RALLYLYDNAD FÖR TVÅ

Ni som har hängt med på mina blogginlägg en längre tid vet säkert att Ginnis har gått många kurser i Rallylydnad.
Och smitit från många tävlingar.
Nu var det dags för Tazzo att börja fortsättningskursen i Rally trots att han inte har kunnat vara med så många gånger på nybörjarkursen.
Nu fick jag lov att anmäla båda hundarna på samma kurs trots att fokus ändå ska vara på Tazzos träning.
Ginnis kan ju redan.
Eller hur är det egentligen?
Träning i grupp är i vilket fall som helst väldigt viktigt och bra.
Och roligt!
Nu har vi varit på kurs vid två tillfällen.
Elisabeth, Frida och Bosse är instruktörerna.
Och Helene och inte har fastnat på bild - ännu.
Och så vi som ska träna våra hundar till att bli superduktiga.
 
Ja, ja!
En del av hundägarna har redan fått sina hundar att bli superduktiga.
Och nu pratar jag inte om mig precis. 
 Vid första träningstillfället fick vi ett antal skyltar av varierande slag som vi skulle lägga en bana med.
Vi blev indelade tre och tre.
Men Ulla och jag fick bilda grupp.
Fast två personer kan ju inte bli en grupp förstås.
Men vi hade i alla fall en grupp hundar eftersom jag skulle träna med både Ginnis och Tazzo.
Vi fick i alla fall ihop en riktigt bra bana med de skyltar vi fått.
Sedan fick vi också gå de andra gruppernas banor.
Nyttig, rolig och bra träning med många nybörjarskyltar och en del fortsättningsskyltar!
 I torsdags var vi vid Sjöarp och tränade.
Eftersom det fort blir mörkt på kvällarna och där inte finns någon belysning så hade tränarna lagt två olika slingar.
Bosse fick visa tillsammans med sin Diesel.
Vi blev indelade i grupper om fyra förare i varje.
Ja, ni fattar säkert att den gruppen som jag var med i där var vi bara tre.
Men nu var vi i alla fall en grupp.
Även denna gång så tränade jag ihop med Ulla.
Lilla söta goa Herkules tillhörde oss också tillsammans med matte Helena.
 
De fick mycket beröm av Elisabeth när de gick banan.
 
Eller rätta sagt så var det tre olika slingar med många fortsättningsskyltar.
De övriga som var med på träningen fotograferade jag på långt avstånd och alla är definitivt inte med på bild.
ETT ekipage som jag stod och beundrade en lång stund var dessa duktiga.
Såklart har jag ingen aning om vad det heter.
Men det kanske jag kan få reda på framöver.
I alla fall så var de väldigt duktiga.
Inte minst kunde hunden backa kanonbra.
Avundsjuk?
Jag?
Hmmmmm!
Jag har ju inte tränat ordentligt.
 Här är en liten softis som är lika gammal som Tazzo.
Och så kommer några till bilder med tveksam kvalitet.
Men ändå......
 Och Anders och Ester kan jag till och med namnen på.
Tur det eftersom vi tränat ihop tidigare.
Nu undrar säker vän av ordning hur det gick med MIN träning.
Med två perros.
Ginnis har som sagt gått många kurser i rallylydnad.
Hmmmmm!
Har det hjälpt?
Han blir såååå ivrig.
 
Och jag fattar inte hur Helene kunde ta den här bilden?
Det ser ju ut som han fixar banan galant eller hur? 
Det var väl just DEN sekunden då.
Jag vet att han kan alla momenten.
Jag vet att han kan också alla lydnadsmomenten.
Så då kan man ju undra varför han glömmer allt på rallybanan?
Han far skällande fram som en duracellkanin.
  
Sedan var det förstå EN ska som han hade fokus på hela tiden.
Och det var väl bra då.
Eller kanske inte.
Två banor med 8:an frestelser.
Och båda banorna med BOLL som frestelse.
Ja, ni fattar säkert varför han hade fokus på dem.
Även när vi tränade den enda banan som inte hade några bollar utlagda.
Då och då skötte han sig dock.
Men han blir alldeles för speedad på rallybanan.
Det är inte riktigt hans grej.
Trots att han kan.
Med Tazzo är det annorlunda.
Han tycker också att rallyulydnad är kul.
Men han blir inte till sig i trasorna som Ginnis blir.
Även om det verkar så på bilden.
Där bedrar skenet igen.
Fast tvärtom så att säga.
Här är det "sitt framför" som är på gång.
Tazzo var såå duktig!
Lugnare på banan.
Faktiskt!
Det är bara ett problem.
Det har inte med rallylydnaden att göra.
Utan med möten med hundar. 
Först började han mopsa mot enstaka hundar.
Men nu tycker jag har sätter igång och skäller och drar i kopplet på varenda en som är med på kursen.
Jag fattar inte vad som har hänt.
Tidigare har han lyckligt viftat på sin svansstump och velat leka.
Nu tror han att han är kung.
Har det med åldern att göra?
Eller är det Ginnis som har trissat honom?
Så vill jag inte ha det.
Vad gör jag?
 Det är väl mitt fel kan jag tänka.
Jag bemöter det säkert fel.
Jag säger inte hur jag hr gjort utan väntar med tacksamhet på råd!
Jag snurrar till det på rallybanan också som synes.
 Duktiga Tazzo trots allt! 
Ja, ja, ja!
De är duktiga båda två fast på olika saker mina vattenhundar.