EN MAKALÖS MANICK

 I MÅNDAGS TOG GINNIS OCH JAG EN HÄRLIG STADSPROMENAD MED TANKEN ATT VI SKULLE GÅ INOM DJURAFFÄREN OCH HANDLA.
NÄR DET GÄLLER KARLSHAMN SÅ ÄR EN STADSPROMENAD INTE LIK NÅGON STORSTAD PRECIS.
 
SMÅSTAD VID HAVET ÄR INTE FY SKAM!
VI GICK LÄNGST MED MIEÅN UT MOT HÖGSKOLAN.
LITE TRÄNING MÅSTE MAN HA PÅ VÄGEN.
LIGG, STÅ, SNURRA.........
JA, NI VET!
 HÄR SER NI LITE AV BLEKINGE TEKNISKA HÖGSKOLA SOM LIGGER ALLDELES VID HAVET.
INTE SJUTTON VET JAG HUR MAN KAN KONCENTRERA SIG PÅ LÄRANDE NÄR DET ÄR SÅ HÄRLIGT ATT BLICKA UT ÖVER HAVET.
MEN DET VAR MÅNGA UNGDOMAR UTE I SOLEN. .
FIKAPAUSER ÄR VIKTIGA OCH DET LIGGER TVÅ RESTAURANGER I HUSET OCKSÅ.
 
VI VANDRADE VIDARE LÄNGST MED VATTNET MOT NÄSVIKEN.
OM NI HAR HÖKBLICK KAN NI SE EN BYGGNAD PÅ ANDRA SIDAN VATTNET.
DET ÄR KOMMUNENS GYMNASIESKOLA.
VÄGGASKOLAN
BLICK MOT NÄSVIKEN
I NÄSVIKEN MATAS SJÖFÅGARNA PÅ VINTERN SÅ DÄR KRYLLAR DET AV TVÅBENTA DJUR. 
GINNIS OCH JAG VANDRADE VIDARE UPP FÖR BERGEN OCH VI ÄR  NU PÅ ANDRA SIDAN NÄSVIKEN.
MASSOR MED FÅGLAR.
nU SER NI HÖGSKOLAN TILL HÖGER I BILDEN OCH DESSUTOM EN MASSA FULA FABRIKSBYGGNADER.
JAG TROR DET ÄR SOJAFABRIKEN.
NI MÄRKER ATT JAG ÄR VÄL BEVANDRAD I VILKA VERKSAMHETER DET FINNS I MIN STAD!
FAST SKOLORNA HAR JAG KOLL PÅ I ALLA FALL.
OCH DESSUTOM VET JAG ATT ÖN SOM NI SER I BILD ÄR KASTELLET.
DÄR HAR MAN SOMMARTEATRAR SÅ DET GÅR BÅT DITUT.
MYCKET TREVLIGT! 
HÖGST UPP PÅ BERGET LIGGER VILLA UTSIKTEN SOM ÄR ETT SOMMARCAFÉ.
BYGGNADERNA BAKOM TILLHÖR VÄGGASKOLAN.
DENNA STEN STÅR SOM UTKIKSPOST UT MOT HAVET.
 VID VILLA UTSIKTEN HAR MAN EN MAKALÖS UTSIKT ÖVER HAVET.
FRÅN VILLA UTSIKTEN VÄNDE VI VÅR KOSA TILLBAKA TILL AFFÄRSCENTRUM.
 
JAG MENAR PÅ TAL OM MAKALÖS.
 
VI SKULLE JU KÖPA EN MAKALÖS MANICK!
 
"Titta här står en manick som
ser rätt konstig ut.

Det är en jättestor mojäng med en märklig strut.
Kanske du kan vara så hygglig
och förklara vad det är?

Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit.

Den startar på ett kick, det är en makalös manick."
 EN KONG!
 
 JAG FICK FÖRSLAGET AV SUSANNE P PÅ FACEBOOK!
HÄR GÄLLDE DET ATT KÖPA VÄRSTINGKONGEN.
KONG EXTREME!
X-LARGE FÖR HUNDAR SOM VÄGER 27 - 41 KG.
GINNIS VÄGER 16 KG.
MEN NI VET VÄL ATT GINNIS SNABBT HAR TUGGAT SÖNDER ALLT SOM KOMMER I HANS VÄG.
MEN BARA HANS EGNA GREJER.
PLUS MATTFRANSARNA PÅ KÖKSMATTAN.
HAN TRODDE KANSKE AT DOM VAR HANS. 
 
HÄR KAN NI KOLLA VAD GINNIS GJORDE NÄR HAN FÖRST FICK KONGEN.
(Det konstig ljudet i bakgrunden är kaffebryggaren.) 
SEDAN FÖLJDE KONGEN MED VART GINNIS ÄN GICK.
OCH NÄR JAG SATTE MIG I SOLSTOLEN UTE PÅ ALTANEN SÅ HAMNADE KONGEN BREDVID MIG.
ELLER MITT I KNÄET.
GINNIS TRODDE ATT DET VAR EN KASTLEKSAK.

 "Men vad är det för en manick, vad har man den till?

Det är en evighetsmanick det är en evighetsmanick."

DET SKA VERKLIGEN BLI SPÄNNANDE ATT SE!

 "Men vad ska man med den till?

Du menar om den inte gör någonting? Att den gör någonting, det är klar att den gör någonting."

DEN SKA UNDERHÅLLA AGGRESSIVT TUGGANDE.

SÅ STÅR DET PÅ FÖRPACKNINGEN (PÅ DANSKA).

INTE FÖR ATT MAN PRECIS BEHÖVER UNDERHÅLLA GINNIS BETT.

MEN KANSKE KAN MAN TRÖTTA UT HONOM?

"På somrarna kan det ju hända att den går varm. Och då kan man koka gröt där uppe i tratten."

NJAE!
KANSKE INTE KOKA GRÖT MEN MAN KAN FYLLA DEN MED GODBITAR.  
I GINNIS FALL HAR HAN FÅTT RÖKT FLÄSKFILÉ I KONGEN.
 
OM DET ÄR EN EVIGHETSMANICK FÅR VÄL TIDEN UTVISA.
 
MEN GINNIS HAR NU HAFT KONGEN I TRE DAGAR!
 
OCH DEN ÄR FORTFARANDE HEL!!!!!!!
 
OCH DESSUTOM STÅR DET PÅ FÖRPACKNINGEN:
"YOUR DOG WILL LOVE YOU FOR IT."
 
BARA DET ÄR JU VÄRT MYCKET!
 
#1 - - Katarina:

Alla hundar borde ha en egen Kong!!!
Ha ha ha - den är ju buskul, men jag håller med - vad är det egentligen för en makalös manick?
Kram

#2 - - Brandy den Bruna Blixten:

A Kong, a Kong, my kingdom for a Kong! Vera och Brandy har lyckats tappa bort vårt röda ut i skogen. Men när det blir varmare ska vi gå ut och leta.

#3 - - Katarina:

PS. Jag tror att det ÄR en kastleksak Margareta!

#4 - - SusElla:

Visstär det enkastleksak, somstudsar enhit och endit. detär även en kampleksak, trä i ett snöre i det lilla hålet så går det att kampa med den och ävenmed snöre kasta då kommer den längre. Tugga på den och gnaga i sig fläskfilen (inga dåliga grejer till Ginnis inte) en riktigt bra evighetsmaskin :)

kram
Susanne

#5 - - Anneli:

Vad roligt att du hittade vår blogg..för då fick jag riktigt rolig läsning här hos Ginnis o annat:-) Perro killen i Kalmar var troligen våran Abra..super trevlig stor kille ! Jag kommer definitivt att besöka din blogg ofta! Hälsning Anneli o Co.

#6 - - Petra & Timja:

Skönt att snön är borta nu! Vilken härlig promenad!

#7 - - Gunn o Tosca:

En sådan makalös manik har Tosca också, fast hennes är oval. Den är jättebra för hundar med tandstensproblem bland annat. Kasta den matte, är den ständiga påminnelsen hos oss. Så visst har Ginnis rätt, det är en kastleksak också.