
Ginnis tigger av ALLA.
Här är det tillsammans med Texas.
Hans husse Mattias var givmild. 
Och så Jimmy som är husse till Tintin. 
 
Katarina som hade sina hundar Balder och Loke i Spanien var också givmild. 
 
Stefan, min bror, höll koll på Tazzo.
 Maggan är inte svårflörtad.
Var Avve var just då vet jag inte. 
Korv är kalasmat! 
 
LUGN BARA LUGN!
Jag tog 170 bilder på promenaden i Slättanäs.
Det tar ett tag att redigera dem så det kommer mera lite senare.
Men här är några av deltagarna.
Trots att jag tog så många bilder så har jag "snott" den här bilden av Katarina.
Lillhusse Olof med Tintin var med.
Han tog också bilder på promenaden. 
Och här är Tintin tillsammans med "storhusse".
Peter med sin Neo blir "överfallen" och uppvaktad av Tazzo och Avve.
Här är Magnus, Milo och Tina.
Kina kom med Abbe och sin jaktlabbe Doris.
Här hälsar de på Neo och Milo och så Magnus, Peter och Ann-Christine.
Ginnis, Avve och Tazzo sätter nosen i backen.
Finns där mat må´n tro?
Katarina som var hundlös ville ta hand om Tazzo men han valde Peter i stället.
Då han hade tid förstås.
Hundarna var mer intressanta.
Katarina pratar med Linda som också funderar på att skaffa ännu en perro.
Men kanske det i alla fall räcker med Texas. 
 Doris, Kina, Abbe och Katarina. 
Mattias, Texas och Linda
Maggan med Avve
Jag tror att det var alla som var med förutom Mattias och Lindas barn. 
(Katarinas bild)
Och Ann-Christines och Peters söner (två av tre).
Äsch!
Jag var förstås också med.
Och min bror.
 
Vi promenerade, pratade, lekte och ÅT KORV och KAKA.
Ni får mer bilder på ALLA så småningom.
 
Nu får jag nog ta ut Tazzxo igen.
Han behöver säkert bajsa igen!
 
DET ÄR SKITVÄDER UTE!
#1 - - Katarina:

Nej meeen - Tazzo. Du är ju helt makalös. Han kommer att växa upp och bli Superspårchampion den killen!!! Balder har varit och ätit något nere I Spanien så där är det samma läge.... Den här gången alltså med storebror och inte vilde Ville.... Phu, Jan Ove har händerna fulla. Men nästa vecka åker jag ner och avlastar honom ;)