FIKAPAUS MED GÄNGET

FIKAPAUS MED GÄNGET

Fikapauserna är lika viktiga som träningen med hundarna.
Det är viktigt att de fyrbenta också får vila lite då och då eller hur. Vi kan i alla fall skylla på dom så att  man får sätta sig ner och bara slappa.
ELLER HUR JÖRGEN?
Det finns en del som gör det extra skönt för sig. Och det är dom väl unnat. Jag vet inte om det är Jörgen eller Gun-Britt som har jobbat mest med Tootsie och NamNam men jag har mina så aningar.


Toni hade också en stol med sig.
NJUT!

Vi andra fick hålla till godo med marken.
Och är man så klyftig som jag så får man sätta ner baken bland alla björnbärssnår. Jag hade nämligen glömt sittunderlägget i bilen.
Några valde att stå men det blir ju ingen vila för benen. Gill satte sig dock ner bredvid Malin så småningom.

Det vet ni redan eftersom Ginnis, som var en av två hundar som inte hade blivit förvisad till bilen, parkerade sig hos Gill.
Dessutom luktade det väldigt gott om Gill väska.
Där fanns korv till den kommande grillningen hemma hos Elisabeth och Bengt.
Ner med hela huvudet i väskan.
Ingen pli på den hunden.
Fattar inte hur hans matte kan låta honom vara så olydig!

Så några bilder på nya personer för mig.
Såklart hade Marina rätt! Jag har glömt namnen!
Men det var i alla fall väldigt trevliga människor.
Denna unga tös hade köpt sin tollare i Karlskrona och bor där också.

Detta par hade en belgisk vallhund men jag kan inte namnen. Jag ska ta reda på namnen till nästa gång. De var i alla fall glada att de hade kunnat arbeta min sin sönos lös bland alla hundarna.
VILKEN BRA SOCIAL TRÄNING DETTA ÄR!

Här är deras sötnos!

Ännu en ung kvinna som var ny för mig.

Ja, så var det då detta för nya par.
MEN DOM KAN JAG NAMNEN PÅ SÅ DET SÅ.
Toni hade fiskat ihop med maken på 60-talet (då var de ju bara barnen) och dessutom kunde maken namnet på Tonis fru. Eller i alla fall att hon kallas Gitte. Hon heter Birgitta.

Sist men inte minst Gun-Britt och Bernt


Innan jag slutar att skriva om träffen i söndas vill jag visa lite bilder på träningen efter fikapausen.
Ja, det vill säga Tessla ser ju inte precis ut att träna.
Men skenet bedrar. Det är nyttigt att ligga och kolla när matte sysslar med andras hundar.

Marie med Ella

Gill med Nemo

Och lite andra hundar. Bl. a Charlie som ligger och väntar på sin tur. Längst ner Gun-Britt och NamNam.


NU ÄR DET SLUT PÅ BERÄTTELSEN OM UPPLETANDETRÄNINGEN.

SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR HÄR NEDAN!
Klicka på "Kommentarer" och skriv.

#1 - - Malin och Tessla:

Åh va roligt att läsa om våra små äventyr! Tessla hälsar extra till Ginnis;) vi ses på nästa träning!

#2 - - Anonym:

Det är så kul att se dina bilder och roliga kommentarer.

Du får nog göra en bok så vi får tillfälle att köpa och titta på allt

Kram

Gunbritt

Ps Texten om Jörgen var SÄRSKILT bra