RALLYLYDNAD ÄR MODELLEN

DET ÄR ROLIGT ATT JAG HAR HITTAT EN TRÄNINGSFORM SOM PASSAR TAZZO!
Han jobbar bra.
Är tyst och följsam.
Ja, ja!
Jag lockar med godis och det fungerar alltid.
Men efter att ha tränat rally med Ginnis som nu för tiden skäller sig igenom banan,
är det underbart att jobba med Tazzo.
 Men först lite passeringsövningar och trots flera testosteronstinna hanar så fungerade det jättebra.
 
Bilderna blev verkligen skitdåliga 
Men ni får se dem ändå. 
Det var skymning och dessutom långa avstånd. 
Jag ville ju inte störa Maria och Scott.
 Vi delades in i tre grupper och i min grupp var det fyra hundar.
Och såklart lika många människor.
Till Tazzos stora glädje så var det en tik med i vår grupp.
Matte väntade på att hon skulle börja löpa.
Tazzo var intresserad. 
En duktig tös var det i alla fall. 
Vi fick lägga banan med de skyltar, tre var, som vi förra gången fick med hem för att lära oss själva och alla andra hur de skulle utföras.
Dessutom var det tre fortsättningsskyltar.
Vår bana blev bra tycker jag.
Sedan körde vi den två gånger. 
 Sedan fick vi fortsätta och köra övriga gruppers banor. 
 Jag måste säga att det är riktigt roligt att köra rallylydnad med Tazzo. 
Även om han på slutet inte var så intresserad av sitt sitta framför.
Tazzo blev trött!!
Undrens tider är inte förbi. 
 Men Tazzo var inte ensam om att bli trött.
Här är en trasselsudd.
Eller vad är det egentligen? 
Haha!
Susannes dvärgschnauzer!
Däckad!
Vi som var mer vakna avslutade träning med fika och genomgång. 
Det blev lite diskussion om skylten med ett sidosteg åt vänster och hur den ska genomföras.  
Åsa som är vår duktiga ledare skulle kolla extra till nästa gång. 
 På mångad går vi rallypromenad.
Men i morgon går gänget Lyckåleden tillsammans.
#1 - - Petra Merci & Ester:

Ha ha ha ! Ja du det var inte de bästa bilderna ;) Men det går ju att läsa i alla fall. Det är så kul att vi blir fler och fler som kör rallylydnad. Kanske dags att samla i hopp ett helt perrogäng och åka på samma tävling :) Det vore väl skoj :)
Petra

Svar: Men Petra! Du vet väl hur feg jag är när det gäller tävling. Jag håller en av dina hundar medan du tävlar. Det blir bättre.
Margareta