KANSKE TILL OCH MED BÄTTRE ÄN ÖLAND

Jag skulle faktiskt kunna säga att Gotland är ännu finare än mitt paradis Öland.
Även om det tar mig emot.
Naturen är helt fantastisk!
Men det som gör det ännu bättre är förstås sällskapet!
 Och boendet vid Ireviken!
 Två unga damer (Susanne och Maggan)  och en gammal tant (alltså jag) plus fem perros  har varit vid Susannes fina sommarparadis.
Vi lyckades också pricka in perfekt väder!
Inte dåligt!
Färjan från Oskarshamn till Visby på Kristi Himmelfärdsdag tog oss alltså inte precis till himlen men dock till ett jordiskt paradis.
Vi kom fram sent  och det blev ännu senare innan vi kom i säng.
Eller om du vill kan jag säga att vi gick och lade oss väldigt tidigt!
Dagen efter Kristi Himmelfärdsdag.
Vad vi gjorde?
Gissa!
Ingen av oss är väl precis tystlåtna av oss.
Solen hann i alla fall gå upp innan vi kom i säng. 
Utsikten från huset är himmelsk!
På morgonen (lite senare) utforskade hundarna tomten. 
Där var mycket dofter. 
Och hålor. 
KANINER!
Kaniner i långa banor. 
Ginnis brydde väl sig inte särskilt mycket. 
Om någon tror att detta är Tazzo så har ni alldeles fel.
Detta är Bali Tazzos mamma.
Tazzo hade jag lämnat hos min bror i Kalmar.
Där fick Tazzo en alldeles egen härlig semester.
Och han var minsann på Öland också! 
Men på tomten i Ireviken så var det nosen i backen för både Ginnis och Shandi. 
Här är Shandi tillsammans med Isa och Avve.
Alltså Maggans hundar.
Avve är en riktig jagare!
Ja, jag menar jagare på kaniner.
Tror inte han är någon bra jägare dock.
Men för hans del blev det lina på när ingen var i närheten och kunde kolla vad han företog sig.
Men Maggan fick en härlig språngmarsch.
Bra träning!
Men Avve behövde inte precis vara ensam.
 En fantastisk utsikt är det i alla fall från tomten.
Att solen går upp över Ireviken såg vi ju halv fem på morgonen förstås men inte illa pinkat heller när solen har kommit upp en bit till.
Ireviken beskriv i skrifter som en av Gotlands pärlor på den nordvästra sidan av ön.
Och huset går inte av för hackor.
Här är frukostaltanen.
Isa håller koll.
Första dagen var vinden lite kylig från havet men ner till vattnet måste man när man har fem vattenhundar med sig.
 Lyckliga lösa hundar på en tom strand. 
Och så lite koppel på de ivrigaste.
Ni förstår att Bali är lika galen i att bada som sin son.
Ginnis kollar med Maggan om hon inte kan kasta en pinne eller något ut i havet.
Han ger sig inte ut och simmar annars.
Gör inget tycker jag. 
Det syns väl att hundarna njuter?
Avve och Isa
Bali bekämpar vågorna.
Shandi håller sig närmare stranden.
Vägen hem tog vi uppe bland villor och konstig bergknallar.
För att få lite lä från den kalla vinden.
Trötta hundar när vi kom hem.
Avvegossen!
Ginnis söker skuggan.
 Och vi tvåbenta åt lunch som Susanne hade varit och fixat.
Rökt fisk!
Mums!
Sen solade vi.
 Kvällsrunda med hundarna.
Och grillning på kvällen.
Med vin såklart!
Lata, soliga dagar alltså hela tiden.
FORTSÄTTNING FÖLJER!