FYRA KVINNOR OCH NIO PERROS

Hur sjutton benämner man Homo sapiens av feminin art?
Damer?
Tjejer?
Flickor?
Problemet är förstås JAG.
De andra tre är tjejer.
Men jag är tant!
Problem alltså.
I alla fall var vi fyra perroägare som träffades hemma hos Helene.
Tillsammans hade vi alltså NIO perros!
Det är inte illa eller hur?
Helene
 
har Ceasar
Cocos
och så lilla Mocca.
Maggan
har Avve
och Isa
Susanne har en massa hundar men hade bara två med sig.
Bali och Maxine
Bali var inte så svår att fotografera.
Men Maxine var väldigt uppvaktad av hanhundarna hela tiden.
Så var då jag med också.
Jag tror det var Maggan som tog bilden.
Men dessa hundar är inte mina precis.
Som tur är.
Det räcker med två.
Ginnis
och Tazzo.
Han såg ut såhär när vi kom till Helene.
Men han ändrade utseende under dagens lopp.
Vet i sjutton hur det gick till.
Ja, nu vet ni vilka som var där denna varma och sköna torsdag i förra veckan.
Så nu får ni kolla själva.
Vad vi gjorde?
Det ska ni få veta nu.
Först promenad i en inhägnad fårhage.
Det var skönt att hundarna kunde vara lösa. 
Isa och Mocca hade kul ihop. 
 Det var inte bara en fårhage.
Det visade sig också vara en kaninhage.
Med DÖDA kaniner.
Tazzo hittade en.
Helen tog den ifrån honom och hängde upp kaninen högt i ett träd.
Tazzo är dock väldigt duktig på att hoppa så det blev att ta kaninen ifrån honom en andra gång. 
Men det luktade tydligen gott efter kaniner. 
Cocos vill vara vid mattes sida. 
 Vad kollar du på Ginnis? 
Tillbaka hem till Helen igen och där blev det frisering av Tazzo.
Verkade nästan som om det behövdes.
Eller är han vacker såhär?
Stackare!
Maggan ville kolla hur Susanne gör när hon klipper.
Tazzo förändrades från golvmopp till nakenhund. 
Fast Magga tröstade honom.
Men skämdes gjorde han lite tror jag.
Så skönt för Tazzo att bli av med pälsen eftersom han badar nästan varje dag.
Han blev i alla fall inte sur på Susanne trots förvandlingen till nakenhund.
Så härligt med lunch!
Och så gott!
Hundarna lekte i trädgården.
Tazzo och Bali = son och mor
 Ginnis hittade massor med leksaker.
En efter en tog vi bort dom men han hittade ständigt nya. 
Avve gillade verkligen Maxine.
Jag sa´ att Maxine var uppvaktad eller hur?
Två gamla kompisar.
Alltså Ginnis och Avve.
Men Tazzo tyckte Mocca var allra sötast.
Ginnis är väldigt förtjust i Maggan men Isa tyckte att han snodde hennes matte.
Bäst att reservera bästa platsen.
Maxine i centrum
 Ceasar och Mocca 
Avves nya jobb är plankstrykare. 
 Fast bara en stund.
Sedan följs "storebror" och "lillasyster" åt.
Ja, de är inte biologiska syskon.
Adoptivsyskon. 
Tazzo måste kolla vad vi pratar om.
Hundprat? 
Cocos håller koll. 
Sa´ jag att Maxine var intressant? 
 
Inget gruffande mellan hundarna.
Inte mellan människorna heller. Haha! 
Mocca ville att matte skulle leka med henne. 
 Fast nu går vi in och hämtar fika istället.
Hahaha!
Skulle hundarna verkligen komma med?
 Vi avslutade vår träff med hundbad.
Filmerna har ni säkert sett på faceboken.
Jag har i alla fall lyckats radera dom.
Jag kan tala om att alla hundarna badade hej vilt.
Fast jag tror Bali och Tazzo tog priset i studsbollshopp.
Det är Bali som är längst ut med Tazzo hack i häl.
Dags att styra kosan mot Blekinge igen för mig och Maggan.
Ginnis, Avve och Isa delade plats i bilen.
Tazzo hade bur i baksätet.
På hemvägen stannade vi till hos "min" veterinär eftersom Tazzo hade fått röda ögonlock efter allt badande och hår hängande för ögonen.
Fixade också ögondropparna på apoteket i Bromölla.
Tazzo är bra i sina ögon igen.
TACK ALLA FÖR EN HÄLIG DAG!
TACK HELENE FÖR DIN GÄSTFRIHET!
Hoppas vi ses snart igen.
Hälsningar från homo sapiens av arten tant.
 
#1 - - Susanne:

Inte konstigt att Maxine var poppis. Hon löper nu.
Fast du är också tjej. Precis som vi andra är tanter. Det enda som skiljer oss är några siffror. Och det är ingen av oss som har samma siffra.

#2 - - Susanne:

Inte konstigt att Maxine var poppis. Hon löper nu.
Fast du är också tjej. Precis som vi andra är tanter. Det enda som skiljer oss är några siffror. Och det är ingen av oss som har samma siffra.