GÖKOTTA MED "TRÄNING MED GÄNGET"

VILKEN UNDERBAR DAG!
Elisabeth hade bjudit in till gökotta i torsdags och det blev en väldigt lyckad dag.
Bengt kom också med.
Ganska nyvaken tror jag, haha. 
Vi var ett stor gäng glada hundägare som hade mött upp.
Va´?
Såg ni inga hundar?
Lugn bara lugn!
De kommer.
Först ska jag berätta var vi var.
Vi var vid Lillagärde naturreservat som är ett mindre reservat vi Bräkneåns dalgång.
Alltså i Ronneby kommun.
Där var så otroligt vackert!
Elisabeth hade fixat en aktivitetsbana i den vackra naturen.
Där fanns också en massa kluriga frågor.
Dom tänkter jag inte berätta om eftersom jag fått lov att låna dom till en perropromenad senare.
I alla fall gick vi två och två.
Ginnis, Tazzo och jag fick sällskap med Kikki och Sonia.
Kul!
För det var ett tag sedan vi träffades.
Som ni ser skulle vi träna sittande och liggande under promenaden.
Att vi sedan gick längst med den forsande ån innebar för min del att jag fick hålla hårt i kopplet.
Två vattenhundar!
Jag säger bara det.
Fast Tazzo var som vanligt värst.
Det hade inte varit kul om han hade hoppat i vattnet som forsade ordentligt.
Och ingen räddande Maggan i närheten heller.
(Ni vet hon som räddade Tazzo när han hoppade i havet från en högt berg och inte kom upp.)
Det gick i alla fall bra denna dag.
Vi skulle också träna passivitet.
En lämplig träning för just Tazzo.
Då kom gruppen efter oss ifatt så att de kom med på några bilder.
 Vi kom också till en indianby.
Övergiven för tillfället dock. 
Ingmar gick ensam med sin stora lurviga och fina Bruno.
Jag vet egentligen inte varför.
Visserligen gillade Bruno bättre att uppvakta vackra goldentikar än att vara bunden.
Men det gjorde ju Tazzo också.
Goldentikarna tog i alla fall inte illa upp.
Och inte deras husse heller.
I alla fall så samlades vi efter hand som vi var klara med promenadrundan vid grillplatsen för att fika och grilla.
Bengt var förste grillmästare.
En uppgift som han skötte galant efter lång träning från andra av våra träffar.
Lite hjälp fick han kanske av de andra herrarna.
Eller i alla fall sällskap.
Medan vi fikade gick Elisabeth igenom svaren på frågorna.
Men Kikki!
Hur tänkte vi egentligen?
Eller tänkte vi överhuvud taget?
I början var det i alla fall bara din hjärna som var påkopplad.
Min hjärna vaknade väl till lite så småningom.
Vem som vann?
Det har jag förträngt för länge sedan.
Inte var det Kikki och jag i alla fall.
Jag tror att det var Helena och Birgitta.
Tillsammans med Maria.
Men hallå!
De var ju TRE som kunde tänka till!
Måste varit enklare, hahaha!
 
Många fler var definitivt bättre än Kikki och mig.
Men vad sjutton!
Vi hade i alla fall trevligt
Och vi hade många roliga diskussioner.
Även om hundarna inte var till så stor hjälp i detta sammanhang.
Vi fick i alla fall 18 rätt - av 25 möjliga........
Ja,ja!
Det var i alla fall gott att fika.
Från det ena till det andra.
Har någon hört att jag gillar collie?
Fast jag gillar de flesta hundar.
Och hundägare.
Perro de Agua Español är inte heller fy skam.
Nu får ni kolla själva.
Är det någon som vill kopiera bilder så är det OK.
Här kommer ett gäng.
Fin samling i "Träning med gänget".