DENNA UNDERBARA PERROPROMENADEN VILKET MISSLYCKANDE

 
 
BLI INTE OROLIGA NU!
 
VI HADE EN UNDERBAR PERROPROMENAD I SLÄTTANÄS.
FIXAT AV ANN-CHRISTINE OCH PETER
Jag har kompletterat lite med deras bilder. Ni fattar säkert varför.
MED HJÄLP AV ANTON OCH HANS FLICKVÄN.
 
MEN JAG SKULLE KUNNA SÄGA SOM EN ANNAN MARGARETA SADE I ETT GAMMALT TV-PROGRAM.
NI FATTAR SÄKERT VAD SOM HAR HÄNT.
 
FÖRRA GÅNGEN JAG MIXTRADE MED KAMERAN SÅ ATT BILDERNA BLEV KONSTIGA VAR I GRÄNNA PÅ PERROTRPFFEN.
JAG VÄLJER VERKLIGEN MINA TILLFÄLLEN!
 
HÄR SER MAN FRAM EMOT ATT TRÄFFA EN MASSA PERROSAR OCH DERAS ÄGARE OCH STÅR MED KAMERAN I HÖGSTA HUGG FÖR ATT FÅ BRA BILDER.
 
OCH SÅ GÖR JAG BORT MIG ORDENTLIGT!
 
VI HADE TUREN MED OSS MED STRÅLANDE VÅRVÄDER.
 
OCH KUL ATT SÅ MÅNGA KUNDE VARA MED TROTS FLERA ÅTERBUD FRÅN PERROÄGARE SOM HADE ANDRA AKTIVITETER INBOKADE.
 
SJU PERROSAR!
ALLA HANAR!
 
TINA OCH MILO KOM FRÅN KARLSKRONA.
FRÅN ÖLAND KOM FÖR FÖRSTA GÅNGEN ULRIKA, TOBBE OCH LEWIS.
SÅ ROLIGT!
LEWIS ÄR KULLBROR TILL MILO.
MALIN MED SONEN CHRISTOFFER KOM FRÅN HÄSSLEHOLM MED VIGGO.
KATARINA OCH BALDER FRÅN HÖRVIK, SÖLVESBORG.
GUNILLA OCH HARDY MED DIXIE HADE KOMMIT MED SIN HUSBIL DAGEN INNAN.
DOM BOR I SÖLVESBORG.
ANN-CHRISTINE OCH PETER BOR MED NEO ALLDELES INTILL DÄR VI VAR I SLÄTTANÄS.
VILKET PARADIS!
OCH SÅ KOM GINNIS OCH JAG FRÅN KARLSHAMN FÖRSTÅS.
 
I BÖRJAN GICK DET OCKSÅ RIKTIGT BRA ATT FOTOGRAFERA.
 
 PÅ BILDEN NEDAN SER VI FRÅN VÄNSTER VIGGO, TOBBE, LEWIS, ANN-CHRISTINE, LITE DIXIE MED HARDY, ULRIKA, GUNILLA OCH PETER.
VI SAMLADES PÅ PARKERINGEN TILL SLÄTTANÄS BADPLATS.
 
DIXIE MED MATTE OCH HUSSE
ULRIKA, TOBBE, ANN-CHRISTINE OCH GUNILLA. LEWIS OCH DIXIE SKYMTAR BARA LITE, LITE.
SEDAN GICK DET KÄPPRÄTT ÅT SKOGEN!
 
JAG RÅKADE TYDLIGEN FÅ IN EFFEKTBILDER OCH JAG HAR INGEN ANING OM ATT JAG GJORDE DET!
 
RESTEN AV GÄNGET SÅG UT SOM OVAN NÄR DE KOM.
 
OCH INTE BLEV DET BÄTTRE NÄR VI TRAVADE IVÄG PÅ VÅR UNDERBARA PROMENAD.
MAN SKULLE KANSKE KUNNA KALLA BILDERNA KONSTNÄRLIGA.
ELLER?
 
NI SER VÄL ATT DET ÄR KATARINA SOM HÄLSAR PÅ GINNIS?
HELA GÄNGET MEN VEM ÄR VEM?
JAG KAN SE DET MEN JAG ÄR SÄKERT ENSAM OM DET.
HÄR ÄR BALDER, MILO OCH LEWIS.
HAHA!
TUR ATT KATARINA OCH ANN-CHRISTINE TOG EN MASSA BRA BILDER!
JAG TAR DOM I STÄLLET.
DERAS BILDER HAR JAG SATT NAMN PÅ SÅ NI VET.
 
FÖR DET BLEV NÄMLIGEN SÅ ATT DÅ OCH DÅ FICK JAG TILL EN RIKTIG BILD.
 
HUNDPRESENTATION
MILO
 
PROMENADEN BÖRJADE MED LITE VATTENRIKT LAND.
GÅSMARCH SKULLE MAN KUNNA LIKNA DET VID.
SEDAN BLEV DET BARA HELT UNDERBART!
LEK UNDER PROMENADEN MED DIXIE OCH LEWIS.
BALDER
ATT DET ÄR TVÅ BRUNA KULLBRÖDER SYNS SÄKERT. GINNIS OCH NEO SPRINGER OCKSÅ OMKRING HOS ANN-CHRISTINE OCH PETER..
MAN KAN KLART OCH TYDLIGT SE PÅ FILMEN ATT GINNIS HAR EN FAVORIT OCH DET ÄR PETER. INTE SÅ KONSTIGT EFTERSOM HAN VERKLIGEN LEKER MED HUNDARNA
.MIN BILD AV DE FYRA BRUNA HUNDARNA BLEV SÅ HÄR!
INTE LIKA BRA SOM KATARINAS.
HÄR ÄR DET HARDY  MED GINNIS, DIXIE OCH NEO.
UNDERBART ALLA HUNADRNA VAR SÅ SAMS.
FAST VIGG OCH BALDER VAR INTE RIKTIGT LIKA SAMS.
MEN DET LÖSTE MALIN OCH KATARINA GENOM ATT HA EN AV HUNDARNA LÖS I TAGET.
 
VIGGO
 
DET KONSTIGA ÄR ATT GINNIS ÄR JÄTTEKOMPIS MED ALLA.
KONSTIGT EFTERSOM HAN ÄR VANSINNIG PÅ VÅRA TRE GRANNHUNDAR.
 
HÄR ÄR ULRIKA OCH LEWIS
NÄR VI GRILLAD OCH ÅT GODA MUFFINS MED DAJM SOM ANN-CHRISTINE HADE BAKAT FICK HUNDARNA VARA KOPPLADE.
 
FÖRST SKA JAG VISA EN BILD SOM JAG TOG PÅ MUFFINSEN.
DÅ MINSANN FUNGERADE KAMERAN SOM DEN SKULLE.
VET I SJUTTON HUR DET GICK TILL????
DET MÅSTE VARA NÅGOT ELEKTRONISKT .....
MILO
VILKEN BILD TYCKER NI ÄR BÄST?
 
LEWIS
VIGGO
DIXIE
 
GINNIS
 NEO
NEJ NU STRUNTAR VI I ALLA MINA KONSTIGA BILDER OCH FIKAR I STÄLLET.
VI SKULLE STRUNTA I DOM SA´ JAG!
 
 EFTER FIKAT BLEV DET BAD.
FAST DET VAR BARA FYRFOTINGAR SOM BADADE.
 
 BALDER FICK TAG I EN DUMMIES OCH DEN VILLE HAN INTE SLÄPPA.
OCH PLÖTSLIGT KUNDE JAG TA EN RIKTIGT BRA BILD.
OCH JAG FATTAR INGENTING.
MEN DET GÖR INTE NÅGOT.
DET GÄLLER ATT SPRINGA BORT FRÅN MATTE SÅ ATT HON INTE TAR DEN.
BÄST ATT GÖMMA SIG I VASSEN.
OCH NU BLEV KAMERAN KONSTIG IGEN.
SER NI BALDER?
SÅ VANSINNIGT TRÅKIGT ATT DE ALLRA FLESTA BILDERNA BARA BLEV SKIT!
FÅR HOPPAS PÅ BÄTTRE TUR ELLER RÄTTARE SAGT BÄTTRE ORDNING PÅ FOTOGRAFEN NÄSTA GÅNG.
NI SER VÄL ATT DET ÄR DIXIE?
 
 
 
 
 
 
 
 
 BÄST ATT SLUTA MED EN RIKTIG BILD!
NU STRUNTAR JAG I ALLA MINA KONSTIGA BILDER!
DET KAN BARA BLI BÄTTRE.
 
MEN BÄTTRE PERROPROMENAD BLIR SVÅRT ATT GÖRA.
PERFEKT VÄDER!
PERFEKT PROMENAD!
PERFEKT GRILLPLATS!
PERFEKT BAD FÖR HUNDARNA!
 
OCH
PERFEKTA MUFFINS!!!
 
#1 - - Ulrika:

Tack för en jättehärlig promenad! Visst är det konstigt med allt man kan göra med en modern kamera. Man fattar knappt hälften : ) Vi hade en riktigt trött hund med oss hem! : )

#2 - - Tina:

Tycker faktiskt att dina bilder är rätt häftiga. Tack för en trevlig söndag. Kram Tina

#3 - - Margareta och Ginnis:

Läst på fb:
Linnéa Carlson den 22 april 15:50
Jag tycker att vissa av de "felande" bilderna var riktigt häftiga! Ngt att hänga upp kanske

#4 - - Ann-Christine Tofft:

Underbart konstnärliga bilder! Var inte ledsen för det. Det framgår gott och väl hur mysigt vi hade det. Tack alla för att ni kom. Ha det gott!

#5 - - Margareta och Ginnis:

Många skriver kommentarer på facebook och jag vill gärna spara dem så jag kopierar några hit.

Margareta Alriksson Nilsson den 22 april 23:01
Det kändes lite tråkigt att inte kunna vara med tills jag såg bilderna. Storskrattade, det är bara du som klarar sånt här margareta;) tack för ett gott skratt!

Ann-Christine Tofft den 23 april 00:53
Håller med dig Margareta, först och främst på att det var tråkigt att inte få träffa dig och Avve och sedan på att bilderna var riktigt roliga, speciellt med Margaretas härliga text till. Kram till dig och hoppas vi ses nästa gång. :)

Nicola Nadam Arp den 22 april 20:10
tack!! jag blev litet ledsen att jag inte han vara med......jag hoppas på en nästa gång...! kul att se lewis och milo tillsammans.....jag ta bilden och skicka den till deras far "amigo" i berlin.
margareta och karin, tack för bilderna!! och margareta: det är bara teknik, bara akzeptera, at den gör ofta som den ville och inte som den ska!!!

Maria Blomberg den 22 april 19:59
Det såg ut som tecknat! Så nu kan du göra en serietidning:)

#6 - - Sara och Kalle:

Hej, jag tycker dina bilder är hel sköna, ser ut som en tecknad serie, tänk dig de bilderna med lite pratbubblor :)

Hur fina bilder som helst. Härligt att ni hade en bra promenad :)

Svar: Jag får väl försöka göra en serie eftersom det är flera som tycker att vi alla på promenaden liknar seriefigurer. Haha! Må så gott och pussa Kalle!
Margareta

#7 - - Susanne:

Bilderna är ju jättecoola, även om man inte ser vem de föreställer.
När jag har sommarlov (som du ju har hela tiden) måste jag komma och gå i den Blekingska vackra naturen!
Kram