DAGS FÖR ÄNNU EN KURS I RALLYLYDNAD

 
 
 
JAG SAKNAR MIN KAMERA!
SNART SKA DEN VARA LAGAD!
Veckan gå ju mot sitt slut.
Det är inte lätt att ta bilder med en mobil.
 
REDAN I MÅNDAGS STARTADE FORTSÄTTNINGSKURSEN I RALLYLYDNAD PÅ BRUKSHUNDSKLUBBEN.
Det var några gamla vänner och några nya.
 
ELISABETH VAR SÅKLART HUVUDTRÄNARE.
MEN TILL SIN HJÄLP HADE HON OCKSÅ LISE-LOTTE
OCH BIRGITTA.
Inte vet jag varför Elisabeth och Birgitta måste sätta ett hinder emellan sig.
Haha!
Ingen osämja där såklart!
Tänk att jag har en syster som heter Lise-Lotte och en som heter Birgitta. Sedan har jag en bror som heter Stefan och det har Lise-Lotte (tränaren alltså) också. Och Stefan har varit tränare i "min" appellkurs.
Detta var en parentes såklart!
Här är Karin, Anki, Christina, Linda, Micke, Lise-Lotte (hjälptränare) och Gunn.
Efter presentationen skulle vi ut på planen och lägga två olika banor.
En nybörjarbana och en fortsättningsbana.
 
JAG bad att få tillhöra gruppen med nybörjarbanan!
SUCK!
 
DET SKA JAG TALA OM FÖR ER ATT BANLÄGGARE KOMMER JAG ALDRIG KUNNA BLI.
JAG LYCKADES LÄGGA BANAN ÅT SKOGEN (JUST DET!) FEL.
INTE BARA ÅT SKOGEN UTAN VI SKULLE HA BEHÖVT TA OSS UPPFÖR BERGET OCKSÅ.
 
Skyltar huller om buller!
 
Som lite tröst på eländet så hade jag en hund med mig som låg plats HELA tiden när vi lade banorna OCH dessutom när vi gick banvandring på båda banorna!
 
Trodde ni inte att det var Ginnis?
Titta här då!
Roligt att han har blivit så duktig på något i alla fall.
 
BANVANDRING!
Efter det att Elisabeth hade varit tvungen att ändra på nybörjarbanan så att vi kunde hålla oss på planen.
Inte precis face to face.
Är detatt visa vackra sidan, eller?
Nej, nu vill jag se era ansikten!
 
Elisabetn, Gunn, Anki, Birgitta, lite Fanny, Micke och Felicia.
Lise-Lotte, Fanny, Elisabeth, Karin, Gunn, Micke, Anki, Birgitta, Felicia och Linda.
 
OCH VARENDA GÅNG SOM JAG TOG BILDER SÅ SYNS BARA EN LITEN, LITEN ÄRM AV CHRISTINA.
MEN HÄR ÄR CHRISTINA MED SIN VITA SCHÄFER ACKA!
Vi har gått på flera kurser tillsammans och det är så härligt att se Acka nu för tiden.
Acka var en väldigt reserverad hund när vi började nybörjarkursen.
Inte nu!
SÅ SÖT!
Innan vi gick banorna så jobbade vi med den sociala träningen.
Olika möten.
 
Fanny med Cosmic, Lise-Lotte och Gunn med Tosca.
Lise-Lotte är inte bara en bra tränaren.
Hon hjälper också mig med foton så att Ginnis och jag också kan vara med.
Trots att vi inte sköter oss!
Herre min je´ vilken profil!
 
Vi tar det lite mer på avstånd.
 
 
Nu är det flest bilder på den gruppen som var i samma grupp som Ginnis och jag.
Vi skulle ju coacha varandra, vilket jag också skötte ururselt"
 
Här är i alla fall Linda med Steffie.

 
Karin med Nicki.
Jag vet ju förstås inte om jag stavar namnen rätt men ni får väl läsa dom som om det vore ljudskrift!
Christina och Acka igen.
Anki och Elsa
 
Och så Ginnis och jag.
 
DET ÄR RALLYLYDNAD VI TRÄNAR!
INTE AGILITY!
 
Men varför kan man inte få gå en rallybana TVÅ gånger?
Första gången Ginnis och jag går en bana så har Ginnis nosen i backen nästan hela tiden!
 
ANDRA GÅNGEN SÅ GÅR DET SÅÅ BRA!
 
I friidrott får man för det mesta flera försök på sig.
Jag tror jag ska försöka införa det ärven i rallylydnad.
 
Några bilder på "den andra gruppen".
Men Tosca!
Ska du också vända baken till?
 BÄTTRE!
MYCKET BÄTTRE!
Felicia försöker få "ordning" på Jessie.
Men Jessie har ingen större lust att posera.
Cosmic gillar inte att stå bunden i väntan på träningen.
Mycket roligare att vara med matte Fanny i rallybanan.
MICKE VART TOG DU VÄGEN?
HANNA LÄNGTAR VÄLDIGT MYCKET EFTER DIG!
FÖRLÅT GUNN!
MEN JAG MÅSTE FÅ VISA EN BILD PÅ TOSCA!
DET ÄR ATT HA ÖGONEN PÅ SKAFT SÅ MAN INTE MISSAR NÅGOT!
RÖDA ÖGON GÅR ATT FIXA MEN HUR GÖR MAN MED SJÄLVLYSANDE?
 
 NYA TAG ALLTSÅ VID NÄSTA TRÄNING!
KANSKE kan det fungera vid första försöket?
#1 - - Gunn o Tosca:

Kul med en rapport från första träningen. Bilderna blev jättebra trots att du fick ta dem med mobilen / Gunn

#2 - - Margareta och Ginnis:

Sanna Brandt har kommenterat ditt foto.
Sanna skrev: "JAg blir så glad på en mulen torsdagmorgon när jg fåt läsa bloggen och se alla roliga bilder och fina Ginnis!"