LITE AV VARJE ELLER VI TAR TÄVLINGSLYDNADEN FÖRST

 
Lite nytta och lite nöje!
Lite hundträning och lite umgänge med nära och kära.
Det är livet på en pinne.
Eftersom det har varit ganska mycket umgänge och dessutom sjukdom så har jag varit dålig på att skriva inlägg.
Sjukdomen är inget allvarligt men nog så märkbar.
Fortfarande har jag varken ork eller röst.
Inte mycket att orda om.
Umgänget kan ni få veta mer om senare.
Det är mycket trevligare!
Oavsett om det är möten med släkt, vänner eller kursdeltagare av olika slag.
Med tanke på umgänge med kursdeltagare! 
Jag har ju glömt att berätta om vårt första träningstillfälle i förberedelse för tävlingslydnad.
Precis som i brukslydnaden är vi bara fyra ekipage som tränar.
Lyxit och väldigt bra!
Och kan ni fatta!
Två av dem är perros!
Alldeles speciellt!
Basse!
Han väntar på inkallning.
Med Annelie såklart!
Vad har du i fickan?
Inte en jättebanan väl?
De är duktiga på tävlingslydnad.
De har nog tjyvtränat.
Ja, ja!
Även solen kan ha sina fläckar.
Det är mycket som är intressant på appellplanen.
Särskilt denna träningskväll.
Ett myller av hundar överallt.
 Platsen fungerar fint.
Det finns en annan krullis med på kursen.
En pumi.
Man kan inte låta bli att charmas av detta lilla yrväder!
Eva med sin lilla hjälte har vi träffat på kurs tidigare.
Bra jobbat!
Uppmärksam liten gosse!
Uppmärksam på allt och alla.
Han undrar vad jag håller på med.
Det kallas störningsträning, haha.
"Fot" = bliv vid min sida.
Huvudet eller bålen vid förarens vänstra ben.
Nog har han fattat den lilla gossen?
Redo för inkallning.
Hör du matte!
Nu är jag allt värd massor med godis!
Så det så!
Dags för den enda tiken att presentera sig.
Hon är ingen krulltott men en väldigt pigg och glad tös.
Ja, ja Lise-Lott!
Du är också pigg och glad.
Vi som går både brukslydnad och förberedelse för tävlingslydnad ihop.
Visst!
Jag tro dom kan det!
Jag tro dom kan det!
Vad sk vi göra nu matte?
Men det hjälper inte bara med klappberöm.
Jag vill ha godis!
För du ser väl hur rakt och fint jag sitter?
Eller?
Nä!
Nu är jag trött på det här!
Du jobbade jättefint Bella.
Helt säkert!
Sist men inte minst så var det Tazzos och min tur.
Annelie var snäll och tog några bilder.
Men Tazzo!
Du har väl inte glömt att jag är med dig?
Ska man inte ha tvåhandsfattning?
Duger det bara i tennis?
För mig duger det bra i alla fall.
Och Carina har sagt att man ska gå naturligt!
Detta är naturligt för mig, haha.
Men jag får väl bli naturlig på något annat sätt.
Fan vet hur det ska gå till.
Men vad roligt!
Tazzo har äntligen upptäckt att jag finns vid hans sida.
Men sittandet är allt övrigt att önska.
För långt bort!
Alldeles för snett!
Det ska förresten inte vara snett alls.
Vi håller väl inte på med rallylydnad just nu Tazzo!
Men jag tränar i alla fall enhandsfattning.
Ser jag naturlig ut?
Inte det?
En hand!
Rätt hand!
Och Tazzo sitter riktigt snyggt.
Inte konstigt att jag ser så mallig ut.
Du är duktig du Tazzogossen.
Ibland!
Carina tror i alla fall att det ska kunna bli bättre.
Om vi tränar ordentligt!
I´m not so sure.
Vad "dom" nu menar med det?
Får väl friskna till först. 
#1 - - Margareta:

Om ni undrar varför det kommer upp dubbla bilder av bild nummer 1 så beror det på något fel som inte jag kan åtgärda. Blogg.se har fått information.
Dessutom ska ni först bara få ser ett kort utdrag av ett blogginlägg för att kunna, om ni vill, klicka på "Läs med" och då se hela blogginlägget. Nu har "Läs mer" hamnat sist i varje blogginlägg trots att det var riktigt från början. Det enda som händer om man klickar på "Läs mer-knappen" är att dubbelbilden försvinner. Suck! Blogg.se ska försöka fixa detta också. Jag kan inget göra tyvärr. Utom att byta design men det vill jag inte just nu.