PERROPROMENAD VID LISTERSHUVUD FIKAPAUS del 3



HÖGST UPPE PÅ TOPPEN VAR DET VERKLIGEN DAGS FÖR FIKAPAUS!
Kommer ni ihåg vilka vi var?
Här är en ny bild på hela gruppen som togs när vi var fräscha. Allså innan den varma uppfarten till toppen.
Jag ska verkligen inte klaga!
DET VAR VÄRT VARENDA STEG - I UPPFÖRSBACKE!

Men det var tur att ryggskottet kom idag och inte i söndagför just nu kan jag knappas gå överhuvud taqet.


MEN NU SMAKADE DET VERKLIGEN GOTT MED FIKA!
Originaltexten är en revyvisa av M Craemer från så tidigt som 1846, som du hittar under
Lite av varje /Bevingat:




OCH EN AV ANLEDNINGARN TILL ATT DET LÖNAR SIG ATT "KLÄTTRA I BERG".

EN ANNAN ANLEDNING ÄR UTSIKTEN NÄR MAN KOMMER FRAM!
Det är tyvärr omöjligt att återge på några foton.
Jan Ove verkar njuta trots att han säkert har varit här massor av gånger eftersom han och Katarina bor alldeles nära och var dom som planerat denna träff.

Ann-Christine och Peter och så Neo förstås är dom som bor allra längst ifrån och jag vet inte om dom har varit där förut.

Jag vet i alla fall med säkerhet att Kina och Jonas aldrig har varit på Listershuvud tidigare och troligen inte heller dottern Emilia. De bor i Ronneby.

Kanske att Gunilla och Hardy har varit där eftersom de bor i Sölvesborg och alltså har ganska nära dit. Men å andra sidan har de bott över 30 år i Boden och då börjar det bli lite långt att ta sig för en hundpromenad.
Katarina valde utflyktsmålet!
OCH KATARINA HADE FIXAT FIKABRÖD SOM HON BJÖD PÅ!
TACK! TACK!


Ser ni min ryggsäck med Kennel Aberlours logga?
Malin och Ubbe hade en likadan.
På tal om Malin och Ubbe och Nico så har ju dom definitivt väldigt långt till Listershuvud. Dom kom från Hässleholm och utställning och hade husvagnen där men bor på västra sidan av Sverige.
Tänk så kul att stanna kvar i Hässleholm bara för att kunna vara med på vår perropromenad!
KANON!

Jag har varit på Listerhuvud många gånger tillsammans med maken och mina colliehundar. Det var när både de fyrbenta och vi tvåbenta var mer allerta i kroppen. MEN - vi hade inte gått samma runda som vi gick i söndags. Det finns alltså flera slingor att följa.
Nu orkar inte maken gå så långt och jag känner av skavanker både här och där.
MEN JAG HAR EN PIGG HUND!
Och han hade väldigt bråttom kan man säga.
Emilia fick hålla honom när jag gick och fotograferade.
JAG HANN JU KNAPPAST FIKA FÖR ALLT FOTOADE!
Men det är självvalt.

Medan vi människor fikade fick hundarna vatten och sedan VILA efter allt springade tidigare.

Här är Abbe.

Han satt nära matte och husse när de fikade.
Jag vet inte hur jag kunde missa att ta kort på Dixie men han sitter längst bort på bilden tillsammans med SIN husse och matte.

Balder fick en skön plats i skuggan.


Neo var tvungen att sitta och kolla läget.

Nico

Ginnis kollar var de andra sitter någonstans men vågar inte själv kliva upp.
 
 Och titta på Neo och Peter!

 Och Jan Ove och Balder

Men titta på Neo och Nico!

 Till slut blir det dags att plocka ihop våra grejer för fortsatt färd.
NERÅT!
MOT HAVET!

Och här är i alla fall Dixie med husse Hardy. 

 
På med ryggsäckarna igen och samla ihop grejerna. Här Balder, Jan Ove och Katarina

 Ann-Christine! Upp och hoppa nu och sitt inte där och kela med Abbe!
NU GÅR VI!

 NRJ, VÄNTA FÖRRESTEN!
 Vi måste ha en bild på Ginnis ocvh Nico tillsammans. Det tog lite tid att få dom att stå stillan.

ABERLOURS SOFT TOUGH                                       ABERLOURS KING OF HEARTS