FÖR MIMMI HAR TAGIT STUDENTEN

I TORSDAGS VAR DET SÅ DAGS FÖR MIMMI ATT TA STUDENTEN PÅ JENNY NYSTRÖMSSKOLANS ESTETISKA PROGRAM/DANS I KALMAR.

Jag har tagit massor med bilder som vanligt.
Några får vara med i bloggen men många flera lägger jag i ett album på Facebook.

Det var en härlig dag med solsken och massor med folk på skolgården. Det var svårt att hitta alla som var där för att fira just Mimmi. Pappa Joakim och syskonen Hanna och Hampus var i alla fall där med Mimmis skylt.

Att jag var där fattar ni förstås även om jag inte är med på en enda bild och Ola, Hannas sambo.

Mamma Nettan var förstås också där men eftersom hon också har varit mentor för klassen så kom hon ut samtidigt med Mimmi.

Mimmi vaqr såklart väldigt lycklig och glad.
Hon hade dessutom fått stipendium för genomförda karaktärsämnen på ett bra sätt.

Pappa var stolt.

Ola grattade såklart också.

Albin och Lucas (sysslingar från Stockholm) hittade till slut fram till Mimmi.

DAGS FÖR GEMENSAM RUNDA PÅ STA´N FÖRE HEMFÄRD.

Tyvärr inte morfar, alla mostrar, morbröder och kusiner men de var alla i Hagby när Mimmi kom hem.

SNYGGT VRÅLÅK!

Tanken var att jag skulle lägga in de flestas bilderna som miniatyrer för att ni själva skulle kunna klicka fram större bilder.
MEN - Blogg.se håller tydligen på att förändra sitt bloggverktyg så det fungerar inte att lägga in några miniatyrer.
Det är en massa anna som inte heller fungerar, tyvärr.
Så både ni och jag får väl försöka ha tålamod.
INTE LÄTT NÄR DET FINNS SÅ MYCKET ATT BERÄTTA.

Jag hittar inte heller någonstans att spara ett inlägg som utkast vilket gör att jag inte kan skriva lite i taget. Knäppt!!!!


Kanske fortsätter jag och berättar i ett senare inlägg. OM det går åt skogen med detta.
Ginnis var såklart med på festen men han spran omkring med en tennisboll som han hittat och försökte få alla att kasta den åt honom. Syrran, Birgitta och hennes barnbarn Lucas (Albin syns också i bakgrunden) struntar i Ginnis. Birgitta fotograferar men Lucas tar senare bollen och kastar iväg den så att den hamnar i ett syrensnår.

TROR NI INTE ATT GINNIS TILL SLUT HITTAR BOLLEN OCH FÖRSÖKER FÅ NÅGON ATT KASTAS IGEN!

Nu är det i alla fall dags att äta, skåla för Mimmi och umgås.
Ingen nämnd och ingen glömd.
Eller......
Hanna blir så sur på mig när jag lägger in bilder på henne som är konstiga.
Jag fattar inte varför-

 KONSTIGT!

HON SOM ÄR SÅ SÖT!

Nu är det bara Hampus i familjen som inte har tagit studenten.

Runes mössa har hunnit ändra färg ordentligt.

Emil (kusin och mitt barnbarn) och min lillasyster Lotta

Helene och Håkan (moster och morbror) och morfar.

Ja, jag måste i alla fall nämna Mimmis morfar!
Till vänster om Mimmi.

Vilket smile från maken.


Ginnis struntade i allt skålande och firande. Minstingen på kalaset, Tilda, var mycket mer intressant.

HELA FAMILJEN


Kokbok från moster Magdalena och Emil och Maja.

Flygande blå ängel av Lotta och Janne. Lotta tyckte den påminde om Mimmi.

Tilda ÄR mysig!

Joakim, Hanna och Lucas (trummor där bak i mörkret) och Albin spelade och sjöng bitar från olika tider i Mimmis liv. Bland annat Queens "The show must go on".

Mimmi sjöng också.
En härlig avslutning på vårt deltagande under studentdagen!