VILKET LYCKOKAST DET BLEV!

 
 
VILKET LYCKOKAST DET BLEV NÄR JAG KÖPTE GINNIS!
 
 JAG FICK - JA, KÖPTE - EN HUND SOM ÄR SÅ GO´OCH TREVLIG.
På den tiden hade vi samma hårfärg.
Det har vi nu också förresten.
Vi har ljusnat betydligt båda två.
 
GENOM GINNIS HAR JAG FÅTT MASSOR MED NYA VÄNNER.
 
VILKEN BONUS!
 
Både via Brukshundsklubben och alla kursen vi har gått och via rasklubben och alla perropromenaderna.
 
 
 
Men också via facebook och min blogg.

Och via Susanne och kennelträffarna!
 
Och såklart andra möten hemma hos Susanne (eller på Gotland).
 
Antingen det har gällt att klippa Ginnis eller att bara umgås - och dricka vin.
 
Förra veckan gällde besöket i Helsingborg både det ena och det andra.
 
Och det tredje.
Promenader alltså. 
 
ZsaZsa och Bella var med såklart.
 
Liksom Shandi och Ginnis

När vi kom till Susanne denna gång sprang Ginnis glatt in.
 
Det var ovanligt eftersom han inte brukar glömma att Susanne "torterar" honom med trimmern.
 
Det är vad Ginnis tycker alltså!

Finliret fick saxen göra.
 
Ja, inte helt och hållet själv förstås!
Susanne höll i den.
Klorna ansades.
Ooch trots att Ginnis har väldigt vita fina tänder så fanns det  pyttelite tandsten.
 
Snacka om tortyr när Susanne skrapade bort tandstenen.
 
Alltså enligt Ginnis.

SEDAN VAR DET SLUT PÅ GINNIS LUST ATT VARA KVAR PÅ DETTA STÄLLE
DÄR MAN MISSHANDLAR HUNDAR.
 
ENLIGT GINNIS ALLTSÅ!

MATTE!
NU ÅKER VI HEM!

Fast köttbulletricken fungerar alltid på Ginnis.
 
Och JAG ville inte åka hem.

JAG tyckte i alla fall att Ginnis blev riktigt fin.
 
Inte så väldigt kortklippt denna gång.
 
Susanne hittade ännu ett trick att locka kvar honom.
 
NY FILT!
 
I MAXIFORMAT!

Shandi var mer intresserad av min väska.
Där fanns hundmat och hundgodis.
 
Det vet i sjutton om hon inte kunde öppna dragkedjorna.
ZsaZsa kollade också läget.

DET VAR ÄNNU EN SAK SOM GJORDE ATT GINNIS TYCKTE DET VAR OK ATT STANNA KVAR.
 
EN TJEJ!
 
SÅ SÖÖT!
 
ZsaZsa
 
Ginnis glömde fullständigt att han var kastrerad.
 
Henne skulle Ginnis väldigt gärna vilja ta med hem.
 
Vi får skaffa dig en hundtjejkompis hem till oss.
 
Eller en hundgossekompis.
 
VILKET LYCKOKAST DET BLEV NÄR VI FICK GINNIS!
 
VI HITTADE EN MASSA HUNDKOMPISAR OCKSÅ.

Och EN av de bästa kom till Helsingborg!
 
AVVE MINSANN!
 
 Ginnis älskar Maggan också.
 
Hon kör aldrig med tortyrverktyg.
 
Om Ginnis själv får säga det.
 
Förlåt Susanne!
 
Han älskar dig med.
 
I alla fall när han får köttbullar.

Tänk så trevligt det är att få umgås med så goa människor.
 
Och dessutom äta god mat och dricka gott vin.

Jag känner mig som om jag vore jämngammal med Susanne och Maggan.
 
Ursäkta!
 
Jag vet att jag är gammal nog att vara er mamma men det förtränger jag ganska effektivt.
 
För det mesta.
 
Men, men......
 
Jag räknar definitivt er som mina vänner.
 
JAG NJUTER AV GEMENSKAPEN!
 
I stort och smått.


Hundarna njöt också tillsammans.
 
 
Och Avve gillade också ZsaZsa.
Hon blev verkligen uppvaktad.
 
Och visade sig underlägsen.
 
Sätt dom andra på plats ZsaZsa!
 
Jag vet inte om Ola kände sig "satt på plats" men det var nog inte lätt att arbeta när huset var fullt av besökare.
Om det nu var jobb?

Sovdags.
 
Ginnis snodde Annies sängöverkast en stund innan han bestämde sig för at dela säng med mig.
Snygga ficklampeögon!

Innan hemfärden dagen därpå blev det långpromenad.

Och lite bollek.

Utom för Avve som ibland är en smitare.
Men han fick springa av sig när vi kom tillbaka till trädgården.

SKITGRISAR ÄR DOM ALLIHOPA, ALLIHOPA!

In i tvättstugan medan vi tar en kopp kaffe före hemfärd.

TACK FÖR ETT VÄLDIGT TREVLIGT BESÖK!
 
SÅ DET VAR VERKLIGEN ETT LYCKOKAST ATT SKAFFA GINNIS.
 
JAG VILL HA EN VALP TILL!
 DÅ BLIR DET DUBBEL GLÄDJE.

MEN NU VILL JAG SE MASSOR MED MÄNNISKOVÄNNER OCH HUNDVÄNNER.
PERROPROMENAD I MARS ÄR PLANERAD!
 
ÄR DU INTRESSERAD?
 
 
#1 - - Susanne:

Tack för att du kom! Och TACK för att du ville köpa Ginnis och för att du ville bli min vän. Tänk vad vänner jag fått genom mina hundar - de allra bästa och finaste. KRAM!