FRIHERRAR I SOLSKEN

VISSA DAGAR ÄR HÄRLIGARE ÄN ANDRA.
När solen skiner från en klarblå himmel är det härligare att gå ut på långpromenad med hundarna.
Går jag dessutom på rundor där hundarna kan vara fria att springa hur de vill så är det ännu bättre.
Trodde ni att jag skulle skriva om dagens promenad?
Fel, fel, fel!
Idag är det snöblandat regn och blåst och inte alls mysig att gå ut med hundarna.
Eftersom det är regn och rusk idag så vill jag se tillbaka till förra veckans solsken.
Visserligen var det soligt och fint igår också men då tog jag bara bilder på mina krokusar.
Bilderna nedan togs dagarna före Susannes klippning av dem.
Jag längtar till ännu flera soliga dagar som denna! 
 Först var jag ute en halvtimme med enbart Tazzo för att kunna ägna extra tid med honom. 
 
Det var då han hittade sin fina lilla pinne.
Sedan fick han syn på något helt annat.
Just det!
Grannens hästar.
De var väldigt intressanta att hålla koll på.
Sedan hem för att hämta Ginnis för gemensam runda.
Full rulle på doggsen.
Ut på ängen utanför tomten igen.
Här går det verkligen att rusa runt.
Dessutom är ängen full med dofter och skit.
Det gillar hundarna.
Här brukar finnas rådjur, räv, hare - och massor med grågäss just nu.
Mycket att nosa på och mumsa i sig.
Mina hundar har då inga matproblem
.De äter ALLT!
Se ni huset?
Vi kan gå lååångt på ängarna.
Hundarna som friherrar för här är aldrig några andra som går.
Det går att träna balansen också. 
Nu har vi hunnit till "gamla" hästhagen.
Här går inga hästar längre.
Och har vi tur går här heller inga andra människor eller hundar.
Fortfarande friherrar alltså.
Ser ni färgen på himlen?
Det var annat minsann jämfört idag.
Idag regnade det blandat med snö och blåste.
BRRRRR!
Såhär ska det se ut istället.
Vi vandrade vidare ner till vår brygga.
Av förklarliga skäl fick Tazzo koppel på sig.
Ni anar kanske varför.
Ginnis däremot fick vara lös.
Han gillar inte kallbad.
Och dessutom hoppar han bara i när jag säger att det är OK.
Njutbart!
Att betrakta.
Badandet får vänta lite till.
Tazzo poserarpå grannens brygga.
Ginnis kollar om han ser någon fisk.
Eller nå´t.
Mina sötnosar.
Ingen lera eller annan gegga på dem denna dag.
Vi tog oss över Vettekullavägen och sedan friherrar igen i grannens kohage.
 Och sedan var det bara att gå förbi gården ovan och in i nästa kohage.
Närmare och närmare vår eget boende.
Det gäller att passa på att gå i hagarna så länge inga kor finns ute.
Även om det går att fly upp på stubbarna.
Vi var ute i två timmar och njöt i fulla drag.
Idag däremot blev det en runda på halva tiden.
Kom hem med två dyblöta och leriga hundar.
Och en lika dyblöt och lerig matte.