TRETTON VID BORDET

 
 
                                                         
 
JU STÖRRE BARNBARNEN BLIR DESSTO STÖRRE BLIR FAMILJEN.
 
ALLTSÅ
MINA ÄLDSTA BARNBARN HAR POJKVÄNNER!
 
JA, TILL OCH MED SAMBOS.
HANNA OCH OLA FÖRLOVADE SIG 22 DECEMBER!
 
STORT GRATTIS!
TILL DERAS FAMILJ HÖR,
FÖRUTOM KATTER, FÅR OCH GETTER,
OCKSÅ TVÅ VITPÄLSADE SKÖNHETER!
JAG HAR FÖRTVILAT FÖRSÖKT ATT KOMMA PÅ VEM AV DEM SOM ÄR MAXIMUS OCH VEM SOM ÄR CESAR MEN JAG GER UPP!
 
EN AV DEM ÄR STÖRRE OCH PÄLSEN STÅR MER UPP. (OM DET NU ÄR PÅ SAMMA HUND).
 
DOM ÄR I VILKET FALL SOM HELST VÄLDIGT TREVLIGA!
 
MEN DET TYCKER INTE GINNIS!
HAN MORRAR ÅT DOM.
DET RÄCKER MED EN I TAGET.
MAJA!
TA BORT DOM!
KNÄHUNDAR?
BAH!!!!!
GINNIS ÄR INTE ALLS ÖVERTYGAD OM DET.
MEN DET ÄR HUSSE!
DETTA ÄR DOCK INGA KNÄHUNDAR!
DET KALLAS SYSKONKÄRLEK!
DET ÄR BARA 15 MÅNADERS SKILLNAD PÅ HANNA OCH MIMMI.
OCH MIMMI HAR OCKSÅ BLIVIT SAMBO.
MED JOHN.
PÅ JULDAGEN BLEV ALLTSÅ FÖRSAMLINGEN UTÖKAD MED MINA ÄLDSTA BARNBARN.
OCH SÅ TRÅNGT I SOFFAN ATT INTE ENS GINNIS FICK PLATS.
DET INNEBAR OCKSÅ ATT VI BLEV 13 PERSONER VID MIDDAGSBORDET.
 
JAG UNDRAR OM NI KAN URSKILJA 12 PERSONER PÅ DENNA BILD?
(Jag fotograferar ju.)
(Medsols från vänster: Hampus, John, Mimmi lite,lite, Hanna, Ola, Emil,Magdalena, Örjan, makens händer, Joakim, Nettan och Maja.)
Ena sidan av bordet.
och andra. Och titta! Där är ju jag med!
Här är ena kortsidan för rättvisans skull.
DESSUTOM BLEV DET JULKLAPPSUTDELNING ÄNNU EN GÅNG.
MEN INTE TILL ALLA.
BARA TILL SONENS FAMILJ (OM MAN RÄKAR MED MIG DÄR).
 
LILLA SÖTA SPECIELLA MAJA BLEV LITE BETÄNKSAM.
DET BLEV HELLER INGEN RIKTIG TOMMTE PÅ JULDAGEN.
BARA NÅGRA SMÅTOMTAR.
DET VAR HANNA SOM DELADE UT SINA JULKLAPPAR.
 
 
VI HADE EN SÅ HÄRLIG JULDAG.
 
NÄR DET VAR DAGS FÖR ALLA ATT ÅKA HEM GLÖMDE DE SINA JULBLOMMOR OCH FICK ÅKA TILLBAKA IGEN.
 
DENNA GRUPP STOD DOCK KVAR PÅ SOFFBORDET.
 
JOAKIM OCH NETTAN, MAGDALENA OCH ÖRJAN FICK I STÄLLET GRUPPER MED AMARYLLIS I.
NU ÄR DET TOM I HUSET IGEN!
 
DET FINNS TVÅ VARELSER SOM TYCKER DET ÄR TOPPEN!
SOM INTE HAR VISAT SIG PÅ HELA HELGEN.
 
ÄNTLIGEN FÅR JAG HA MATTES SÄNG IFRED!
BÄST ATT KOLLA NOGA OM ALLA HAR ÅKT INNAN JAG VÅGAR MIG FRAM.
SPEJAR FÖRST UNDER SKRIVBORDET.
JAHA!
SÅ VAR DET DÅ BARA DETTA MED ANTALET RUNT MATBORDET.
NI SOM ÄR LITE ÄLDRE VET FÖRMODLIGEN VAD DET HANDLAR OM.

Boken utspelar sig i London där den kända skådespelerskan Jane Wilkinson befinner sig. Hon nämner flertalet gånger för Hercule Poirot att hon vill låta mörda sin make, Lord Edgware, eftersom denne vägrar att skriva under skilsmässopappren så att Jane kan gifta om sig med en ny man, hertigen av Merton. Maken hittas snart knivmördad i sitt bibliotek, och misstankarna riktas givetvis mot Jane. Frågan är dock om hon har kunnat mörda honom, när hon enligt en tidningsnotis deltagit i en middag samma kväll - en middag med 13 kring bordet, vilket ska innebära att den första att lämna bordet kommer att dö...

JAG KAN LOVAR ER ATT INGEN BLEV KNIVMÖRDAD VID VÅRT BORD!

INTE HELLER SKADADE PÅ NÅGOT SÄTT.

FYSISKT I ALLA FALL.

MEN ETT LITET HUGG I RYGGEN HELT BLIDLIGT TALAT FICK MAKEN I FORM AV ETT SMS FRÅN EN NÄRA ANHÖRIG.

DET SKAPADE BÅDE SORG I HJÄLTAT OCH EN STOR ILSKA!

TRÅKIGT SLUT PÅ EN HÄRLIG JUL!
 
 
#1 - - Sara och Kalle:

Härligt låter som du/ni haft en fin jul. Sista bilden är bra. Den texten snor jag av dig!!

God fortsättning och Gott nytt 2013

Kram
Sara och Kalle

#2 - - Magdalena:

Tack mamma och Ingmar för en mysig julhelg, i perfekta julhuset, med all god mat, tomtande och allt annat som hör till! Kram