BADDAGS PÅ PERROPROMENADEN PÅ STERNÖ

BADDAGS
Då gick vi då till de fina plana berghällarna där hundarna kunde bada.
Alice tog täten med matte och husse.
Där hundarna kunde bada förresten!
Där hade också vi tvåbenta kunnat bada.
Om vi inte hade varit sådana badkrukor.
Men vi kan alltid skylla på att det blåste ganska friskt.
Det syns kanske på hur vi var klädda.
Katarinas hår fladdrar lite tycker jag när hon blickar ut över havet.
Tazzo bara väntade på att bli FRI!
I bakgrunden står Lotta med Cotton - och mannen som nu har fått ett namn!
Juhani!
Ställ undan väskorna och gör klart för hundbad.
Kenth, Elisabeth, Lotta och Cotton
Hur länge dröjer det nu?
Här är Juhani och Lotta men bara delar av Cotton.
Fotografen har inte bättrat sig ett dugg och fortfarande är linsen inte ren.
Vi hade en stor yta med flata berghällar alldeles för oss själva.
Jonna, Lena, Viking, Donna och vita Alice
Eftersom vi hade några testosteronstinna unghanar, bland annat Tazzo, med oss så spred vi ut oss för att alla hundarna skulle kunna bada i lugn och ro och ha kul.
Det fungerade utmärkt.
I med er hundar nu!
Nu kan jag inte se vika alla hundarna är.
Men det var våta hundar i alla fall.
Som hade roligt.
Jag vet bara att Tazzo var i plurret först.
Och fick sällskap av Texas
Pinnkastning blev det också.
Men dessa?
De verkar i alla fall leka följa John.
Men det fanns ingen John med bland hundarna.
Konstigt!
Jag är ändå ganska säker på att det är Isa längst till vänster.
Avve och Cotton.
Lätt att veta eftersom det bara var två svart perros med.
Gullegumman Isa
Alice hittade en egen badpöl.
Fast hon badade i havet också.
Man måste ta en paus ibland också för att mysa med människorna.
Och så full rulle igen!
Texas, Alice och Donna
Visst är det njutbart  med denna utsikt och dessutom lekande, badande hundar!
Peter får en liten dusch av några brun-vita perros. Säkert är en av den Neo.
Vad ser du Tina?
Baco
Basse kolla till matte Annelie och Cottons husse gör.
Basse med Lotte och Juhani.
Ni vet Cottons matte och husse.
 
Nu har Basse hittat sin matte.
Jag kan tala om att Ginnis också badade men han far som en oljad blixt i vattnet så han fastnade inte på bild.
Bara lite på avstånd på en bild.
Men vänta bara!
FIKAPAUS
Nu är det alltså dags för fika.
Då dyker säkert Ginnis upp.
NÅGONSTANS!
Dags att koppa hundarna.
Det är i alla fall inget fel på fikaplatsen!
Eller hur?
Alla hundarna är koppade.
Utom Ginnis!
Han är första klassens tiggare.
Kan Dantes husse möjligen ha något gott att erbjuda?
Ginnis vandrar vidare.
Ginnis gör ett nytt försök.
Smyger fram vänsterifrån.
Han blev en halv meter längre än vanligt.
Tazzo håller Katarina sällskap medan jag flänger runt med kameran i högsta hugg.
Mums!
Snart är det dags för Linda och Stina att ge sig iväg.
Stina skulle spela fotbollsmatch. 
Äntligen Kenth blev det kaffedags. 
Matte och husse försöker få Cotton att titta på fotografen.
Mig alltså.
Men jag tittar ju! 
Fast jag vill hellre ha det matte håller i handen. 
 
Är du en snåljåp matte?  
Jag skiter i den där efterhängsna tanten med den svarta tingesten i handen.  
Magnus och Tina men inte sjutton blev hela Milo med på bilden. 
Camilla, Joakim och Baco. 
 Kenth, Anneli och Dante.
Och en bit av Basse. 
Tänk vd duktig jag är!
På att plåta halva hundar.
 Här är i alla fall hela Basse med matte Annelie.
Och så Dantes matte Anneli. 
Här är en misstänkt figur haha.
Men jag tror att det är Isas och Avves ägare. 
Bra plats att fika på tyckte Katarina och Jan-Ove.
Och jag med när jag fotat färdigt.
Men det var innan vi upptäckte att platsen kryllade av svartmyror. 
MEN VART TOG GINNIS VÄGEN? 
 Ni vet.
Han som fortfarande fick vara okopplad.
Var han hos den mystiska damen som dolde sig för kameran?
Alltså favoriten Maggan?
Nej!
Kanske hos hans andra favorit?
Alltså Peter.
Ann-Christine och Peter med Neo dukar upp gofika.
Men vad är det som Peter har under armen?
Inte sitt eget huvud i alla fall.
Hahaha!
Inte undra på att Neo tror att Ginnis är knäpp.
Men Ginnis myser!
Vilken lycka! 
Men nu får det vara slut med mys och fika.
SISTA BITEN PÅ PROMENADRUNDAN
Dags att vandra vidare.
Tillbaka till badplatsen på Sternö där vi parkerade våra bilar.
Katarina tog hand om både Ginnis och Tazzo en stund.
Det skulle nämligen bli gruppfotografering innan vi avslutade vår vandring.
Men det är inte lätt att få alla på rätt plats med rättvända hundar.
Till sist blev det ändå ganska skapligt.
Och bilden visar att också jag var på plats denna dag.
Om ni nu trodde något annat.
Tack alla för en härlig förmiddag tillsammans!
Bilden nedan såg jag på faceboken och vill bara påminna er.
Så ut och promenera med era hundar i sommar så ses vi förhoppningsvis i slutet av augusti.
TREVLIG SOMMAR!
 
#1 - - katarina lidal:

Finfina bilder Margareta! Visst var det härligt om än lite blåsigt. Texten om promenaden är verkligen mitt i prick!
Kram Kram

Svar: Det var så roligt att träffa er igen och det blev en fin dag. Må så gott där nere i södern så ses vi i slutet av sommaren. Massor med promenader innan dess såklart! KRAM!
Margareta