SHAKE BEFORE USE

 
 
HÖSTDAGJÄMNING!
 
 
 Den 22 september börjar alltså hösten enligt kalendern,
som rent meteorologisk redan har börjat på de flesta håll.

Det är höstdagjämning, dvs. dagarna och nätterna är (nästan) lika långa på hela jorden. Tittar man i olika almanackor så ser man att höstdagjämningen inträffar den 22 september kl. 16:49 svensk sommartid. Det är nämligen inte en dag, det är en tidpunkt som avses, nämligen när jorden passerar en speciell punkt på sin bana runt solen och solen står rakt över ekvatorn.
Framför stjärnhimlen passerar solen himmelsekvatorn söderut i stjärnbilden Jungfrun
 
JAG MÅSTE FÅ LOV OCH VISA LITE BILDER FRÅN BLEKINGEHÖSTEN SOM DEN SÅG UT IDAG NÄR GINNIS OCH JAG TOG LÅNGPROMENAD I SKOGEN!
 
KLICKA OCH NJUT AV FANTASTISKA FÄRGER - OM NI VILL!
 
       
   
 
 
 
 
 NU VAD DET INTE ALLT HÖSTEN JAG SKULLE SKRIVA OM - EGENTLIGEN.
 
Så det är inte hösten som ska skakas om utan rubriken syftar på något helt annat.
Ni får veta snart.
Eller i alla fall innan inlägget är avslutat.
 
Förra inlägget handlade om en massa träning och då gällde det träningen i rallylydnad som var i måndags.
 
PÅ TISDAGEN VAR DET ALLAKTIVERINGSKURSEN.
DENNA GÅNG MED INRIKTNING PÅ APPORTERING.
 Det blev dåligt med bilder eftersom det hann att bli riktigt mörkt.
Vi delades in i olika grupper men först lite social träning.
Vi skulle gå zick-zack mellan alla hundarna.
DÅ! UPPTÄCKTE GINNIS AVVE!
 Sedan var jag inte intressant längre.
 
Vid apporteringen var vi i olika grupper.
 
Ginnis är duktig även om han lyckade tugga sönder den nyinköpta apportbocken!
IGEN!
DET VAR NUMMER TRE!
 
MEN HAN SLÄPPER DEN I ALLA FALL.
MAN FÅR VARA GLAD FÖR DET LILLA.
 
Sedan hade han fått för sig att han skulle springa tillbaka i en båge.
 
I onsdags var det dags att bege sig till Brukshundsklubben för 3:e gången i vackan.
Jag och Lise-Lotte hade ansvar för att bygga en rallybana till den allmänna träningen.
 
MEN DET VAR OCKSÅ STÄDDAG.
Många var där för att hjälpa till med städningen.
Lise-Lotte kom före mig och hade plockat fram alla skyltarna så det var bara att sätta ut banan.
Lise-Lotte passade på att putsa fönster medan jag tränade på rallybanan och "hjälpte" andra som tränade.
Sedan mötte jag en liten "vovve" med matte som kom för den sociala träningen.
Möten med andra hundar framförallt.
Men man måste också kolla fotografen!
Malin och Märta tränade rallylydnad
Liksom Inger med sin tollare.

 
I TORSDAGS ÅKTE GINNIS OCH JAG TILL MAMMA I KALMAR.
 
OCH DÅ BLEV DET MÖSSLEK!
Ginnis har fått en gammal mössa som jag inte fattar varför jag köpt någon gång för länge sedan.
Jag har aldrig använt den.
MEN NU ÄR MÖSSAN ANVÄND!
MEN!
SHAKE BEFORE USE!
Titta får ni se!
Och när matte tröttnat så försöker man med "mormor".
TÄNK ATT ALLA MINA HUNDAR HAR HAFT EN MORMOR!
NEVER, EVER GIVE IT UP!
 
ELLER?
BRA KARL REDER SIG SJÄLV!
I ALLA FALL TROR DOM DET.......
#1 - - Katarina:

Sällan har man väl sett en så död mössa!!!
Go Ginnis Go!
Vilka fina höstbilder Margareta. Du är en väldigt duktig fotograf du.
Kram från Hörvik,
K & Co.

#2 - - Anita:

Vilka fina bilder och underbara färger. Jag gillar inte hösten, bara höstfärgerna.
Santos ska också döda allt han får tag i.
Lycka till med all träning.

#3 - - Susanne:

Ja, du, Margareta, jag vet precis var det där kommer ifrån. Minns du får soffa? Den fick samma behandling...
Tur att Ginnis föredrar mössor och röda filtar framför soffor. Det är helt klart billigare!
UNDERBARA höstbilder! Önskar att jag hann njuta av hösten. Kantareller, äppelpaj, tända ljus... ja, hösten har en hel del gott med sig men leder ju in i fördärvet (vintern). Efter fördärvet kommer livet tillbaka (våren). Längtar dit redan!
Kram, Susanne