JAG GJORDE DET

IGÅR  PÅ FÖRMIDDAGEN NÄR GINNIS OCH JAG SKULLE UT PÅ PROMENAD FICK KAMERAN FÖLJA MED.
DET VAR STRÅLANDE VÄDER!
 
EGENTLIGEN SKULLE JAG HA VARIT I KALMAR MEN EFTERSOM SKADADE JULLE BEHÖVDE MEDICINERAS BESTÄMDE JAG MIG FÖR ATT SKJUTA PÅ RESAN ETT PRAT DAGAR.
 
DET GÄLLDE ATT UTNYTTJA DAGEN TILL NÅGOT ANNAT VIKTIGT.

SOM ATT GÅ UT I DET FINA VÄDRET OCH FOTOGRAFERA EN LURVIG PERRO.
KONSTIGT ATT FÄRGEN PÅ PÄLSEN KAN SE SÅ ANNORLUNDA UT UTAN ATT JAG ÄNDRAT NÅGOT PÅ KAMERAN.
GINNIS HAR BLIVIT VÄLDIGT LJUS PÅ BAKDELEN (BEIGE) MEN MÖRKARE FRAM SÅ HAN SER ALLTID KONSTIG UT PÅ BILDER.

MEN SÖT, TYCKER JAG.
OCH TJOCK!
ELLER?
LÄGG AV NU ATT FOTOGRAFERA MIG HELA TIDEN!
DET ÄR I ALLA FALL INGEN SOM ORKAR TITTA OCH JAG BLIR SÅ TRÖTTA!
OK!

DÅ FÅR VI ANVÄNDA TIDEN TILL NÅGOT NYTTIGARE!

FAST INTE ROLIGARE VARKEN FÖR MIG ELLER GINNIS.

FRAM MED TRIMMERN!
FÖR FÖRTA GÅNGEN SKA DET NU BLI EN GINNIS SOM JAG KLIPPER TILL.

HELA HONOM DENNA GÅNG.
 
INTE BARA NÅGRA HEMSKA TUSSAR HÄR OCH DÄR.

KOLLA HANS SVANS!
INGET O UPPE PÅ RYGGEN NU MINSANN.
PEST OCH PINA!
JAG TYCKER INTE HELLER DETTA ÄR SÅ KUL EFTERSOM JAG TYCKER DET ÄR SVÅRT!
VILOPAUS!
 
SVANSEN ÄNNU LÄNGRE NER!
MED FIKA!
JA, INTE FÖR GINNIS FÖRSTÅS.
NU ÄR DET VÄRSTA KVAR.
ALLTSÅ NÄSTAN ALLT!
HUVUD, BEN, SVANS OCH UNDER MAGEN.
PUST!
RYGGEN HÅLLER PÅ ATT GÅ AV PÅ MIG OCH GINNIS HOPPADE NER FRÅN BORDET SÅ DET BLEV ÄNNU EN PAUS.
PÅ MIN SÄNG MEN DET VAR BARA JAG SOM LÄSTE.
GINNIS SÅG BARA LIDANDE UT.
 
JAG GJORDE DET!
HURRA!
MEN RESULTATET ÄR INGET ATT HURRA FÖR!
UT I TRÄDGÅRDEN OCH FORTSATTE KLIPPA.
OJ!
GINNIS HAR FÅTT PIPSKÄGG!
 FÖR MYCKET HÅR PÅ HUVUD OCH ÖRON.
HAN SER UT SOM NÅGON I BJÖRNLIGAN.
MASKERAD!
 OCH OLYCKLIG STACKARN!
 
NU HAR JAG GÅTT RUNT MED SAX I FICKAN I ETT DYGN.
HOPPAS ATT DET INTE ÄR FÖRBJUDET ENLIGT KNIVLAGEN ELLER NÅGOT SÅDANT.
EN SPETSIG SAX ÄR INTE ATT LEKA MED.
FRÅGA GINNIS.
FORTFARANDE FÖR MYCKET HÅR I ANSIKTET, PÅ BENEN OCH UNDER MAGEN!
OCH LITE HÄR OCH DÄR.
KLIPPER OCH KLIPPER.
FORTSÄTTNING FÖLJER MED SAXEN I HÖGSTA HUGG!
 
MEN GINNIS VAR SÖTARE INNAN JAG KLIPPTE TILL HONOM!
(Sista och första bilden i detta inlägg)
 NU HAR JAG KLIPPT LITET TILL!
BLAND ANNAT I ANSIKTET.
(Det får ni se i nästa inlägg)
 GINNIS ÄR GANSKA TRÖTT PÅ MIG!
JAG ÄR BARA TRÖTT!
#1 - - Anita:

Det gjorde du bra. Jag överlämnar det till Susanne, vilket är högt på tiden. Nu har jag lockar lite över allt som Santos kliar av. Bra jobbat.

#2 - - Sara och Kalle:

Jag tycker du gjorde det jätte bra, aldrig lätt att göra det själv första gångerna, övning ger färdighet. Nästa gång är det lättare :)
Knivlagen ja det är en lurig en det :)

Sara

#3 - - Helene:

Bra jobbat! Det blir lättare när du gjort det några gånger. Slipade skär och saxar underlättar !
Vilka fina bilder ,visst är de söta med mycket päls men så skönt när de är klippta ! Torkar fort och man har inte halva skogen med hem.
Ha det bra !
Helene Ceasar & Cocos

#4 - - Margareta och Ginnis:

Kommentarer på fb som gör mig glad och som jag vill minnas när jag klipper nästa gång. Men Susanne får nog göra det ordentligt en gång innan.
Margareta Alriksson Nilsson den 19 oktober 22:16
Då är ni nyfriserade både matte och hund ;) Och snygga! Ginnis är jättefin nyklippt!

Kommentarshistorik Pia Wennersten den 18 oktober 22:29
Det blev ju bra,dom ser ju alltid lite tilltufsade ut när dom är nyklippta.
Erika Jernberg den 18 oktober 21:40
Blev ju jättebra om det var 1a gången! Du skulle sett Persson för 1 månad sen......, 3 kala fläckar å lite tofsar här å där. Fast övning ger färdighet:)
Marit Gustafsson Björverud den 18 oktober 21:32
Vad duktig du är!
Katarina Lidal den 18 oktober 20:49
Fina Ginnis - bra jobbat Margareta, det blev ju jättebra!
Ann-Christine Tofft den 18 oktober 19:06
Det tycker jag med. Vad duktiga ni är båda två. Underbara bilder på Ginnis ibland höstfärgerna.:-)