RALLY PÅ AVSLUTNING I RALLYLYDNAD

Nu har det gått en hel vecka sedan vi hade avslutning på fortsättningskursen i rallylydnad.
Det är inte lätt att vara pensionär.
Man hinner inte med allt.
 
Eller har jag blivit mycket långsammare.
Men nu kommer i alla fall en massa bilder från den väldigt roliga och trevliga kursavslutningen.
Åsa har varit en väldigt duktig kursledare.
TACK ÅSA FÖR EN TREVLIG KURS!
Michelle har varit en jätteduktig mehjälpare!
Dessutom har Michelle tagit många av bilderna.
Tyvärr fick hon ta dem på lite avstånd när vi tävlade i rally uppdelade i två lag.
Tack Michelle för alla bilderna!
Medhjälparen Anette var inte med på avslutningen men har varit duktig vid de andra kurstillfällena.
Vid denna avslutning skulle vi alltså tävla i rally! 
Men först gick vi två och två en tipsrunda i den vackra naturen vid Sjöarp.
Tazzo och jag fick sällskap av Maria och Scott.
Jag ska väl inte nämna hur många rätt vi hade på tipsfrågorna.
Varje gång vi var tveksamma och valde mellan två alternativa svar, så valde vi fel.
Men trevligt hade vi.
Så tillbaka till planen.
Åsa visade banan med sin Texas.
Det gällde att kolla noga.
Vissa moment var "skruvade" rallylydnadsmomen medan andra var sig ganska lika.
Här är i alla fall "mitt" lag.
Och det andra laget.
Jag och Tazzo var först ut i vårt lag.
Men vad i hela friden Tazzo!
Rev du det här lilla låga hindret!
Vi fick ta om det igen.
Det var faktiskt många som rev hindret.
Kanske såg de inte pinnen?
Men Scott (vårt lag) hoppade över galant.
Slalom med en flaska mellan benen.
Jämt lopp med det andra laget som ni ser.
Kasta tre pinnar i en hink.
Det gick ganska bra.
Faktiskt...
Fast Tazzo undrade vad jag höll på med.
Han trodde att pinnarna skulle vara till honom.
Han äter nämligen pinnar.
Smalkost!
8:ans frestelse är inga problem.
Hänger du med Tazzo?
Vi måste springa i mål.
Nu har ni inte fått se alla momenten.
Men det kommer!
Nästa på tur i vårt lag.
Ingen rivning av nå´t hinder här inte.
Det andra laget har inte fått iväg nummer två ännu.
Slalom med en massa kul grejer.
Tur att det inte var Ginnis jag hde med mig.
Då hade inte en grej funnit kvar på konerna.  
För att inte tala om den här "rutan" där vi skulle lägga hundarna och själva gå ifrån och ut ur rutan.
Med alla dessa mysiga gosedjur! 
Motståndarlaget är i full färd med pinnkastning.
Tror ni Susanne lyckades? 
 Såklart!
Annars hade hon stått kvar där än.
Åttans frestelse var ocks ett av momenten.
Så skulle det springas. 
Nu hajar ni säkert hur banan var.
I alla fall på ett ungefär.
Här flera bilder.
Det är lite färre bilder på motståndarlaget eftersom Michelle stod ännu längre bort från dem.
Men kolla så duktiga de var! 
Det andra lagets medlemmar väntar på sin tur.
Fjärde deltagarna.
Heja Scott!
Vårt lag som nu vet nu kanske.
Jämnt skägg.
Sist men inte minst ut.
Här sista hunden i vårt lag på väg.
Och så i mål.
Ni ser inte att jag står med ett kuvert i handen när vår sista deltagare gick i mål.
Men det gjorde jag.
Sisten och verkligen inte minsten i det andra laget.
Men höll ni er utanför banan?
Heja, heja!
Om jag nu hade lyssnat på Åsa ordentligt vid genomgången så hade jag fattat vad jag skulle göra med kuvertet.
Eller jag skulle i alla fall tolkat informationen bättre.
Vi skulle öppna kuvertet "NÄR ALLA GÅTT I MÅL" för en sista uppgift.
Och för mig var ALLA = båda lagen.
Hahaha!
Där missade vi vinsten.
Vi kom först i mål men där stod jag som ett fån och väntade in de andra.
I kuvertet stod att vi i laget skulle ställa upp oss i alfabetetisk ordning efter första bokstaven i hundarnas namn.
Ja, ja!
De fick priser.
Men det fick vi också.
Så det så!
Här är i alla fall en gruppbild.
Kul tävling!
Så återstod det bara en sak till innan kusen var slut för denna gång.
FIKA!
Och genomgång av tipsfrågorna.
Alla hundarna skulle vara med vid fikat men eftersom jag både fotograferade och och käkade kaffe och smörgås så räckte inte mina händer till.
Tazzo fick ligga en bit ifrån.
I alla fall först.
Men han är duktig när han är uppkopplad.
Lite fikabilder huller om buller.
Nej förresten!
Lite demonstration på hur man kan jobba med bakdelskontroll.
Med hundarna alltså.
Michelle visade först.
Jag tror det är Scott.
Han hade aldrig provat detta.
Först en tass upp och belöning.
Sedan båda tassarna uppe på lådan.
Bravo!
Här är en som vet hur man gör.
Runt, runt med tassarna kvar på lådan.
Nu - kommer fikabilderna!
Och Tazzo låg kvar på sin plats.
Men till sist fick han komma till mig.
Han ser lite anklagande ut tycker jag.
Det är roligt att träna rallylydnad med Tazzo så jag har anmält oss för kurs till hösten också.
Sedan hoppas jag att vi kan träna spår i appellklassen också.
Nu sommarlov!
Fast lite utställningar förstås.
Det får ni läsa om lite senare.
TREVLIG SOMMAR ÖNSKAR JAG ALLA I RALLYKURSEN!
 
#1 - - Anna Höglund :

Du är för härlig! Hoppas vi ses på rally till hösten men då avancerar vi väl lite?

Svar: Klart vi ska ses och avancera! Hur gick det på utställningen förresten?
Margareta

#2 - - Anna Höglund:

Utställningen gick kanon. Den lilla skötte sig, HP men blev slagen av lillsyrran:) grattis till er fina prestation!

#3 - - Petra Merci & Ester:

Tror inte alls att du blivit långsammare bara att du tror att du ska hinna hur mycket som helst när du är ledig ;)
Så mycket kul du gör med dina killar och vilket härligt gäng ni verkar vara.
Petra