VISSA DAGAR ÄR HÄRLIGARE ÄN ANDRA

Så är det bara!
Dagar kan vara särskilt härliga beroende på många saker.
Det kan vara att man träffar barn, barnbarn, syskon eller vänner.
Och det kan vara lyckade hundträningar.
Och en massa andra saker.
Det har varit mycket sånt i mars månad men det ska jag berätta om senare.
Men igår!
Sista dagen i mars månad så var det väder!
Miljö!
Och fria hundar!
Det var extra härligt! 
Jag bestämde mig för att försöka ta mig runt Sternö.
Det har varit lite krixigt tidigare men nu var hela rundan utmärkt..
Alltså rundan var märkt med blåmarkerade stolpar.
Så särskilt utmärkt är inte rundan i övrigt om man tänker på var man ska sätta fötterna.
Stenbumlingar, trädrötter, hala berghällar, branta bergknallar, gegga och gjyttja.
Ja, ni fattar att det inte precis är som att gå på släta marken.
Hur kunde då dagen vara så härlig?
MILJÖN!
Helt underbar!
VÄDRET!
Lite soldis, vindstilla och riktigt varmt!
Dessutom var det inte en människa i närheten så länge som vi gick längst med havet.
Fria hundar alltså! 
Lyckliga hundar!
Och vilka vyer.
Lite soldis som sagt så det är kanske svårt att urskilja det glittrande havet.
 
Det gäller att ha tungan rätt i munnen när man ska klättra runt på alla stenar.
De fyrbenta har det mycket lättare, tror jag,
Det verkade så i alla fall.
Det är kanske bergsgetter jag har trots allt.
Här tog jag en bild på havet när det glittrade mellan träden.
Hahaha!
Det kunde ni inte anan.
Havet i all ära.
Ett skitigt vattenhål är bättre tycker hundarna.
Matte är väl inte riktigt överens med dom förstås.
Tur att vi kom fram till Altare hall så att hundarna kunde göra sig rena i havet i stället.
Eller i alla fall Tazzo.
Han hade bråttom ner vill jag lova.
Det sägs att det är 5 grader i vattnet.
Jag kände aldrig efter.
Med det gjorde Tazzo.
Blötdjur!
Titta en pinne!
Undrar om Tazzo hinner ta den innan Ginnis kommer?
Inte heller!
Aldrig!
Eller så släpper Tazzo pinnen direkt och överlämnar den till Ginnis.
Pinnkungen!
Ginnis vill att jag ska kasta pinnar för att han ska hoppa i vattnet.
Elaka matten gjorde inte det.
Då är det väl bara att titta på då.
Halvvägs på rundan stannade vi där vi, alltså hundarna, badade när vi hade perropromenad.
Alltså perropromenad i större skala än bara två.
Samma visa där!
Tazzo i plurret och Ginnis hämtar pinne. 
Ingen superbra film precis, haha 
Men en superbra eftermiddag.
Vi var ute i flera timmar och stannade och njöt.
Ja, jag stannade och njöt och hundarna sprang runt.
EN EXTRA HÄRLIG DAG! 
 
#1 - - Katarina:

M Y S I G T !!!