KLOCKRENT VAR ORDET!

Nu är det väl så att jag inte precis tycker det var klockrent att min dator kraschade.
Alla bilder, alla dokument osv har försvunnit.
Tur då att det finns bilder sparade här i bloggen förutom de som jag sparat i Capture och Dropbox.
Men massor finns inte mer tyvärr.
Och dessutom har jag förstås inte haft någon dator att skriva bloggen på.
Så detta inlägg har verkligen dröjt.
Men bättre sent än aldrig tycker jag.
Som tur var så hade jag fortfarande kvar bilderna från vår träning i fältspår i Aktivitetskursen.
Annars brukar jag formatera kameran så fort som jag sparat över bilder till datorn.
Ibland är min lathet en fördel alltså.
Det var Tazzo som var med och spårade!
Det var verkligen dags för honom att jobba ordentligt.
Det har blivit alldeles för lite av den varan i vinter. 
Vi var inte så många som var med på kursen denna gång.
En fördel när man ska lägga spår.
En lite welsh corgi (pembroke, tror jag).
Vilken sötnos! 
Matte Gunilla är också en sötnos men det ser man inte särskilt mycket av på denna bild haha.
Titta vilken stolt pudeldam! 
Matte Ingegärd är också stolt över sin hund. 
Vem är jag då?
En lite okänd ras men nog liknar hon en dansk-svensk gårdshund, eller  hur.
Ras alltså okänd men vad sjutton gör det.
Hon är jättefin i alla fall. 
 Ann-Sofie heter i alla fall matte om jag inte minns fel. 
Sist men inte minst en lagottohane.
Här med matte Lena. 
 Elisabeth var såklart vår instruktör.
Hon talade om att vi själva skulle lägga spåren till våra hundar.
Eftersom det var olika hur mycket - eller lite som vi hade spårat tidigare så blev såklart spåren olika långa. 
Tazzo har ju gått appellkurs och spårat en del.
Ibland med gott resultat och ibland har han bara varit en virrpelle.
Jag lade i alla fall ett riktigt appellspår till honom.
Alltså 3x100 meter med trå vinklar, två apporter och slutapport.
Medan spåren "lade sig" så passade vi på att fika.
Och prata!
 
Det vill säga.
Jag fotade mest.
 
Dags att spåra!
Tazzo spårade först men ni får vänta på hans resultat.
Nu har jag inte bilder på alla hundarnas spårande.
Lagotton stack iväg medan jag gick till bilen med Tazzo.
Här är i alla fall lite bilder.
Det gick bra för alla även om det var lite knepigt i början att förstå vad matte ville.
Har du ordning på linan nu Gunilla?
Dags att ge sig till spåret. 
Snygg åker det här.
Undrar vad jag ska göra där? 
Fast här luktar ganska gott i alla fall. 
 
Sno dig på matte!
Jag är sugen på att jobba!  
Full fart från första början! 
 
Nu är det snart vår tur. 
 
Nu är jag verkligen sugen på att spåra!  
Hur gick det då för Tazzo?
Han startade direkt.
Spårade så fint. 
Hittade apporterna perfekt och markerade dem men han tar inte upp dem.
Det tycker jag är bra eftersom jag har en annan perro som flisar apporterna haha. 
Och Tazzo hittade slutapporten utan problem.
Och såklart asken med skinka i.
Vid genomgången
fick Tazzo av Elisabeth omdömet att han var
ja ni fattar!
Sedan fick vi nya instruktioner.
Vi skulle alla lägga ett takt spår med 30 meters mellanrum och enbart en slutapport.
Sedan fick hundarna spåra samtidigt!
Jättebra med spårande med störning.
ALLA hundarna fixade detta galant!
Även Tazzo såklart! 
 
#1 - - Katarina:

Bra jobbat Tazzo - Visst är du klockren!