ÄNTLIGEN

 
 
 
 
ÄNTLIGEN ÄR DET SOMMARVÄRME!
IGÅR VAR JAG OCH GINNIS (OCH MAKEN EN STUND) NERE VID BRYGGAN FÖR FÖRSTA GÅNGEN.
OCH VI BADADE - OCKSÅ FÖR FÖRSTA GÅNGEN I SOMMAR!
24 JULI!!!!
 
Nu ska ni inte tro att ni får se någon bild av en badande Margareta.
Nej, den fasansfulla upplevelsen ska ni få slippa.
Gravitationen har tagit sin rätt och magarna har blivit många med åren.
Men hellre fet och BRUN än fet och VIT!
 
Maken badar inte. Han säger att han kan simma och är ren så han tycker det är onödigt.
 
 Däremot ska ni få se bilder på en badand Ginnis.
Jaså!
Ni har sett Ginnis bada förut?
Konstigt!
Vet ni hur jag får Ginnis att slappa saker?
Jo, genom att spruta vatten på honom! Trots att han står genomsur och nyss uppkommen från havet.
Märklig hund!
 
Igår släppte jag han trasiga dummie som är fylld med sten ner i vattnet nära bryggan.
Ginnis hoppade glatt i.
SER NI DEN ORGANGA DUMMIEN PÅ BOTTEN?
Det gjorde inte Ginnis!
 Det blev en ringdans runt, runt.
 
Till slut simmade han ÖVER den men såg den inte.  Vattnet blev också grumligare och grumligare.

Jag var tvungen att kasta i hans andra "hållbara" leksak för att få honom att simma iland.
Annars hade han nog simmat runt där fortfarande.
 
Så var det då det där med att få honom att släppa innan denna leksak också blev ett minne blott.
Vad vill du matte?
 Vatten och bytestugg hjälpte.
 Utbyggnade av bryggan börjar rent ut sagt se förfärlig ut. Brädorna är trasiga och livsfarliga.
Det märkte jag när jag skulle fotografera Ginnis och inte tittade vart jag satte fötterna, som maten tycker att jag ska göra.
Detta blev bilden.
Jag ramlade rakt igenom bryggan med ena benet och blodvite uppstod!
SÅÅ vansinnigt tung är jag väl ändå inte?
Vad jag sade?
Det vill ni inte höra!

Inte konstigt att maken tycker det är bäst att hålla sig i.
Lugnade mig genom att ta bilder på några skäggdoppingar i stället.
Vilka dykare!
Och en fiskmås!
Efter fikat blev det sola, bada, sola, bada..........
UNDERBART!
Fast Ginnis ville att jag skulle fortsätta att kasta hans dummie i vattnet, upphämtad av mig och nu tömd på stenarna så att den flöt bättre.
 
Rest på dig matte och gör en insats!
Fattar du inget?
Asch, jag får väl vila lite då.
SOL IDAG OCKSÅ!
 
 
 
 TRÄNING MED GÄNGET IKVÄLL MEN FÖRST SOL OCH BAD!
#1 - - Petra Merci & Ester:

Vilken duktig simmare han är. Tur att du hade en annan leksak åt honom när han inte hittade den på botten.
Apporten är inga problem för Ginnis va ? ;)
Kan bara föreställa mej vilka ord som flög ur din mun när du trampade igenom bryggan . Ajajajaj ...