GLÖMSK OCH FEG

 Det är bedrövligt att jag inte har skrivit något om Tazzos och min träning för utställning.
Det har snart gått en hel månad sedan vi var i Ronneby och tränade.
Kanske jag har försökt att glömma resultatet på utställningen i Hässleholm några dagar senare.
 
I vilket fall som helst är det alltid trevligt med ringträningen som duktiga Elin Andheim ordnar!
Inte kan hon rå för att jag sedan låter Tazzos ben spreta åt alla håll och kanter.
(Fast Elin tog bilden haha!)
Men trevligt var det i alla fall.
Elin hade hjälpt av kiropratorn Fredrik, alias Bengt eller kanskr Liam. 
Skrev jag rätt namn nu?
Vi var ganska många som var med på träningen vid Ronneby Brunn.
En underbart vacker park!
Hundarna var verkligen i varierande storlek.
Störst
och minst

och mittemellan
En nära släkting kan man tycka men väldigt olika ändå.
Tazzo är ju en spansk vattenhund (perro)
men denna vackra hund är en portugisisk vattenhund.
Här har vi sabotörerna!
Ursäkta Lotta!
Det är sagt på skämt.
Andra läsare får veta varför jag skriver såhär lite senare.
Det fanns också andra sabotörer på plan.
Det tyckte i alla fall andhonan som antagligen tyckte att vi hade snott hennes revir.
Hon kom intravande i ringen precis som om hon ville vara med.
Och stilig var hon, eller hur?
Elin försökte få henne att gå därifrån.
Men hon kom envist tillbaka.
Det skulle en till en grand danois för att få andhonan att förstå att denna träning var för andra slags djur.
Sabotörer!
Dagen började ganska kyligt men sedan blev det soligt och skönt och jackorna åkte av. 
Det här ekipaget är vana vid utställningar.
  
Här flera snyggingar.
Både tvåbenta och fyrbenta
Sådan matte sådan hund.
I alla fall när det gäller hårfärgen.
Haha Elin!
Så bra att du också fick springa lite och inte bara terra oss andra.
Och dessutom att det nosar lika gott på backen när du försöker fixa fin utställningsstil.
Det känns lugnt och tryggt för fega mig.
Det är många hundar som inte vill visa upp sig när kameran kommer fram.
Men trägen vinner.
Vilken liten sötnos!
Ännu fler godingar.
Bordsplacering är svårt verkar det som.
Skönt att komma ner på marken.
Så har vi då sabotörerna.
Vad hjälper det hur jag försöker trixa med Tazzo när dom är i närheten.
Dessutom har jag lärt mig att det är bättre att friställa honom men då spretar benen ännu mer.
Och inte blir pälsen längre heller.
Försökte dra i lockarna men det hjälpte inte.
 Däremot drog Tazzo i kopplet!
LÖPTIK!
Mums fillibabba tyckte Tazzo.
Han kund bli riktigt lång och intresset var ömsesidigt men Lotta som föder upp finsk lapphund trodde nog inte på kombinationen.
DU FÅR GE DIG TILL TÅLS TAZZO.
Den som väntar på något gott........
(Björn Bäcks bild)