VÄLDIGT TREVLIGT MEN FORTFARANDE TRASSELSUDD

För dryg en vecka sedan klippte jag Ginnis.
Han var väl inte extremt långhårig men med tanke på alla bad så var det skönt att få av hans päls.
Jag skalade bort alla lockarna och fram kom en helt annan hundras.
Och Ginnis skämdes stackarn.
Tazzo fick behålla sina lockar eftersom han ska ställas ut.
Men Tazzos lockar började trassla ihop sig och runt halsen filtade/filtar det sig ordentligt.
Inga problem, sade Susanne, kom hit så trasslar vi upp honom.
Dessutom kunde jag få se alla Timjas valpar.
Så underbart fina!
Och nyfikna!
Min väska var väldigt spännande. 
Vilken underbar mamma Timja är!
Lugn och snäll. 
Ginnis däremot gillar inte alls valpar.
Han tycker de är smått iobehagliga.
Tur att det fanns tillflyktsplatser.
Spännande var det också att få träffa Tazzos mamma för första gången.
Alltså fina Bali.
Hon är inte bara fin utan väldigt social och tillgiven.
Men det var inte lätt att fotografera henne.
Hon var minst sagt närgången så fort jag tog fram kameran haha.
Jag lyckades till slut att fotografera Bali där hon gör sig mer rättvisa.
Färgåtergivningen är väl inte den bästa.
Det ser ju ut som två olika hundar på bilderna nedan.
Men det är i alla fall Bali.
Jag vet inte om Tazzo är lik sin mamma precis.
Det intressanta var deras första möte.
Tazzo som brukar vara så väldigt förtjust i allt vad tikar heter.
Det spelar ingen roll om de är unga eller gamla.
Eller om de dessutom är kastrerade.
Han är intresserad ändå.
MEN!
Bali var inte det minsta intressant.
Och inte begrep han väl att det var hans mamma????
Han var mer intresserad av att nos runt i trädgården.
Eller att kolla på Susannes skor hahaha.
Högklackat är han inte van att se henne i.
Shandi är cool.
Snart mamma igen.
Men Maxine är bäst!
Eller kanske valparna.
När Tazzo väl gick fram till Bali så slängde hon sig på rygg!
Märkligt!
Men då var Ginnis framme och kollade han också.
Ginnis gillade Bali.
Men det var väl sjutton om jag inte skulle kunna fotografera mor och son tillsammans!
Lite spännande var det allt.
Vi provar med "Följa John" eller "följa mamma".
Nya försök!
Hej! 
Jag är störst, bäst och vackrast, säger Bali. 
 Eller var det bara kameravinkeln.
Men titta för all del inte på varandra. 
Jag är väl ingen morsgris, tänker Tazzo.
Hon kan väl sitta där och glo.
Jag tänker inte bry mig om henne i alla fall. 
Men jag tycker de är två sötnosar i alla fall. 
Eller? 
 Men nu ska det hända andra saker än fotografering.
Vad gör du Susanne undrar fem av sex hundar.
Eller den sjätte håller sig på lite avstånd för ni ser väl Ginnis längst till vänster.
Öppnar du till trimrummet?
Bäst att hålla sig undan, tänker Ginnis.
Måste bara ha lite vatten först.
Sedan flyr Ginnis fältet.
Lugn Ginnis!
Du har ingen päls som går att göra något åt just nu.
Få se hur det går med Tazzos trassel.
Susanne behöver inte ens titta.
Dela - ryck!
Tazzo lider.
Dags för Bali.
Blev dom fina?
 Inte vet jag.
Ginnis var i alla fall nöjd!
Och Bali blev ju BIR på sin första utställning i Sverige så hon är i alla fall.
Tasso liknar mest en trasselsudd nu när det har gått ett tag sedan vi var hos Susanne.
Kanske inte precis såhär förstås.
Men nästan.