JOAKIM OCH LITE TRÄNING

ETT INSLAG PÅ NYHETERNA!
JOAKIM SKRIVER PÅ FACEBOOK:
"Fint reportage av studenten Mikka Magnusson. Tack!"
Publicerades den 11 okt 2012 av

Ett nyhetsinslag jag gjorde under Video2-kursen. Jobbade som videoreporter och därför intervjuade, filmade och redigerade jag själv. Uppgiften var att göra ett eget reportage till ett program du valt själv. Detta vara tänkt att sändas i Kulturnyheterna.

NI TROR VÄL INTE ATT JAG ÄR KLOK SOM VISAR ÄNNU MER FRÅN "RIDDAREN AV DE VERKLIGT VERKLIGA VERKLIGHETERNA".
 
MEN JAG MÅSTE FÅ VAR STOLT SOM EN TUPP SOM HAR FÅTT TVÅ SÅ KLOKA BARN.
 
DOM BRÅS SÄKERT PÅ SIN FAR!
 
ELLER SOM MIN PSYKOLOGILÄRARE PÅ SEMINARIET SADE TILL MIG:
"DET KOMMER GÅ BRA FÖR DINA BARN! DOM HAR EN VÄLDIGT INTELLIGENT FAR (och efter en paus) OCH EN TÄMLIGEN INTELLIGENT MOR."
 
I ALLA FALL ÄR SONEN LIK SIN FAR TILL UTSEENDET SÅ ATT MAN KAN BLI FULL I SKRATT.
 FAST KANSKE MEST LIK SIN FAR I UNGA ÅR.
SJÄLV KÄNNER JAG MIG GAMMAL, TRÖTT OCH VÄRDELÖS JUST NU.
JAG TRODDE I MORSE ATT JAG PIGGNAT TILL MEN EFTER ATT JAG DAMMSUGIT KÖK OCH MATRUM SÅ VAR JAG ALLDELES KALLSVETTIG OCH VAR TVUNGEN ATT GÅ OCH LÄGGA MIG.
 
 
MEN SKAM DEN SOM GER SIG!
DET KAN BARA BLI BÄTTRE.
 
SÅ MED EN SÅNG PÅ LÄPPARNA GAV JAG MIG IVÄG MED GINNIS - I REGNVÄDRET.
FÖRST EN PROMENAD I LÅNGASJÖN.
OCH SEDAN IVÄG TILL BRUKSHUNDSKLUBBEN.
 
JAG KÖRDE HELA APPELLPROGRAMMEN - UTOM SPÅR OCH BUDFÖRING.
 
SÖNDAGENS TÄVLIGSLEDARE KOM DIT OCH VI KONSTATERADE ATT GINNIS "PLOGAR".
HAN SÄTTER SIG ALLTSÅ UT MED BAKEN FÖR ATT KUNNA SE MIG I ANSIKTET.
 
FORTFARANDE BLIR HAN SÅ VÄLDIGT TAGGAR VI APPORTERINGEN SÅ ATT HAN STICKER I FÖRTID.
TÄVLINGSLEDARE SADE ATT HAN KUNDE SÄGA "VERKSTÄLL" I STÄLLET FÖR "KOMMENDERA" MEN JAG TROR INTE DET HJÄLPER HELLER.
NU ORKAR JAG I ALLA FALL INTE TRÄNA MERA PÅ KLUBBEN FÖRE SÖNDAGEN.
 
HEMMA I KÖKTE DÄREMOT KÖRDE JAG MED KLICKER OCH EXTERN BELÖNING OCH TRÄNADE "FOT! I ALLA MÖJLIGA OCH OMÖJLIGA KORTA FÖRFLYTTNINGAR.
 
JAG TRÄNADE OCKSÅ ATT FÅ GINNIS ATT HÅLLA APPORTBOCKEN UTAN ATT TUGGA PÅ SAMMA SÄTT.
 
KLICKER ÄR BRA!
ÅNGRAR ATT JAG INTE BÖRJADE MED DEN DIREKT NÄR HULIGANEN KOM HEM TILL OSS.
 
NU HOPPAS JAG BARA ATT JAG ÄR PIGGARE OCH ATT GINNIS GÖR DET JAG VET ATT HAN KAN.
 
BARA SÅ ATT VI I ALLA FALL BLIR GODKÄNDA!
 
HÅLL TUMMARNA!
 
#1 - - Gunilla och Frasse:

Förstår att du är stolt över din proffsiga och kreativa son! Och visst är han lik sin pappa till utseendet, men du ska inte nedvärdera dig själv, det är ju din son lika mycket som hans pappas :-)
Känner igen mig i det där med tröttheten, jag skyller på åldern och hormonerna, men det blir ju inte roligare för det!
Kul att du och Ginnis gör framsteg, den där klickträningen verkar ju väldigt effektiv. Har hört att den även kan fungera på katter, men det vete katten om det biter på en viss pälsklädd herre i min närhet :-)
Kramar och tassklappar från oss!

#2 - - Anonym:

Hej på er !
Ville bara berätta att vi ikväll avnjutit en alldeles fantastisk middag med gratinerad fläskfile, super super gott och strykande utgång på potatisen. Vi hade iof champinjoner istället men det gick också bra. Min äldste son åt till det var tomt på faten ;-). Ett glas vin till det var inte heller dumt. Man bugar och tackar för detta recept. Sen vill vi bara säga HEJA HEJA HEJA vi håller våra timmar och tassar, ha en fortsatt trevlig kväll.
Lisa och pojkarna