SÅ GICK DET SOM DET GICK

Internationell utställning i Hässleholm 16 maj 2015.
Jag min idiot hade anmält Tazzo till denna utställning trots att han när jag gjorde anmälan var nyklippt.
Pälsen ska vara mellan 3 och 12 cm på en utställd perro.
När dagen kom fick jag dra ordentligt för att närma mig 3 cm.
Jag tänkte att det i alla fall kunde vara bra träning för mig när det nu inte skulle gå så bra som det brukar.
 
Och vad gjorde jag?
Satt och klappade Tintin  och latade mig.
 Fegade ur såklart och överlät ansvaret till Susanne.
 Medan jag gick runt och fotograferade alla andra.
Här är Björn som tagit de bilder som det står BBACK på.
Och så då Susanne.
Massor med folk och hundar var det såklart.
Och ovanligt många perros.
Och många vänner.
Katarina och Jan-Ove hade kommit hem från Spanien.
Och hade såklart med sig Loke.
Och Balder.
Och både ställdes ut.
Loke var den som fick finaste omdömet av det två denna dag.
 Balder är också jättefin.
Så var det dom som kom för att titta och umgås.
Roligt att träffas.
Jimmy och Tintin 
Erika, Tintins matte var såklart också med.
Och så såg ni att Mats, Bozze och Ann-Marie också kom.
 
 
Men hur gick det då för Tazzo?
Man kan väl säga att Susanne gjorde sitt bästa.
Men det hjälpte föga.
Jag tyckte han stod så fint och var så fin.
Han ÄR fin så det så!
Men utan lång päls så blev det han första VG.
Inget Excellent eller CK denna gång.
 Och jag stod bara och glodde.
Och den nya kameran laddade ur precis när jag ville fota som mest.
Tur då att Björn var där. 
Maxine gjorde bra ifrån sig såklart.
 
 Men Susanne tredje hund blev bästa hane.
Och här är både Bir och Bim
Men Tazzo blev också belönad.
Med en puss av Susanne.
Det var han värd tycker jag.
Resten kan vi glömma.