DET NORSKE ARBORETET PÅ MILE - OCH SÅ LYCKEVALPEN

Vilket ställe!
Nordens största samling av rododendron!
Fast de blommade såklart inte nu.
Norges största samling av rosor!
En del blommade fortfarande men inte alla.
5000 plantor från hela värden!
Sist men inte minst!
Sandstränder - och HUNDBAD!
Vilken härlig promenad på denna underbara plats ca 23 km från Bergens centrum. 
Fin stuga med massor med perenner runt omkring.
Tid för lite vila efter promenaden.
Carmen, Lycke, Candela och ägaren Jonny
Och så ner genom rosenträdgården mot havet.
Eller Fanafjorden rättare sagt om jag fattat rätt.
Njutbart eller hur?
Det tyckte hundarna också.
Lyckliga hundar!
Kan du ta pinnen Candela?
Ser ni Carmen?
Tazzo först i vattnet i vanlig ordning.
Candela var inte långt efter.
De som simmade längst ut var två hundar från de Aronagua.
Candela de Aronagua och Tabarro (Tazzo) de Aronagua
 
Tazzo snabbast på pinnen.
Såklart!
Candela hänger med.
Candela snodde den varje gång.
Carmen stannade närmare stranden.
Lycke försökte hänga med men fick ge upp.
Tillbaka mot bilen genom de olika trädgårdarna kom vi till en massa rönn i olika färger.
Det visste jag inte ens att det fanns.
Och dessutom nypon med taggar!
I detta område av Bergen låg det massor med flotta villor med utsikt över fjorden.
Massor med segelbåtar också menm det är inte lätt att stanna och fotografera.
PÅ KVÄLLEN FICK JAG BENKANTA MIG MED ÄNNU EN AV JINXS OCH TAZZOS 1-ÅRSVALPAR.
LYCKE!
Vilken sötnos!
Såhär såg Tazzo ut när han var 1 år!
Ganska lika eller hur!
Tazzo var ju väldigt nyklippt när vi var i Bergen så det är inte lätt att se likheter då.
Men Tazzo var i alla fall väldigt nyfiken på denna lilla fina tik. 
 Fast Lycke var kanske mer intresserad av matte Kjersti. 
Eller?
Ska vi leka? 
 Irene skulle klippa Lycke och efter det så såg Tazzo och hon betydligt mer lika varandra.
Fast Tazzo ser alldeles olycklig ut.
Trodde han att han också skulle bli klippt?
Nje, någon måtta måste det vara.
Nu ska hans päls växa ut.
 
Så trevligt att stifta bekantskap med Lyckes familj!
Dagen efter var det dags för mig och Tazzo att ta oss hem till Sverige och Blekinge igen.
OCH VILKEN RESA DET BLEV!
SUCK!
DET GÅR ALDRIG SOM JAG TÄNKT MIG.
 
#1 - - Ingalill:

Fantastiskt vackert!! Vilken miljö! Både för människor och hundar! Och vilken skicklig fotograf du är!